Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:27:53 GMT

جزئیات صدور بارنامه الکترونیکی حمل جاده‌ای کالا

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۲۶۰۰

جزئیات صدور بارنامه الکترونیکی حمل جاده‌ای کالا

تهران - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های موردنیاز و با اجرای طرح صدور بارنامه الکترونیکی در بخش حمل ونقل عمومی جاده‌ای، از ابتدای خردادماه سال 97، صدور بارنامه کاغذی متوقف می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط‌ عمومی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای، 'شهرام آدم نژاد' اظهار داشت: با حذف بارنامه های کاغذی بارنامه‌ها به صورت الکترونیکی صادر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، با توجه به بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه کنترل و نظارت بر فعالیت ناوگان حمل‌و نقل جاده‌ای کالا، زیرساخت‌های موردنیاز در اجرای طرح صدور بارنامه الکترونیک فراهم شده به گونه‌ای که با حذف صدور بارنامه‌های کاغذی، برای هر ناوگان حامل کالا کد رهگیری صادر می‌شود که از سوی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای و سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله پلیس راه قابل کنترل و ردیابی است.
وی درخصوص مزایای اجرای این سیستم گفت: تسهیل در فرآیند صدور بارنامه، حذف تردد‌های غیرضروری و طی مسافت‌های طولانی جهت اخذ بارنامه، کاهش مصرف سوخت، تسهیل در صدور بارنامه الکترونیکی از جمله ویژگی‌ها و مزایای مهم اجرای این طرح به شمار می‌روند.
'آدم نژاد' تصریح کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های ذی‌ربط و ادارت کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور، طرح مذکور تا پایان امسال به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و پس از ارزیابی صحت و درستی اجرای طرح، از ابتدای خردادماه سال 97 در سراسر کشور اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، صدور بارنامه الکترونیکی تغییر و تحول بزرگی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای کالا محسوب می‌شود و انتظار می رود با همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌ها از جمله پلیس راه این طرح مهم به بهترین نحو و با بروز کمترین مشکلی در کشور اجرایی شود.
شبک**اقتصام**1108**1392** خبرنگار: ایرج منصوری***انتشار: ابوالفضل بابایی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ پل خرپائی بقعه آقا سید ابراهیم روستای نوخاله بخش تولمات شهرستان صومعه سرا باحضور رضا اکبری معاون راهداری و حمل و نقل کشور افتتاح شد.

پل روستای نوخاله صومعه سرا به طول ۶۰ متر و عرض ۴ متر، با بیش از ۱۱۱ میلیارد ریال هزینه ساخته شد.

معاون راهداری و حمل و نقل کشور در حاشیه مراسم افتتاح این پل و در جمع مسئولان استانی، شهرستانی و اهالی روستای نوخاله صومعه‌سرا گفت: با اجرای طرح نهضت آسفالت دریک سال گذشته، ۲۰ هزار کیلومتر جاده‌های کشورآسفالت شده و ۳ هزار کیلومتر جاده شهری و روستایی ساخته شده است.

رضا اکبری افزود: با تلاش جهادی همکاران راهداری و حمل و نقل و پلیس راه گیلان، در مدت ۲ سال میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای استان کاهش چشمگیری یافته است.

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه