Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > دیپلماسی - ایرنا نوشت: وزیرخارجه آمریکا با تکرار ادعای خود مبنی بر وجود ضعف در برجام می گوید: درحال حاضر در توافق هسته ای هستیم و کنگره درحال بررسی است که آیا ما باید چیزی انجام دهیم.

رکس تیلرسون روز سه شنبه در جمع کارکنان وزارت خارجه، گزارشی از عملکرد یکسال صدارت بر وزارت خانه را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره مبارزه با تروریسم و داعش گفت: تلاش برای شکست داعش یک مسیر طولانی است و سال ها طول می کشد تا ایالات متحده بتواند پیروزی بر داعش را اعلام کند.

وزیر خارجه آمریکا درباره سوریه هم اظهار کرد: ایالات متحده با روسیه کار می کند تا شرایط سوریه برای دستیابی به فرایند صلح فراهم شود. در این فرایند صلح، آمریکا می بیند که رژیم اسد در مدت طولانی، بخشی از رهبری سوریه نخواهد بود.
تیلرسون درباره برجام هم گفت: برجام دارای نقاط ضعفی است که باید مورد توجه قرار گیرد و باید با متحدانمان درباره چگونگی اجرای کامل آن نشست برگزار کنیم.

وی بار دیگر ایران را متهم به ثبات زدایی در منطقه کرد و ادامه داد: درحال حاضر ما در این توافق هستیم و کنگره در حال بررسی این توافق نامه است که آیا چیزی وجود دارد که آن ها از ما بخواهند انجام دهیم.
وزیر خارجه آمریکا که تاکنون سابقه ای در کار دیپلماسی نداشته در این اظهارات خود بر گفته محمدجواد ظریف پس از نشست سطح وزیران کمیسیون مشترک برجام در نیویورک که مقامات آمریکایی نشان دادند اطلاعی از وضعیت جهانی ندارند، مهر تایید زود و گفت: دیپلماسی کار ساده ای نیست.

تیلرسون افزود: زمانی که کارم را در وزارت خارجه آغاز کردم چیزی از این کار و این که آن ها چگونه کارشان را انجام می دهند، نمی دانستم.

49311

کلید واژه‌ها : ایران و آمریکا - توافق هسته ای ایران و پنج بعلاوه یک (برجام) - رکس تیلرسون -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعا‌های رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم.


دیگر خبرها

  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • پیش‌بینی ۳۰۰ عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • طرح جدید در کنگره آمریکا برای توقف کمک نظامی به رژیم صهیونیستی
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم