Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در مراسم افتتاح اولین مسجد هوشمند آذربایجان غربی گفت: استفاده از امکانات هوشمندسازی کمک بزرگی به مساجد برای بیان آموزه های دینی و عمران و آبادانی مساجد خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در خصوص کاربرد نرم افزار در مساجد گفت: سخنان، احکام و روایاتی که در مساجد به صورت شفاهی گفته می شود را می توان به کمک این نرم افزار به صورت تصویری به نمایش در آورد و این کار تاثیرگزاری آموزه ها دینی در میان مردم را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین مسجد هوشمند در ایران در مشهد مقدس واقع شده که مجهز به سیستم های کنترل هوشمند روشنایی و کنترل هوشمند سیستم صوتی ، تنظیمات پخش اذان و ادعیه به صورت خودکار ، پخش ادعیه مختلف متناسب با روزهای هفته جهت پخش به صورت خودکار و دستی و کنترل روشنایی مسجد است.

انتهای پیام/ع

اولین مسجد هوشمند در آذربایجان غربی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند

شاهین حق‌شناس مدیرکل حج‌ و زیارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اعزام زائران این استان به مکه مکرمه اواسط خردادماه انجام می‌شود، گفت: ظرفیت اعزامی برای کاروان‌های حج‌تمتع در استان، هزار و ۹۸۰ نفر است که در حال حاضر هزار و ۹۶۰ نفر مجوز اعزام را برای شرکت در مناسک حج‌تمتع دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کاروان‌های اعزامی از آذربایجان‌غربی، به اصطلاح مدینه بعد بوده و پس از انجام مناسک حج در مکه مکرمه، به مدینه منوره مشرف خواهند شد.

حق‌شناس افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و پس از اعلام اولویت‌های مربوط به حج تمتع امسال، ثبت‌نام در کاروان‌ها توسط خود حجاج انجام شده و اقدامات تشخیصی درخصوص مشکلات جسمانی حجاج به صورت کامل انجام شده است.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حال حاضر پزشکان و مراکز درمانی مختلف با سازمان حج همکاری دارند تا معاینه‌های لازم را در خصوص وضعیت جسمانی حجاج اعزامی انجام دهند.

وی تصریح کرد: طبق تمهیدات اندیشیده شده، زائران آذربایجان‌غربی در اواسط خردادماه آینده از فرودگاه ارومیه به سمت جده و سرزمین وحی مشرف خواهند شد و پرواز‌های بازگشت نیز از مدینه به ارومیه صورت خواهد گرفت.

حق‌شناس اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده که زائران اعزامی از آذربایجان‌غربی حدود ۳۰ تا ۳۵ روز در مکه مکرمه و مدینه منوره حضور داشته باشند.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: روند آموزشی حجاج از هفته‌های گذشته آغاز شده و زائران در دوره‌هایی که تمهید شده، حضور می‌یابند تا روند انجام مناسک، موارد موردنیاز در عربستان و همچنین ضرورت‌های زیارت و حضور در سرزمین‌ وحی را فرا بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • ساخت میعادگاه مرکزی راهیان‌نور شهیدکاوه در مهاباد