Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر جواد اکبری زاده  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل در این مراسم گفت: هم اینک ۲۱ هزار و ۹۱۱ سفیر سلامت در شمال سیستان و بلوچستان این دانشگاه را در تحقق اهداف یاری می‌کنند.

دکتر جواد اکبری زاده اظهار داشت: تاکنون ۱۴ هزار و ۱۳۳ سفیر سلامت خانوار، ۶ هزار و ۵۲۶ سفیر سلامت دانش آموزی، هزار و ۱۰۱ سفیر سلامت معلمان و ۱۵۱ سفیر سلامت دانشجویی در این منطقه تربیت شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پنجمین اولویت از طرح تحول نظام سلامت را خود مراقبتی ذکر کرد و گفت: خود مراقبتی بخشی از طرح تحول نظام سلامت بحساب می‌آید که هدف از آن پیشگیری و ارتقای سطح سلامت جامعه با استفاده از ظرفیت افراد و خانواده هاست.

وی خاطر نشان کرد: سفیر سلامت عضوی از اعضای یک خانوار و جامعه است که به صورت داوطلبانه مسئولیت انتقال مطالب آموخته شده در حوزه سلامت، را به اعضای خانواده و جامعه بر عهده دارد.

 استان سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و داشتن بیش از هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خشکی با ۲ کشور همسایه و ۳۱۰ کیلومتر مرز دریایی در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان و ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است و همین مساله بعضا سبب ورود و گسترش برخی بیماری‌های واگیردار می‌شود.

انتهای پیام/ع

سفیران سلامت دانشجویی در زابل

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این همایش به همت دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج و با اهدا جوایز ارزنده برگزار می‌شود.

این همایش فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۷:۳۰ از بقعه متبرکه امامزاده عبدالله یاسوج آغاز می‌شود.

کد خبر 6088426

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم