Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@20:34:57 GMT

صادرات گاز به عراق دو برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۲۹۷۶

صادرات گاز به عراق دو برابر شد

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت ملی گاز ایران در سال نخست قرارداد صادرات گاز به عراق متعهد به صادرات روزانه ۷ میلیون مترمکعب بوده که با توجه به نیاز و درخواست طرف عراقی، این شرکت حجم مذکور را تا حدود ۱۴ میلیون مترمکعب در روز در اوج فصل گرم در عراق، افزایش داد.

بهزاد بابازاده، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران از فراهم کردن زمینه‌های لازم برای انعقاد ۹  قرارداد خارجی در قالب ساختار جدید قراردادی (IPC)، به منظور جذب سرمایه‌گذاری خارجی در برخی از میادی نفتی و گازی خبر داد و گفت: افزایش میزان صادرات گاز طبیعی به کشور عراق طی ۱۰۰ روز گذشته از ۷ میلیون مترمکعب در روز به حدود ۱۴ میلیون مترمکعب در روز، از گام‌های بسیار مهم و اساسی است که انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، بهزاد بابازاده، ادامه داد: شرکت ملی گاز ایران در سال نخست قرارداد صادرات گاز به عراق متعهد به صادرات روزانه ۷ میلیون مترمکعب بوده که با توجه به نیاز و درخواست طرف عراقی، این شرکت حجم مذکور را تا حدود ۱۴ میلیون مترمکعب در روز در اوج فصل گرم در عراق، افزایش داد.

وی در ادامه اظهار داشت: حجم گاز صادراتی تحت این قرارداد که به منظور تأمین سوخت نیروگاه‌های بغداد منعقد شده، در فصل گرم سال تا ۳۵ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد که این افزایش، با آغاز بهره برداری از خط لوله ششم سراسری محقق خواهد شد.

به گفته بابازاده و بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده، از ابتدای امسال تا اواخر مردادماه به‌طور میانگین روزانه حدود ۵۰ میلیون مترمکعب گاز صادر شده که این رقم رشد ۶۴ درصدی مجموع صادرات را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های صادراتی، گفت: توسعه زیرساخت‌های صادراتی از جمله اجرای خط لوله انتقال گاز ششم سراسری و تاسیسات تقویت فشار گاز روی این خط، از برنامه‌های جدی ایران برای افزایش سهم خود در بازار تجاری گاز به ویژه کشورهای همسایه است که بر اساس برنامه‌ای مدون در این زمینه، در حال انجام است.

بابازاده در پایان تصریح کرد: بر اساس این آمار، صادرات گاز طبیعی در ۱۰۰ روز ابتدایی دولت دوازدهم با رشدی مناسب، به ۳.۶۵ میلیارد مترمکعب رسیده، ضمن این که راه‌اندازی طرح‌های جدید گازرسانی تا پایان سال جاری نیز، می‌تواند در رشد بیشتر صادرات گاز مؤثر باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان

داریوش حسن‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیشترین تغییرات افت مربوط به دشت ازنا-الیگودرز با حدود ۱.۱متر افتِ سطح آب وکسری مخزن حدود ۲۱.۲میلیون مترمکعب در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به اسفند ماه سال گذشته است.

وی بیان کرد: براساس آماربرداری دوره سوم منابع انتخابی، شبکه بهینه سنجش آب زیرزمینی توسط ۱۰ هزار و ۲۲۱ دهنه چشمه با خروجی سالانه حدود ۹۰۲ میلیون مترمکعب و ۱۶۶۳ رشته قنات با خروجی سالانه حدود ۸۰ میلیون مترمکعب و چاه‌های بهره برداری حدود ۷۰۲ میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی در سال تخلیه می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در خصوص وضعیت منابع آب زیر زمینی استان گفت: متوسط سطح آب زیرزمینی محدوده‌های بیلان استان در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به اسفند ماه سال گذشته حدود ۰.۳متر افزایش داشته است که معادل حجمی حدود ۱۱ میلیون متر مکعب است.

حسن‌نژاد بیان کرد:حجم افزایش سطح آب‌های زیرزمینی در حوضه کرخه در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود ۲۱.۸ میلیون مترمکعب است و بیشترین افزایش در حوضه کرخه در همین زمان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مربوط به دشت کوهدشت با حدود ۱.۳ متر افزایش سطح آب و افزایش مخزن حدود۷.۳ میلیون متر مکعب است.

وی با اشاره به اینکه کمترین حجم بارندگی‌ها در اسفند ماه سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در محدوده ازنا-الیگودرز اتفاق افتاده است، افزود: حجم افت در حوضه کارون بزرگ حدود ۳۳ میلیون مترمکعب بوده و بیشترین تغییرات افت در این حوضه مربوط به دشت ازنا-الیگودرز با حدود ۱.۱متر افتِ سطح آب و کسری مخزن حدود ۲۱.۲میلیون متر مکعب در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به اسفند ماه سال قبل از آن است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • پیروزی تیم فوتسال افغانستان در برابر عراق
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه