Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@16:22:33 GMT

چند نکته کلیدی در مورد ازدواج

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۲۹۷۹

چند نکته کلیدی در مورد ازدواج

 به گزارش جام نیوز،  به حضرت باقر ع نوشتم كه مردى از من خواستگارى كرده (يعنى دخترى را از خانواده‏ ام) حضرت جواب نوشت: اگر خواستگارى‏ كننده از دين و امانتش راضى هستيد هر كه باشد با او ازدواج كنيد، (يعنى اگر ديندار نباشد به او زن ندهيد و گر نه فتنه و فسادى بزرگ در زمين خواهد بود (يعنى غير دين و درستى را در نظر داشتن).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پيغمبر (ص) فرمود: من بشرى چون شما هستم (در امور زندگى) و (بميل خود) با شما ها ازدواج ميكنم مگر فاطمه (ع) كه تزويج او با شاره الهى و آسمانى است، و پيغمبر (ص) به فرزندان على (ع) و جعفر نگاه كرد و فرمود: دختران ما از آن پسران ما و پسران ما مال دختران ما هستند (يعنى بين آنها ازدواج واقع مى‏ شود).

 

از امام ششم (ع): مؤمنون كفو و همسر يك ديگرند، و همسر كفو و همشأن آن است كه با عفت باشد.

 


 از زراره نقل است که از امام صادق (ع)، درباره گفته خداوند: «مرد زناكار جز با زن زناكار يا مشرك ازدواج نكند و زن زناكار را نيز جز مرد مشرك و زناكار نگيرد» سؤال كردم؟

 


امام (ع) فرمود: مردان و زنان مشهور به زنا هستند، و مردم امروز به همان منزلت مى‏ باشند. هر كه بر او حد زنا جارى شود يا به زنا مشهور گردد، نبايد كسى با او ازدواج كند تا توبه ‏اش مسلم شود.

 


مردى براى مشورت ازدواج دخترش خدمت حضرت امام حسن (ع) آمد، امام فرمود او را به مردى پاكدامن ده كه اگر دوستش داشته باشد گراميش ميدارد و اگردوستش نداشته باشد باو ستم نكند.

 

پيغمبر (ص): هر كس دخترش را به فاسقى دهد قطع رحم كرده است.

 

و فرمود: هر كه شراب بنوشد اگر خواستگارى كرد شايسته ازدواج نيست.


على بن اسباط درباره دخترانش به امام باقر (ع) نامه نوشت كه هيچ كس مثل (هم شأن) من پيدا نمي شود كه به او دختر دهم: حضرت جواب نوشت: مقصود تو را راجع به دخترانت دانستم، خدايت رحمت كند اين چنين ميانديش و انتظار مبر، كه پيغمبر (ص) فرمود: اگر خواستگارى آمد كه اخلاقش مورد رضايت است با او ازدواج كنيد «و اگر نكنيد فتنه و فسادى در زمين شده است»- (سوره انفال/ ۷۴).

 

روايت است كه حضرت از ابى بصير پرسيد: يكى از شما مي خواهد ازدواج نمايد چه ميكند؟ گفت نميدانم. امام فرمود چون به اين كار تصميم گرفت دو ركعت نماز گزارد و خدا را حمد كند و بگويد: «خداوندا من قصد ازدواج دارم، زيباترين و خوشخوترين و عفيف ترين زنان را نصيب من كن كه مال من و ناموس خود را بهتر حفظ كند و رزق و بركت او از همه وسيعتر باشد، و از او فرزندى پاك كه در حيات‏  و مرگ من يادگارى صالح باشند بمن عنايت كن».

 

  منبع: مكارم الأخلاق / ترجمه ميرباقرى، ج‏۱، ص: ۳۹۱

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۲۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ در بیانیه رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی آمده است: دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ با دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تاسیس شد و در بیش از ۴ دهه از فعالیت این نهاد انقلابی، شاهد تاثیرگذاری بسیار زیاد سپاه در عرصه‌های مختلف هستیم.
در بیانیه مجع نمایندگان گیلان آورده شده است: سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، نقشی غیرقابل انکار در توفیقات نظام اسلامی داشت و پس از دوران درخشان دفاع مقدس نیز در برابر دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف ایستاده است.
در بخشی دیگر از این بیانیه آمده: سیلی «وعده صادق» ازسوی دلاورمردان سپاه به صهیونیست، نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران بودکه چشم جهانیان را خیره، خواب و خوراک را بر غاصبان صهیونیستی حرام و دل میلیون‌ها ایرانی و ملت‌های آزاده جهان را شاد کرد و به خوبی نشان داد که امروز معادلات منطقه و جهان را فرزندان امام خمینی (ره) رقم می‌زنند.
در این بیانیه آورده شده است: مجمع نمایندگان مردم استان گیلان فرارسیدن ۲ اردیبهشت ماه سالروزتأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همه‌ی دلیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده های گرانقدر شهدا، جانبازان، ایثارگران و تمامی دلاورمردان حماسه‌آفرین تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون این عزیزان را در سایه زعامت فرمانده معظم کل قوا، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در حفظ و حراست از دستاورد‌های عظیم انقلاب اسلامی در کنار سایر نیرو‌های مسلح و ارتش مردمی از درگاه ایزد منان خواستاریم.

دیگر خبرها

  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!
  • جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است
  • بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی