Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین، از دعوت فرمانده نیروی قدس ایران برای دفاع گروه های مقاومت از مسجد الاقصی استقبال کرد.

ایران آنلاین / ابواحمد فؤاد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، در پاسخ به این سوال که آیا می توان تصمیم اخیر دولت آمریکا را به فرصتی برای فلسطینی ها تبدیل کرد؟ گفت: ما در جبهه خلق و نیز دیگر گروه های مقاومت فلسطین، آمادگی کامل داریم در تدوین راهبرد متحد برای مقاومت، مشارکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین پاسخ به این تصمیم رئیس جمهور آمریکا، انتفاضه است. باید راهبردی برای مقاومت تعیین شود که قابلیت اجرایی داشته باشد. ما با مقدمات انتفاضه ای روبرو هستیم که احتمالا همه گروه های مبارز فلسطینی در آن مشارکت خواهند کرد. بر اساس اراده ملت فلسطین، شرایط جدیدی را به اشغالگران تحمیل خواهیم کرد. ما آمادگی کامل داریم با دیگر گروه ها همکاری کنیم، زیرا اکنون توانایی های مقاومت بیشتر شده است. درست است که این بار توطئه از قدس آغاز شد، اما هدف آنها نابودی کل مسئله فلسطین است. باید به دودستگی ها پایان دهیم و با این دشمن و جنایت هایش مقابله کنیم. باید تلاش ها برای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را ناکام بگذاریم.

فؤاد درباره امکان متحد شدن گروه های فلسطینی افزود: زمان آن رسیده است که با هر نوع دخالت یا فشارهای خارجی بر تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی بخش مخالفت کنیم. با صراحت از محمود عباس سوال می کنیم، آیا زمان آن فرا نرسیده است که سازمان آزادی بخش با مشارکت همه گروه های مبارز فلسطینی تشکیل جلسه دهد تا چگونگی پاسخ دادن به این چالش را بررسی کند؟ تاکنون شاهد نشست نهادهای عربی و بین المللی در واکنش به تصمیم ترامپ بوده ایم، در حالی که سازمان آزادی بخش جلسه ای برگزار نکرده است. یکی از شرایط انتفاضه و ادامه آن، وجود رهبری مشترک و ملی با حضور همه گروه هاست. مبارزه مسلحانه باید در راس انواع مقاومت قرار گیرد و این برنامه به همه افکار عمومی ارائه شود. اگر خواهان انتفاضه ای هستیم که به نتیجه برسد باید رهبری روشنی برای آن وجود داشته باشد.
وی درباره تاکید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس ایران بر آمادگی گروه های مقاومت برای دفاع از مسجد الاقصی خاطر نشان کرد: ابتدا اجازه بدهید از سخنان قاسم سلیمانی به عنوان یک فرمانده میدانی که دارای تجربه است، استقبال کنم. محور مقاومت امکانات لازم را برای مقابله با چالش هایی که دشمن صهیونیستی ایجاد می کند، دارد. امروز توانایی محور مقاومت، بیش از هر زمان دیگری است و مقاومت فلسطین دیگر تنها نیست. مقاومت فلسطین امروز بخشی از محوری در منطقه است که توانایی های گسترده ای دارد که می توان از آن برای تحقق اهداف ملت فلسطین استفاده کرد. به ویژه که امروز سوریه و عراق بر تروریسم پیروز شدند. جبهه مقاومت در شرایط خوبی قرار دارد و باید این توطئه جدید را ناکام بگذارد. با دعوت سید حسن نصرالله، امکان برگزاری دیدار بین گروه های مقاومت و تشکیل اتاق عملیات مشترک امکان پذیر می شود. اما در شرایط فعلی، مسئله ضروری و فوری، لزوم حمایت از انتفاضه است تا گسترش یابد و یک اعتراض زودگذر نباشد. باید کاری کنیم که دشمن تاوان اقدامات خود را پس بدهد. در سه روز گذشته دو هزار فلسطینی زخمی شدند، بنابراین این ملت آماده فداکاری است. ما همچنان مخالف آنچه طرح صلح عربی خوانده می شود، هستیم. تشکیلات خودگردان باید به رسمیت شناختن اسرائیل را پس بگیرد و توافقنامه اسلو را لغو کند. محمود عباس باید آنچه را که سازمان آزادی بخش تصویب می کند، بپذیرد و در برابر فشارهای خارجی تسلیم نشود. / صداوسیما

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

رژیم صهیونیستی شهرک‌های «مارون الرأس»، «یارون» و اطراف شهرک «حولا» در جنوب لبنان هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، مناطق غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • مستند «ابوجهاد» از رسانه ملی