Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@04:16:11 GMT

نان "کنجدی" اجباری!

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۳۵۵۳

نان 'کنجدی' اجباری!

پس از منتفی شدن افزایش قیمت نان که با دستور رئیس جمهور اجرایی شد، برخی نانوایی‌ها همچنان به قیمت‌هایی پایبندند که در کنار دیگر قوانین نانوشته آن‌ها، تخلف محسوب می‌شود و مشخص نیست کدام ناظر و بازرس باید به این وضعیت رسیدگی کند. از جمله اینکه برخی نانوایی‌های بربری و سنگک فروش نان ساده را حذف و نان کنجدی را اجباری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، آذرماه برای نان و نانوایی‌ها پر از خبر و اتفاق جدید بود. از افزایش ۱۵ درصدی قیمت شروع شد و پس از چند روز با دستور رئیس جهور منتفی شد. اما به نظر می‌رسد برخی نانوایی ها نمی‌خواهند با شرایط و قیمت‌های قبل به پخت و پزشان ادامه دهند و به هر طریقی می‌خواهند برای خودشان قوانینی وضع و اجرا کنند که هیچ نوشته و تصویبی ندارد.
به عنوان مثال در برخی نانوایی‌های سنگکی، نان ساده و بدون کنجد که قیمت ۸۰۰ تومانی باید داشته باشد پخته نمی‌شود و خبازان به نظر معترض به منتفی شدن افزایش قیمت نان، با اضافه کردن چند عدد کنجد خیال خودشان را راحت و نان سنگک به اصطلاح کنجدی را اجباری کرده‌اند و ۱۰۰۰ تومان می‌فروشند. همچنین با اضافه و بیشتر کردن کنجدها و احیانا چند سبزی خشک شده نان به اصطلاح پرکنجد را ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان می‌فروشند.

در برخی نانوایی‌های بربری هم همین اتفاق افتاده است.
جالب‌تر اینکه هیچ یک از اتحادیه‌های نانوایی با وجود پیگیری خبرنگار ایسنا، حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشدند و با وجود گذشتن بیش از دو هفته از منتفی شدن افزایش قیمت نان، به نظر می‌رسد که بازرسان دستگاه‌های متولی برخورد چندان مناسبی با این موارد تخلف نکرده‌اند و پخت و پزهای سلیقه ای نان همچنان ادامه دارد.
البته رئیس اتاق اصناف اخیرا در این باره گفته بود که اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد که افتاده است، باید برخی یارانه ها مانند یارانه‌ حامل‌های انرژی و بخشودگی حق سهم بیمه کارفرما تا سقف پنج کاگر را برای نانوایی‌ها اعمال کرد تا بارش از روی دوش نانوایی‌ها برداشته شود.
به گفته فاضلی، با توجه به اینکه طی سه سال گذشته قیمت نان با وجود افزایش هزینه‌های تولید در خبازی‌ها، تغییری نکرده، قطعا کیفیت و وزن چانه در این مدت کاهش پیدا کرده است که باید یارانه‌هایی برای آن در نظر گرفته شود تا این شرایط برطرف شود.
اما فعلا که خبری از افزایش قیمت یا وضع یارانه‌ جدیدی برای نان نیست، باید دید کدام دستگاه نظارتی مسئول به این مسئله ورود می‌کنند و تخلفات نانوایی‌ها که پیش از این هم در صدر شکایات مردمی بود، کنترل می‌شود؟

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت در مدار رشد؟

روز جمعه قیمت نفت افزایشی شد. برنت به ۸۹دلار و ۵۳سنت و WTI آمریکا به ۸۴دلار و ۱۲سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، رشد تولید ناخالص داخلی، کاهش تورم و عدم کاهش نرخ بهره آمریکا در کنار نگرانی از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، از عوامل اصلی رشد قیمت نفت بوده‌اند. ترس از استمرار تنش‌های ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه، همچنان بر نگرانی بازار جهانی انرژی نسبت به عرضه پایدار نفت افزوده است و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

قیمت جهانی نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت ماه، روند افزایشی در پیش گرفت. طبق اعلام وزارت خزانه داری ایالات متحده، چشم انداز اقتصادی این کشور در شرایط باثبات تری در مقایسه با سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی قرار دارد.

 از طرف دیگر نگرانی فعالان بازار انرژی در مورد عرضه جهانی نفت به واسطه استمرار منازعات در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه کماکان پابرجاست. روز گذشته و در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت هر بشکه نفت‌برنت دریای شمال با ۴۱‌سنت افزایش به ۸۹ دلار و ۵۳‌سنت رسید. شاخص دیگر یعنی وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۳۶‌سنت افزایش در رقم ۸۴ دلار و ۱۲‌سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

در همین رابطه، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اعلام کرد منحنی رشد اقتصاد این کشور از آنچه که پیش‌بینی‌ها از انتظار رشد برای سه‌ماهه اول سال‌جاری میلادی نشان می‌دادند، در شرایط بهتری قرار دارد.

وی افزود: تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده در سه‌ماهه اول سال‌۲۰۲۴ افزایش داشته، ضمن آنکه تورم این کشور تا سطح قابل قبولی پایین آمده‌است. این در حالی است که تا پیش از اظهارات جنت یلن، شواهد حاکی از افزایش تورم در این کشور بود که به نوبه خود بر بازار نفت تاثیر می‌گذاشت، چرا که پیش‌بینی سرمایه‌گذاران نفتی حاکی از آن است که فدرال‌رزرو نرخ بهره را حداقل تا پیش از ماه سپتامبر کاهش نخواهد داد. واقعیت این است که ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه خاورمیانه همچنان بر نگرانی فعالان بازار و سرمایه‌گذاران نسبت به عرضه نفت، افزوده و از قیمت این کالای استراتژیک حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • نفت در مدار رشد؟