Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سفر هياتي از بحرين به فلسطين اشغالي در شرايطي که مردم در کشورهاي عربي و اسلامي از تصميم ترامپ ضد بيت المقدس به خشم آمده اند به مثابه خنجري بود که آل خليفه بر سينه انتفاضه زد.
خبرگزاري مهر، گروه بين الملل- فرزاد فرهادي: هنوز چند روزي از تصميم دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا براي انتقال سفارت اين کشور به قدس نگذشته بود که رسانه هاي رژيم صهيونيستي از وود يک هيات بحريني به سرزمين هاي اشغالي خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعضاي اين هيات 24 نفره در حالي وارد فلسطين اشغالي شدند که واکنش ها و اعتراضات به تصميم ترامپ به اوج خود رسيده بود. رسانه هاي رژيم صهيونيستي مدعي شدند که اعضاي اين هيات شامل نمايندگاني از اهل تسنن و شيعيان بحرين بوده است و اين سفر در راستاي ابلاغ پيام آشتي و گفتگو ميان اديان مختلف از سوي حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين انجام شده است! «فضل الجمري» از اعضاي اين هيات مدعي شد که شاه بحرين با اين هيات پيام صلح را به سراسر جهان اعلام کرد!
موافقت پادشاه بحرين با سفر اين هيات به سرزمين هاي اشغالي آنهم در بحبوحه خشم عربي و اسلامي و جهاني از تصميم دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در راستاي تلاش هاي سازشکارانه استموافقت پادشاه بحرين با سفر اين هيات به سرزمين هاي اشغالي آنهم در بحبوحه خشم عربي و اسلامي و جهاني از تصميم دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در راستاي تلاش هاي سازشکارانه است.
کاملا مشخص است که برخي کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس روند عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي را از مدتها پيش آغاز کرده اند که شروع آن با موضوع عادي سازي ديپلماسي براي رسيدن به همکاري هاي امنيتي و اقتصادي همراه بوده است. موضع مردم بحرين در قبال عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي و مخالفت و امتناع آنان با اين موضوع بر همگان روشن است. طبيعتا رژيم بحرين در تصميم به عادي سازي روابط با اسرائيل در تمام اشکال آن بازنگري نکرده و با شوراي قانونگذاري و نهادهاي مدني بحرين در اين مورد مشورت نکرده است. حتي واکنش هاي مخالف مردم را که چنين تصميمي را توهين به همه اقشار مردم برشمرده و ضربه اي بزرگ به هم نوعان فلسطيني دانسته اند، ناديده گرفته است.

تاريخ روابط رژيم صهيونيستي با آل خليفه آنگونه که «البحرين اليوم» اعلام کرده است به سال 1994 بر مي گردد که در آن سال اولين هيات رسمي رژيم صهيونيستي وارد بحرين شد و به دنبال آن «يوسي ساريد» وزير محيط زيست رژيم صهيونيستي از منامه ديدن کرد.
چند سال بعد «خالد احمد الخليفه» وزير خارجه بحرين در سال 2000 خواستار تشکيل يک مجمعي در سطح خاورميانه شد که متشکل از کشورهاي عربي و رژيم صهيونيستي باشد. وي اين مجمع را تنها راهي دانست که مي توان مشکلات موجود در منطقه راحل کرد!
روند عادي سازي ميان رژيم بحرين و رژيم صهيونيستي در سال 2006 هنگامي که منامه دفتر تحريم کالاهاي اسرائيلي را بست و ممنوعيت کالاهاي رژيم صهيونيستي را لغو کرد و سپس در سال 2008 يک يهودي را به عنوان سفير بحرين در آمريکا انتخاب کرد وارد فاز جديدي شد. در 10 دسامبر 2015 حمد بن عيسي از «موشيه ليوين» حاخام صهيونيست در کاخ خود در منامه استقبال کرد. همچنين در دسامبر 2016 نوار ويدئويي منتشر شد که افراد وابسته به دربار رژيم بحرين در محفلي به همراه حاخامات «حباد» حضور داشتند.
در 21 سپتامبر گذشته هيات عالي رتبه صهيونيستي از منامه ديدار کرد. ديدار «حمد بن عيسي آل خليفه» شاه بحرين با «آبراهام کوپر» خاخام يهودي را هم بايد در راستاي تلاش هاي نزديک شدن آل خليفه به رژيم صهيونيستي دانست.
يکي از مقامات رژيم صهيونيستي در گفت و گو با پايگاه تحليل استراتژيک ميدل ايست آي در مورد روابط ميان تل‌آويو و منامه گفت: «من فکر نمي‌کنم به زودي سفارتخانه رسمي طرفين گشوده شود؛ اما احتمال سفر وزير بازرگاني و هيات اقتصادي را بسيار بالا مي‌دانم.»
يکي از مقامات آل خليفه نيز در مورد روابط با تل‌آويو به ميدل ايست آي گفت: «من روابط با تل‌آويو را ناپسند نمي‌دانم، درست برخلاف روابط با تهران! اسرائيل نه امنيت ما را تهديد مي‌کند نه براي ما امر و نهي دارد؛ در حالي که ايران دقيقا عکس آن است. منطقا ما بايد به دشمن ايران نزديک شويم يعني اسرائيليکي از مقامات آل خليفه نيز در مورد روابط با تل‌آويو به ميدل ايست آي اعلام کرد: «من روابط با تل‌آويو را ناپسند نمي‌دانم، درست برخلاف روابط با تهران! اسرائيل نه امنيت ما را تهديد مي‌کند نه براي ما امر و نهي دارد؛ در حالي که ايران دقيقا عکس آن است. منطقا ما بايد به دشمن ايران نزديک شويم يعني اسرائيل!»
پايگاه ميدل ايست به نقل از يکي از ائمه مساجد در شهر الرفاع بحرين فاش کرد، دولت منامه به خطباي مساجد دستور داده است، هرگونه خطبه عليه تل آويو ممنوع است.
اين در حالي است که «مارفن هير» از حاخام هاي سرشناس صهيونيست در ملاقات اخير با حمد بن عيسي آل خليفه گفت، شاه بحرين در اين ديدار مخالفت خود را با تحريم عربي عليه اسرائيل اعلام کرده و تصريح کرد، در صدد است به شهروندان خود اجازه دهد بدون ممنوعيت و با آزادي راهي سرزمين هاي اشغالي شوند.
در اين ميان بايد گفت برخي کشورهاي عرب حاشيه خليج فارس با رژيم صهيونيستي به شکل پنهاني رابطه دارند و با پنهان کردن اين روابط تلاش دارند از خشم مردمي جلوگيري کنند اما بحرين اخيرا اين روابط را علني کرده است.
تماس بين مسئولان بلند پايه بحرين و رژيم صهيونيستي در جريان است و محور اين تماس ها نيز تبادل ديدار بين تاجران و شخصيت هاي تاثيرگذار در جامعه و نيز چهره هاي مذهبي است و در پي اين گامها توافقنامه هاي تجاري دو جانبه به شکل رسمي اعلام خواهد شد.
اما واقعيت اين است که اين گشايش روابط بحرين با رژيم صهيونيستي در بين ملت بحرين هيچ طرفداري نداردواقعيت اين است که اين گشايش روابط بحرين با رژيم صهيونيستي در بين ملت بحرين هيچ طرفداري ندارد و علاوه بر اين بحريني ها در صفحات اجتماعي خشم و نارضايتي خود را از مواضع کشورشان در قبال رژيم صهيونيستي اعلام کرده اند.
به هر حال اتفاقي نيست که هيات 24 نفره به بيت المقدس وارد شود و آنهم در شرايطي که بيت المقدس ملتهب است و فلسطيني هاي آزاده عليه تصميم ترامپ به پا خواسته اند. رژيم هاي بحرين و عربستان طي سالهاي گذشته به شکل فزاينده اي در راستاي نزديک شدن به تل آويو حرکت کرده اند.
ـمنصور الحکيم» نويسنده و تحليلگر جهان عرب در اين باره به راي اليوم اعلام کرد: «طرحي رسمي براي تسريع عادي سازي با اسرائيل مطرح است. اين از طريق انجام ديدارهاي متقابل با عنوان صلح و تسامح است. مردم اين کشورها با اين روند مخالف هستند و اين رژيم ها در تنگنا قرار خواهند گرفت. همه بحريني ها با تلاش هاي عادي سازي مخالفند».
در پايان مي توان گفت که سفر هيات بحريني به فلسطين اشغالي اولين سفر رسمي از کشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس بود و به شدت مورد استقبال رسانه هاي رژيم صهيونيستي قرار گرفت.
اين سفر از حيث زمان آن، اين سئوال را به وجود آورد که آيا اين واکنش عمدي به انتفاضه اسلامي و عربي در قبال تصميم ترامپ و خنجري به سينه انتفاضه است؟ اين در راستاي حمايت رژيم بحرين از رژيم صهيونيستي و تصميم ترامپ و بي توجهي آن به اصول و مقدسات امت اسلامي درباره قدس است. اين در واقع تلاشي براي کمک به تل آويو و در راستاي ادامه مسير عادي سازي و حتي ائتلاف و به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي و سرسپردگي به آمريکاست.
اين سفر اتفاقي نيست و با حمايت حاميان اساسي بحرين يعني عربستان و امارات صورت گرفته است و در مسير نزديک شدن به رژيم صهيونيستي با زير پا گذاشتن اصول راهبردي، تاريخي و ديني است.
سفر اين هيات بحريني به مثابه ناديده گرفتن احساسات ميليونها فلسطيني و عرب و مقدسات آن است. اين در واقع پايمال کردن حقوق ملت فلسطين و تثبيت اشغالگري است. تحرکات آل خليفه و آل سعود ضد حماس، حزب الله، يمن و اخوان المسلمين همگي در راستاي خدمت به رژيم صهيونيستي و با اشاره تل آويو است. اين نشانه آشفتگي و نابساماني است که آل خليفه به آن دچار شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۳۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

یک رسانه عربی از جزئیات توافق امنیتی و نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان و رژیم صهیونیستی که به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو ختم می‌شود، پرده برداشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «میدل ایست نیوز» به نقل از یک مقام آگاه، جزئیات توافق امنیتی و نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان و رژیم صهیونیستی را که به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو ختم می‌شود فاش کرد.

به گفته این مقام آگاه، توافق امنیتی دیپلماتیک آمریکا و عربستان و اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین به مراحل نهایی خود رسیده و دولت آمریکا درباره آن با ولیعهد عربستان به توافق رسیده است.

این مقام افزود که این توافق ابعاد گوناگونی دارد اما سه محور اصلی آن امضای توافق دفاع مشترک میان عربستان و آمریکاست که در آن هرگونه ابهام درباره کاری که آمریکا در صورت هرگونه حمله در دفاع از عربستان انجام می‌دهد وهمچنین بر عکس آن، یعنی آنچه عربستان در صورت حمله به منافع امریکا انجام می‌دهد، برطرف شده است.

به گفته این مقام، محور دوم توافق تسهیل دستیابی عربستان به سلاح‌های پیشرفته امریکاست.

همچنین در محور سوم، دو کشور درباره برنامه هسته‌ای غیر نظامی تابع نظارت شدیدی توافق کرده‌اند که به موجب آن عربستان می‌تواند از منابع اورانیوم خود برای رآکتورهای هسته‌ای استفاده کند.

این مقام در ادامه تأکید کرد که در برابر، عربستان متعهد شده که سرمایه‌گذاری‌های چین در خاک عربستان و نیز روابط نظامی خود با چین را محدود کند و سامانه‌های پدافندی جدید خود را کاملا با تسلیحات آمریکایی نوسازی کند، تعهدی که منافع بسیاری برای تولیدکنندگان سلاح آمریکایی خواهد داشت و به ارتش‌های دو کشور امکان همکاری متقابل را می‌دهد.

به گفته این مقام آگاه، عربستان با انرژی ارزان و وسعت خاک خود می‌کوشد که مراکز بزرگ پردازش اطلاعات را که شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا برای گسترش هوش مصنوعی نیاز دارند در خاک داشته باشد چون هزینه این‌گونه اماکن و هزینه تأمین سوخت آنها در خود آمریکا بسیار گزاف است.

این مقام آگاه تأکید کرد که عربستان در ازای همه این توافقات روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار خواهد کرد با این شرط که «بنیامین نتانیاهو» متعهد به همکاری برای برقراری راه حل دو دولتی با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از اصلاح آن باشد.

این در حالی است که جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، به همراه «برت مک گورک» هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه در کاخ سفید و «تیم لیندرکینگ» فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور یمن، به زودی به عربستان سفر خواهد کرد.

عادی‌سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی از محورهای این سفر اعلام شده است.

این خبر در حالی است که برخی منابع از سفر احتمالی جوبایدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان در هفته جاری خبر داده بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • دشمن می‌داند دست ما پُر است/ وعده صادق به ملت ایران ابهت داد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • پاسخ حزب‌الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان