Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنگلادش روز سه شنبه ­عملیاتی را برای واکسیناسیون علیه دیفتری در اردوگاه‌های پناهجویان روهینگیا که ۹ پناهجو بر اثر ابتلاء به آن جان باخته اند و ۷۰۰ نفر نیز به ابتلاء به این بیماری مظنون هستند، آغاز کرد.

فعالان بشردوست با بروز این عفونت باکتریایی در منطقه جنوب بنگلادش که در آن اردوگاه‌های بزرگ و پرجمعیتی از پناهجویان روهینگیا متمرکز شده است، غافلگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۶۴۶ هزار نفر روهینگیایی میانماری از ماه اوت تاکنون از کشور خود گریخته و به بنگلادش پناهنده شده اند که سازمان ملل متحد آن را به منزله پاکسازی قومی به دست ارتش میانمار تلقی کرده است.

میرزادی سابرینا فلورا (Meerzady Sabrina Flora)، مدیر موسسه همه گیری شناسی، کنترل بیمار‌ها و تحقیقات بنگلادش اعلام کرد «تا اینجا ۹ نفر بر اثر همه گیری دیفتری جان باخته اند».

مقامات بهداشتی کشور فقیر بنگلادش واقع در جنوب آسیا روز سه شنبه اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۰ نفر به دیفتری مبتلا شده اند که اکثر آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند.

دیفتری عفونتی فوق العاده مسری است که در صورت مداوا نشدن می‌تواند کشنده باشد. این بیماری ممکن است به فلج دستگاه اعصاب مرکزی یا فلج اعصاب راه‌های تنفسی و به مرگ بر اثر خفگی منجر شود.

دکتر ناواراتناسامی پارانیتاران (Navaratnasamy Paranietharan)، نماینده سازمان جهانی بهداشت در بنگلادش گفت: «ما برای کنترل همه گیری دیفتری پیش از این که اوضاع وخیم‌تر شود، هر چه سریع‌تر اقدام می‌کنیم».

انتهای پیام/

واکسیناسیون پناهجویان روهینگیا در اردوگاه‌های بنگلادش به دلیل ابتلا به دیفتری

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ سرنشین پراید در تصادف با کامیون در محور رستم جا باختند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ عبدالهاشم دهقانی عصر یکشنبه در تشریح این خبر بیان کرد: پنجشنبه هفته گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی رستم - بابا میدان، بلافاصله مأموران پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه کامیون با سواری پراید حامل ۵ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس‌راه شمال استان فارس با بیان اینکه متأسفانه در این حادثه هر ۵ نفر سرنشین سواری فوت شدند، گفت: کارشناس در صحنه حاضر و علت تصادف را بی احتیاطی از جانب راننده پراید به دلیل تجاوز به چپ اعلام کرد.

کد خبر 6097608

دیگر خبرها

  • ارتکاب جنایت جدید رژیم صهیونیستی در النصیرات غزه+فیلم
  • دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • ۵ سرنشین پراید در تصادف با کامیون در محور رستم جان باختند
  • ۵ سرنشین پراید در تصادف با کامیون در محور رستم جا باختند
  • هدف اعتراضات دانشجویان در جهان تمرکز بر جنایات اسرائیل در غزه است
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • پارک بازی کودکان المغازی؛‌ بانک جدید حملات رژیم صهیونیستی
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • (ویدئو) بر اثر سیل در استان «سولاوِسی» اندونزی ۷ نفر جان باختند