Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:21:23 GMT

گردش های سیاسی، سرمایه گذاری را دچار مشکل کرده است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۳۹۸۷

گردش های سیاسی، سرمایه گذاری را دچار مشکل کرده است

رییس جهاد دانشگاهی گفت: در گردش های سیاسی کشور، سیاست ها و استراتژی ها نباید تغییر کنند، درحالی که هر 8 سال یکبار تغییر بسیاری از استراتژی ها را با گردش های سیاسی شاهدیم که این مسأله، سرمایه گذاری را دچار مشکل می‌کند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا طیبی در دومین جشنواره ناصر خسرو که به همت دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات مرتبط با آن ها را زمینه های اصلی توسعه اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: با وجود کارهای خوبی که در این حوزه ها انجام شده است، اما همچنان نیازمند توسعه بیشتر در هر چهار زمینه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: برای توسعه و پیشرفت در هر چهار زمینه، به فناوری و سرمایه نیاز داریم. فناوری را یا باید خودمان تولید کنیم، یا از کشورهای خارجی بگیریم. بنابراین برای حوزه هایی که صاحب تجربه نیستیم، به یک رابطه معقول با دنیا نیاز داریم و گردشگری به دلیل زود بازده بودن، یکی از حوزه هایی است که باید تجربه دنیا را خوب یاد بگیریم.

رییس جهاد دانشگاهی افزود: باید اجازه دهیم سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی داخلی و خارجی انجام شور و دولت در نهایت بتواند تسهیلات ارائه کند، اما سرمایه گذار زمانی وارد عمل می شود که بتواند در درازمدت از آن سرمایه گذاری استفاده کند و این زمانی اتفاق می افتد که کشور دارای امنیت باشد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه وضعیت امنیت داخلی، خوب است. ولی آنچه برای سرمایه گذار اهیمت دارد امنیت در سیاست گذاری ها و استراتژی های در درازمدت است. در گردش های سیاسی کشور، سیاست ها و استراتژی های ما نباید تغییر کنند، درحالیکه هر 8 سال یکبار شاهد این هستیم که بسیاری از استراتژی ها با گردش های سیاسی تغییر می‌کنند و این مسأله، سرمایه گذاری را دچار مشکل می کند.

طیبی تاکید کرد: باید مرز انقلابی بودن و ارتباط ما با دنیا مشخص شود تا بتوان برنامه ریزی درازمدت انجام داد و براساس این برنامه ریزی، سرمایه گذار هم به کشور جذب کرد. از ضروریات کشور است که نخبگان سیاسی و علمی با یکدیگر گفت وگو کرده و به توافق برسند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید مرادپور با اشاره به هفته کار و کارگر، عنوان کرد: داشتن تفکر کار کردن در هر سنی بسیار مهم است لذا این موضوع باید یه یک ارزش تبدیل شود. وی با بیان اینکه کارگران سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند و در زمینه تولید نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کنند، ادامه داد: مسئولان باید توجه ویژه به کارگران و رفع مشکلات آنان داشته باشند.

مرادپور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران، اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب کارگران را به کسانی که در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند تشبیه می‌کنند زیرا قشر نیروی مدافع اقتصاد کشور هستند و در جهت تولید و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور ما دچار آسیب شده است، تصریح کرد: این امر در حالی است که کار کردن در دین مبین اسلام یک ارزش و یک شرف است به طوری که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه زده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر کارمند بودن در جامعه به یک ارزش تبدیل شده است، گفت: این موضوع نیز در حالی است که ارزش کارگری بسیار بلندمرتبه است زیرا کارگر تولید می‌کند و زحمت می‌کشد و نان حلال به دست می‌آورد.

مرداپور با یادآوری اینکه گاهی شاهدیم برخی از کارفرماها تا ماه‌ها حقوق کارگران خود را نمی‌دهند و امام صادق (ع) در این باره می‌فرمایند هر کس در دادن مزد کارگر به او ستم روا دارد خداوند عمل او را باطل می‌سازد و بوی بهشت را بر وی حرام می‌کند، تصریح کرد: مسئولان و کارفرمایان باید به قشر کارگر و حقوق آنها توجه ویژه داشته باشند زیرا در قیامت باید پاسخ‌گوی رفتار خود در قبال کارگران باشند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه رسول خدا (ص) از به کار گرفتن کارگر، پیش از تعیین مزدش نهی فرموده و امام صادق (ع) نیز در حدیث مشهوری فرمودند: مزد کارگر را پیش از آنکه عرقش خشک شود بدهید، گفت: این میزان تأکید و سفارش از سوی اهل‌بیت (ع) نشان از اهمیت این مسئله نزد خداوند متعال است.

کد خبر 6090991

دیگر خبرها

  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • تعطیلی ۱۰۰ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی به دلیل حمایت از اسرائیل
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟ معرفی ۳ استراتژی پولساز
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد