Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@05:21:46 GMT

مترو تنها راه‌حل ترافيک تهران است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۴۱۶۶

مترو تنها راه‌حل ترافيک تهران است

خبرگزاري آريا - رييس شوراي شهر تهران ترافيک را يکي از مشکلات شهر تهران دانست و تاکيد کرد: راه حل ترافيک مترو است و بايد مصوبه ساخت 256 ايستگاه مترو مدنظر قرار گيرد. به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران پويا؛ محسن هاشمي امشب در نشست اعضاي شوراي شهر تهران با استاندار تهران اظهار کرد: جذابيت تهران باعث شده مردم به تهران نقل مکان کنند و اين باعث افزايش جمعيت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ادامه به بررسي جمعيتي شهر و استان تهران پرداخت و درباره برخي خدمات تصريح کرد: 80 درصد هزينه هايي که قبلا شهرداري در قبال امکانات ورزشي و ساخت اماکن ورزشي شهر هزينه کرده را بايد دولت هزينه مي‌کرد در حالي که فقط حدود 20 درصد توسط دولت هزينه شده است.
رئيس شوراي شهر تهران با بيان اينکه حمل و نقل عمومي به ويژه مترو بايد جدي گرفته شود، توضيح داد: دولت به وظايف خود در خصوص مترو عمل نکرده است در حالي که يکسال از مصوبه کمک به مترو مي‌گذرد اما هنوز اين مصوبه عملياتي نشده است و اگر امروز به جاي 7 ميليون سفر با مترو دو ميليون و 500 هزار سفر انجام مي‌شود به خاطر وظايفي است که دولت انجام نداده است.
هاشمي اظهار کرد: طبق نظرسنجي که صورت گرفته مشخص شد آلودگي هوا و ترافيک مشکل اساسي تهراني‌ها است و بايد به اين مهم توجه شود.
وي تصريح کرد: مشکل ترافيک تهران در حال تبديل به مشکل امنيتي است يعني ترافيک تهران از داعش خطرناک تر است؛ راه حل‌هاي اين مسئله نيز موجود است و بايد به گسترش مترو توجه شود.
رييس شوراي شهر تهران تاکيد کرد: الترناتيو ترافيک تهران مترو است و طبق مصوبه نيازمند 256 ايستگاه مترو و وجود 4خط در شهرهاي اقماري هستيم .
هاشمي توضيح داد: 200 کيلومتر مترو داريم و بايد مترو را توسعه دهيم و تعداد ايستگاه‌هاي مترو بايد به تعداد ذکر شده برسد.
وي در ادامه خواستار توجه و هم انديشي براي رسيدگي به بافتهاي فرسوده شد و در اين رابطه بر چاره انديشي مسوولان تاکيد کرد.
رييس شوراي شهر تهران با تاکيد بر داشتن درامد پايدار در شهر تهران گفت: عوارض املاک و ساختمان سال‌هاست که تغيير نکرده است و اين در حالي است که براي يک خانه لوکس تا حدود 5 ميليون تومان شارژ ساختمان مي‌گيرند اما براي عوارض شهرداري 100 هزار تومان پرداخت مي‌کنند.وقتي هم که مي‌خواهيم عوارض را 20 درصد افزايش دهيم فرمانداري مخالفت مي‌کند.
هاشمي تصريح کرد: عوارض به قيمت 10 سال قبل گرفته مي‌شود و بايد براي موضوعات مطرح شده چاره انديشي کرد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ساعت فعالیت متروی تهران در شب‌های قدر

آفتاب‌‌نیوز :

رضا محمد نژاد روز چهارشنبه اظهار کرد: مترو تهران به منظور تکریم شب‌زنده‌داران و تسهیل تردد آن‌ها به مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی، زمان سرویس‌دهی در خطوط درون‌شهری مترو در شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان، تا ساعت ۲ بامداد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو تهران در نخستین شب قدر، در شامگاه جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ خدمات‌رسانی ویژه خود را آغاز می‌کند، تصریح کرد: در این راستا سرویس‌دهی در خطوط ۱، ۲، ۳، ۴، ۶ و ۷ مترو تهران از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد روز بعد (شنبه ۱۱ فروردین‌ماه) با سر فاصله ۳۰ دقیقه انجام خواهد شد.

سرپرست شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به خدمات‌رسانی ویژه مترو تهران در دیگر شب‌های قدر نیز گفت: در شب‌های بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان (یکشنبه ۱۲ و سه‌شنبه ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳) هم سرویس‌دهی شبانه تا ساعت ۲ بامداد با سر فاصله ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.

محمدنژاد اضافه کرد: مترو تهران در شب‌های قدر در خط پنج تهران (صادقیه) - گلشهر و بالعکس، همچنین انشعاب فرودگاه مهرآباد و شهر پرند خدمات‌رسانی شبانه ندارد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های متروی تهران در شب‌های قدر اعلام شد
  • برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اعلام شد
  • ساعات فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • درب‌های بهشت زهرا (س) در شب‌های قدر باز است
  • افزایش ساعت کاری مترو تهران در شب‌های قدر
  • ساعت فعالیت مترو تهران در شب های قدر اعلام شد
  • افزایش ساعت فعالیت متروی تهران در شب‌های قدر
  • اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر
  • افزایش ساعت فعالیت مترو در شب‌های قدر
  • اقدامات توسعه‌ ای متروی تهران برای۱۴۰۳