Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن آماده است بدون هیچ گونه پیش شرط با کره شمالی مستقیما مذاکره کند.

به گزارش فارس، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا طی یک سخنرانی در شورای آتلانتیک در واشنگتن و ضمن عقب نشینی از مواضع قبلی این کشور اعلام کرد که دولت ترامپ آماده است بدون هرگونه پیش شرط با کره شمالی به طور مستقیم مذاکره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این دولت دونالد ترامپ گفته بود که لازمه هرگونه مذاکره با کره شمالی خلع سلاح هسته ای این کشور است.

وی افزود: اجازه بدهید دیدار کنیم. ما میتوانیم درباره آن چیزی که آنها میخواهند مذاکره کنیم. ما میتوانیم یک نقشه راه ترسیم کنیم.

تیلرسون پیشنهاد کرد که مذاکرات اولیه باید چارچوبی برای مذاکرات رسمی تعیین و مشخص کند.

تنش بین آمریکا و کره شمالی از زمان روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ تشدید شده است.

به دنبال تشدید رویکرد جنگ طلبانه واشنگتن در قبال پیونگ یانگ، این کشور برنامه موشکی و هسته ای خود را توسعه و شتاب بیشتری داده است.

کره شمالی همواره اعلام کرده است که رویکرد تقابلی آمریکا باعث افزایش اقدامات تدافعی این کشور شده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرتزوگ: بایدن دوست فوق‌العاده‌ای برای اسرائیل است

درحالی‌که رسانه‌ها از گسترش اختلاف میان تل‌آویو و واشنگتن بر سر جنگ در غزه خبر می‌دهند، رئیس رژیم صهیونیستی اما از رئیس‌جمهور آمریکا تمجید کرد.

به گزارش ایسنا، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه و دیدار گروهی از سیاستمداران دموکرات آمریکایی گفت: «بایدن دوست بزرگی برای اسرائیل است. وقتی میزبان او بودیم، علاقه شدید او را به اسرائیلی‌ها و اسرائیل دیدم و اشک از چشمانش سرازیر شد چراکه او لحظات بسیار خوبی را در اینجا کنار ما سپری کرده است».

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، وی افزود: «او (بایدن) دوست واقعی اسرائیل است و به خاطر این موضوع به او بسیار احترام می‌گذارم».

هرتزوگ ادامه داد: «من به دوستانمان در آمریکا و به اسرائیلی‌ها می‌گویم رابطه ما با آمریکا برای رفاه ۲ طرف ضروری و حیاتی است و باید بر توسعه و تقویت این روابط تمرکز کنیم. این ارتباط پیوندی منحصر به فرد است که در طول تاریخ ادامه داشته و همچنان دارد».

این اظهارات هرتزوگ درحالی بیان شده که  اختلافات میان رژیم صهیونیستی و آمریکا اخیرا گسترش یافته و این امر سناریوهای متعددی را پیش روی این روابط قرار داده است. رسانه‌های غربی و عبری‌ نیز اخیرا به این مساله پرداختند که وخامت و تنش موجود در روابط میان تل‌آویو و واشنگتن به حدی رسیده که آمریکا با فاصله گرفتن ارزش‌ها و منافع دو طرف از یکدیگر، شروع به ارزیابی مجدد این روابط کرده است.

در همین زمینه، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: «سرخوردگی فزاینده از نخست‌وزیر اسرائیل، برخی از دستیاران جو بایدن را بر آن داشت تا از او بخواهند که به طور علنی از نتانیاهو در خصوص عملیات نظامی در غزه انتقاد کند.»

به نوشته این روزنامه، «بایدن و دستیاران ارشدش از زمان شروع جنگ غزه بیش از هر زمان دیگری به تحریم نتانیاهو نزدیک شده‌اند و دیگر او را شریک سازنده‌ای نمی‌دانند.»

با این‌حال، روزنامه وال استریت ژورنال روز چهارشنبه نوشت آمریکا در مذاکرات پشت‌پرده با تل‌آویو، مخالف حمله به رفح نیست بلکه می‌خواهد با برنامه مشخصی که به غیرنظامیان تلفات کمتری وارد شود، انجام شود.

علی‌رغم این اختلافات اما دولت آمریکا از ابتدای جنگ غزه از هیچ کمک نظامی و لجستیکی به رژیم کودک‌کش دریغ نکرده است و به همین دلیل ملت فلسطین واشنگتن را شریک جنایات و نسل‌کشی در این باریکه می‌دانند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بایدن: کشورهای عربی آماده به رسمیت شناختن اسرائیل هستند
  • بایدن: کشور‌های عربی آماده هستند اسرائیل را به رسمیت بشناسند
  • این کسی است که می‌تواند آمریکا را نابود کند | آمریکایی‌ها اینگونه خود را برای جنگ داخلی آماده می‌کنند
  • هرتزوگ: بایدن دوست فوق‌العاده‌ای برای اسرائیل است
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • آماده شدن آیین نامه تولید بدون کارخانه
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد