Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@09:41:32 GMT

چکمه ارتعاشی برای رفع گرفتگی رگ‌های پا+عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۴۲۸۳

چکمه ارتعاشی برای رفع گرفتگی رگ‌های پا+عکس

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که برای رفع گرفتگی رگ های پا می توان از یک چکمه پلاستیکی ارتعاشی کمک گرفت. آفتاب‌‌نیوز : تحقیقات اولیه نشان می دهند که این چکمه جریان خون را به ناحیه پایینی پا تا بیش از 40 درصد افزایش می دهد. 
به گزارش آفتاب‌نیوز از روزنامه دیلی میل، چکمه موسوم به FlowOx که در بیمارستان رویال اولدهام در لانکشایر انگلیس تحت آزمایش بالینی قرار دارد، برای درمان بیماری رگ های محیطی (PAD) طراحی شده است، نوعی بیماری که تصور می شود افراد زیادی را در سراسر جهان در 55 سالگی یا سنین بالاتر تحت تاثیر قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیماری رگ‌های محیطی به معنای باریک شدن شریان‌ها (شریان‌های بیرون از قلب) است و در این بیماری شریان ها --که بیشتر رگ های قسمت پایینی پا هستند -- به دلیل رسوبات چربی موسوم به پلاک باریک می شوند و همین امر به تدریج موجب محدودیت جریان خون و بروز علائمی مانند درد در زمان راه رفتن می شود. 
این وضعیت همچنین می تواند باعث از بین رفتن بافت عضلانی و پوست شود که می تواند عوارضی مانند زخم های ترمیم ناپذیر را در پی داشته باشد. درمان نکردن این بیماری می تواند موجب بروز عفونت هایی شود که قطع پا را اجتناب ناپذیر می کند. 
به بیشتر بیماران داروهایی مانند آسپرین برای رقیق شدن خون و کاهش خطر لخته شدن خون تجویز می شود.
اما در بسیاری موارد، این داروها کافی نیستند و بیماران اغلب به جراحی برای وارد کردن یک لوله نازک به نام استنت یا یک بالن کوچک در رگ برای باز نگاه داشتن و تقویت جریان خون نیاز پیدا می کنند.
این کار نیز خطر بروز یک انسداد دیگر را به دلیل ملتهب شدن بافت اطراف استنت به دنبال دارد.اما براساس این گزارش، FlowOx که شبیه چکمه بزرگ اسکی است، می تواند راه حل ساده تری ارائه دهد.
دو شلنگ هوا چکمه FlowOx را به دستگاهی متصل می کند که به محض روشن شدن، دائما هوا را به داخل و خارج از چکمه پمپ می کنند.
این چکمه با تعویض فشار هوا بین مثبت و منفی در فضای اطراف قسمت پایینی پا، باعث می شود که خون اکسیژن دار بیشتری در سراسر شریان های مسدود شده حرکت کند.
این تغییر فشار هوا باعث ارتعاش آرام دیواره های رگ های خونی و تقویت جریان خون در انها می شود. 

منبع: ایرنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آب‌گرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی با اشاره امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آب‌گرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته اظهار کرد: ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد از چهارم تا ششم اردیبهشت تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی افزود: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۶۲ مورد عملیات امداد و نجات به ۱۲۸۴ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۸۹ نفر را به مناطق امن انتقال و از ۸۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۹ تخته پتو، ۲۶ تخته موکت و ۱۵ بسته غذایی توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثران توزیع شد.

وی اضافه کرد :۱۰۵ تیم عملیاتی متشکل ۴۰۳ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثران امدادرسانی کردند.

کد خبر 747792

دیگر خبرها

  • تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان
  • بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد
  • بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز
  • فیلم| سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد
  • آب گرفتگی معابر روستای منصوریه دستگردان 
  • آب گرفتگی معابر عمومی در روستای منصوریه دستگردان 
  • سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد
  • سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم