Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@14:23:34 GMT

پاسخ چین به ادعای جاسوسی از آلمان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۴۳۹۰

پاسخ چین به ادعای جاسوسی از آلمان

سرویس اطلاعات آلمان به تازگی اعلام کرده است که چین با استفاده از شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای از آلمان جاسوسی کرده است.چین این اتهام را رد کرده است.

دفتر حمایت از قانون‌اساسی آلمان هشدار داده بود که چین می‌کوشد تا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی از آلمان جاسوسی کند. «لو کانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد گفت: «این اتهامات بی پایه و اساس هستند و برای هیچکدام از این اتهامات شواهدی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

آلمان پیش از این هم اعلام کرده بود که چین می‌کوشد تا به اطلاعاتی در زمینه پارلمان، وزرا و مقامات آلمان دسترسی پیدا کند و این کار را به وسیله شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای مانند LinkedIn انجام می‌دهد. «هانس گئورگ ماسن» رئیس دفتر حمایت از قانون‌اساسی  آلمان در این مورد گفته بود: «شبکه‌های اجتماعی به خصوص LinkedIn در ابعاد گسترده برای جذب و تبلیغات به این منظور استفاده شده‌اند.»

دفتر حمایت از قانون‌اساسی آلمان همچنین اعلام کرده است که تحقیقات در فاصله ژانویه و اکتبر سال جاری نشان داده‌اند که جاسوس‌های چینی در  مدت زمانی خاص، اطلاعات بیش از 10 هزار تبعه آلمانی را گردآوری کرده‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه  خبرگزاری علم و فناوری آنا، مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» که به کارگردانی جواد موگویی تهیه شده است، چهارشنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۱۵ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

این مستند به ابعاد جدیدی از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی، نحوه افشای اسناد می‌پردازد، و سعی می‌کند به چرایی بمباران هلیکوپتر‌های باقی مانده از نیرو‌های مهاجم آمریکایی در صحرای طبس در گفتگو با خلبان آمریکایی بپردازد. این مستند روایتی متفاوت از شکست عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران و نحوه شهادت شهید «محمد منتظرقائم» است.

پس از تسلط «دانشجویان پیرو خط امام» بر لانۀ جاسوسی، آمریکا نیروهایش را در عملیاتی موسوم به «پنجۀ عقاب»، به ایران اعزام کرد. بااین‌حال، طوفان شن در طبس باعث شد تا این برنامه نقش‌برآب شود و نیرو‌های آمریکایی در طبس زمین‌گیر شوند. اصرار رئیس‌جمهور مخلوعِ ایران برای بمباران طبس و تلاش نیرو‌های سپاه پاسداران برای دستیابی به اسناد داخل هواپیماها، معما‌هایی را به‌وجودآورده است که این مستند درپی رمزگشایی از آنهاست.

مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» چهارشنبه ۵ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • انتقاد تند از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی / نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • دستگیری چند متهم به جاسوسی برای چین در آلمان و انگلیس