Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@22:23:26 GMT

حذف دلار سیاست تدریجی می خواهد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۴۴۵۹

حذف دلار سیاست تدریجی می خواهد

ایرج ندیمی، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به  راهکار حذف دلار از مبادلات بین المللی کشور گفت:  در رابطه باحذف دلار از مبادلات و معاملات بین المللی  باید به چند نکته مهم و اساسی توجه کرد بر همین اساس هیچ سیاست یک باره ای در اقتصاد ایران و جهان در مورد حذف ارز کشور دیگر ممکن نیست مگر آنکه از نظر لوازم امکانات و شرایط مدیریت زمان مکان برنامه ریزی شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لذا سیاست حذف دلار از معاملات و مبادلات بین المللی ایران یک برنامه تدریجی بوده و نمی تواند به صورت دستی اجرا شود دومین نکته در مورد سیاست حذف دلار متناسب بودن است.یک تحلیل دیگر حذف دلار از معاملات و مبادلات بین المللی زمانی ممکن است که ما متناسب با داد و ستد و تجارت خارجی تصمیم گیری کنیم به معنای دیگر خریدار فروشنده و کالای ما تعیین می‌کنند که ما از لحاظ شرایط تغییر ارز چه نوع تصمیم گیری داشته باشیم.

 

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: نکته بعدی در خصوص تغییر ارز بین المللی در مبادلات جمهوری اسلامی ایران،توجه به موزه نوسانات اقتصادی است.از نظر ارزش اقتصادی حفظ ثبات و قیمت ارز و متضرر نشدند  باید سیاستی را اتخاذ کرد که کمترین ضرر متوجه ای کشورمان شود به تعبیر دیگر نوسانات ارزی برخی از پول های خارجی  باعث می شود تا دچار غارت خواسته یا ناخواسته اموال کشور شویم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌ های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

دیگر خبرها

  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟
  • در دومین روز از سفر رئیس جمهور به پاکستان چه‌گذشت؟/ توسعه مبادلات اقتصادی محور سفر رئیسی
  • سیاست‌های آمریکا با ادعای طرفداری از صلح فاصله زیادی دارد