Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نشست اضطراري روساي پارلمان هاي عربي براي بررسي تحولات قدس روز پنجشنبه در رباط پايتخت مغرب برگزار مي شود.
العالم - مغرب
پارلمان مغرب روز سه شنبه در بيانيه اي اعلام کرد نشست اضطراري روساي پارلمان هاي کشورهاي عربي به دعوت حبيب المالکي رئيس مجلس نمايندگان مغرب (پارلمان) و رئيس اتحاديه پارلمان عربي روز پنجشنبه در رباط برگزار مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين نشست تصميم اخير دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در به رسميت شناختن شهر قدس به عنوان پايتخت اسرائيل و پيامدهاي اين تصميم خطرناک بررسي خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري آناتولي از رباط، پارلمان مغرب تاکيد کرد روساي پارلمان هاي عرب در نشست روز پنجشنبه در رباط تحولات اخير در ارتباط با اوضاع در شهر قدس اشغالي و اتخاذ موضع مناسب در برابر چالش هاي دشوار پيش روي مسئله فلسطين پس از تصميم اخير ترامپ را بررسي خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه بیش از یک صد نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل

با افزایش نشانه‌های بی‌میلی اسرائیل برای اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش‌بس‌ فوری در غزه، بیش از یک صد نماینده مجلس عوام و اعیان انگلیس خواستار تحریم تسلیحاتی این رژیم شدند.

به گزارش مشرق و از این روزنامه انگلیسی، در این نامه که توسط خانم زهرا سلطانه نماینده حزب کارگر تنظیم و از سوی ۱۰۷ نماینده مجلس عوام و ۲۷ نماینده مجلس اعیان امضاء شده& آمده است که «تجارت معمول» برای صادرات تسلیحات بریتانیا به اسرائیل «کاملاً غیرقابل قبول» است، زیرا از تسلیحات ساخت بریتانیا در غزه استفاده می‌شود.

نویسندگان نامه تصریح کردند: «امروز، مقیاس خشونتی که ارتش اسرائیل مرتکب می شود بسیار مرگبار است، اما دولت بریتانیا از انجام هرگونه پاسخی ناکام مانده است».

این نامه درحالی منتشر شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد دیروز (دوشنبه) پس از نزدیک به ۶ ماه از آغاز جنگ علیه غزه و شهادت ده‌ها هزار فلسطینی، قطعنامه درباره حمایت از آتش‌بس فوری در این باریکه را تصویب کرد.

در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، باوجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و ضمن بمباران این باریکه اجازه ورود کمک‌های امدادی برای غیرنظامیان را نمی‌دهد. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی هشدار داده است که اگر اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را ندهد و تابع قوانین بین‌المللی نباشد، همکاری‌های تسلیحاتی با این رژیم متوقف خواهد شد.

گفته می‌شود کامرون در مذاکرات اخیر به مقامات اسرائیلی گفته است که اگر زندانیان حماس در اسرائیل (فلسطین اشغالی) از دسترسی به ملاقات با صلیب سرخ محروم شوند، ممکن است «تحریم‌های تسلیحاتی» وضع شود.

بر اساس گزارش گاردین، شمار فزاینده‌ای از سازمان‌های حقوق بشری نیز خواستار توقف همکاری‌های تسلیحاتی انگلیس با رژیم صهیونیستی شده‌اند. خانم سلطانه در این باره تصریح کرد: با توجه به اینکه اسرائیل قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل را نادیده گرفته است، دولت بریتانیا باید از حقوق مردم فلسطین حمایت کند، به درخواست ۱۳۰ نماینده فراحزبی توجه کند و فوراً به فروش تسلیحات به اسرائیل پایان دهد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • فوتسال ۴ جانبه ویتنام؛ شکست ایران برابر مغرب در نخستین گام
  • قطار شهری مشهد در شب های قدر رایگان است
  • آزادی نزدیک به سه هزار زندانی در آذربایجان غربی در سال گذشته
  • روایت عناصر اطلاعاتی اسرائیل از جنگ ایران و کشورهای عربی
  • تظاهرات حامیان فلسطین در اردن، مغرب و کرانه باختری
  • تجلیل از روسای هیات‌های ورزشی سپیدان
  • چرا «منشور اخلاقی سیاستمداران» در پارلمان ترکیه رای نیاورد؟
  • نامه بیش از یک صد نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل
  • دیدار روسای انجمن کشتی و اسکی ناشنوایان با مصطفی نکو لعل آزاد
  • نیوزیلند، چین را به هک پارلمان متهم کرد