Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ مجمع روحانیون مبارز در سال ۱۳۶۶ و در آستانه انتخابات مجلس سوم از انشعاب روحانیون چپ‌گرا به رهبری مهدی کروبی و محمد موسوی خوئینی‌ها از جامعه روحانیت مبارز تشکیل شد. انشعاب از جامعه روحانیت مبارز با تایید کتبی امام خمینی (ره) انجام شد و این تشکل پیروزی گسترده‌ای در انتخابات مجلس سوم به دست آورد و پس از انتخاب آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) به عنوان ریاست جمهوری پنجم، ریاست این مجلس را مهدی کروبی بر عهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حذف محمود دعایی و فخرالدین حجازی از فهرست انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات مجلس سوم یکی از عواملی بود که زمینه ساز انشعاب روحانیون چپ گرای طرفدار دولت میرحسین موسوی در جامعه روحانیت مبارز شد.

حالا پس از 30 سال و گذشتن از چندین مواجهه انتخاباتی، مجمع روحانیون مبارز و جامعه روحانیت مبارز صحبت از گفتگو می کنند. «برای برگزاری نشست مشترک با مجمع روحانیون مبارز حرفی نداریم.»؛ این جمله بخشی از واکنش غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، در مورد برگزاری یک نشست مشترک با تشکیلاتی روحانی است که نه در سوی دیگر طیف اصولگرایی بلکه در جریان و جناحی مقابل قرار دارد؛ چراغ سبزی برای گفت‌وگو و صحبت هایی که واکنش های مختلفی را در پی داشت.

«سیدناصر قوامی»، نماینده مجلس ششم و از اعضای اولیه مجمع روحانیون مبارز، در واکنش به  صحبت های اخیر مصباحی مقدم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: اصل گفتگو هیچ اشکالی ندارد، مشکل اینجاست که اصولگراها تمایل به مذاکره و حل اختلافات داشته باشند.

قوامی با اشاره به اینکه اصولگرایان باید واقعیت اصلاح طلبان را قبول کنند، ادامه داد: اصلاح طلبان نیروی اجتماعی بسیار قدرتمندی هستند که حمایت آن ها، باعث پیروزی روحانی در انتخابات شد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی مشکلات را بسیار پیچیده دانست و گفت: بعید می دانم مشکلاتی چون رد صلاحیت ها در چنین سطحی از گفتگوها حل شود و آقای مصباحی مقدم به تنهایی نمی توانند به این موضوع ورود کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصباحی مقدم: انتظارات تورمی مهم‌ترین عامل افزایش تورم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که ناترازی بانک‌ها یکی از عوامل افزایش تورم است گفت: اگر بانک‌های ناتراز اصلاح شوند چه از ادغام و چه منحل شدن، مسلماً رشد نقدینگی و در نهایت تورم کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای مهار تورم و مهار رشد نقدینگی اظهار کرد: اقدامات مربوط به مهار تورم باید با توجه به عوامل موجد تورم انجام شود.

وی یکی از عوامل تورم را رشد بی رویه نقدینگی عنوان کرد و افزود: بانک مرکزی اعلام کرده که رشد نقدینگی را به ۲۴ درصد کاهش داده که اقدام خوب و مثبتی است، اما عامل دیگری به نام کسری بودجه هم وجود دارد که به عنوان منشأ رشد نقدینگی شناخته می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از ناترازی بانک‌ها به عنوان یک عامل دیگر افزایش تورم یاد کرد و گفت: در حال حاضر چند بانک ناتراز در دستور بررسی بانک مرکزی قرار دارند که بنده معتقدم اگر بانک‌های ناتراز اصلاح شوند چه از ادغام و چه منحل شدن، مسلماً رشد نقدینگی و در نهایت تورم کاهش پیدا خواهد کرد.

مصباحی مقدم انتظارات تورمی را مهم‌ترین عامل کنونی افزایش تورم دانست و خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون یک عامل دیگر به عنوان انتظارات تورمی هم بروز کرده که البته قبلاً هم وجود داشت و به همان انتظارات مردم برمی گردد. در حقیقت، وقتی مردم انتظار دارند که تورم در فروردین ماه هر سال مجدداً افزایش پیدا کند بنابراین همان ذهنیت باعث می‌شود به استقبال افزایش قیمت‌ها حرکت کنند و خود استقبال از افزایش قیمت‌ها منجر به افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

این استاد دانشگاه معتقد است مهم‌ترین مسئله در مهار انتظارات تورمی، اعتماد مردم به دولت است بطوریکه اگر مردم به وعده‌های دولت اعتماد کنند که محقق شدنی است انتظارات تورمی کاهش پیدا می‌کند.

وی انتظارات تورمی را ناشی از فعالیت کانال‌های تلگرامیِ مربوط به نرخ ارز دانست و گفت: کانال‌های تلگرامی کانال‌هایی است که بیگانگان روی آن سوار هستند و البته برخی از این کانال‌ها نیز در داخل کشور فعالیت می‌کنند.

وی افزود: اگر همه مبادلات ارزی داخل کشور از طریق بانک‌ها و صرافی‌ها انجام می‌شد ما دیگر عامل انتظارات تورمیِ ناشی از قیمت ارز را نداشتیم.

دیگر خبرها

  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • هزینه سفر حج بسیار سنگین است / مشکلات حج با تدبیر رفع شود
  • مصباحی مقدم: انتظارات تورمی مهم‌ترین عامل افزایش تورم است
  • برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس
  • چرا انتخابات مجلس به دور دوم کشیده می‌شود
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • اعتراض گودرزی در انتخابات ترای اتلون/اسبقیان:رای نمی‌دهم
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت