Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:07:24 GMT

کشف سه ستاره جدید با تلسکوپ چین

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۵۲۱۷

کشف سه ستاره جدید با تلسکوپ چین

پکن-ایرنا- چین می گوید که دانشمندان و ستاره شناسان این کشور با یک تلسکوپ پیشرفته موفق به شناسایی سه ستاره جدید شده اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای یی سی چین، محققان چینی برای رسیدن به این دستاورد از بزرگترین تلسکوپ دنیا استفاده کرده اند.
اداره اکتشافات و ستاره شناسی چین اعلام کرد: با استفاده از یک تلسکوپ تک بشقابی رادیویی ، این کشور موفق به کشفیات تازه ای شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تلسکوپ در زمان ساخت نیز مورد توجه قرار گرفت و تبلیغ زیادی در مورد آن شد حتی گفته می شد این کشور برای مدیریت این تلسکوپ به دنبال فرد و یا گروهی از دانشمندان خارجی است و برای این منظور هم دستمزد بالایی پیشنهاد داده است.
این تلسکوپ از شهریورماه سال گذشته به بهره برداری رسید و از آن زمان تاکنون چینی ها 9 ستاره جدید را شناسایی کرده اند و در تازه ترین مورد گفته شده که در روزهای اخیر سه ستاره جدید کشف شده است.
از این تلسکوپ که با نام 'فاست' هم یاد می شود برای آزمایش های علمی و نجوم استفاده می شود و پیش بینی شده است با آن بتوان گروه های تازه ای از ستارگان را در آینده در آسمان شناسایی کرد.
البته این تلسکوپ اکنون به صورت آزمایشی مورد استفاده است و رسما از سال 2019 میلادی عملیاتی می شود و احتمال می رود در آن زمان این تلسکوپ نزدیک به 100 ستاره را در هر سال شناسایی کند.
این کشفیات برای دانستن بیشتر از قوه تشعشعات جاذبه و حفره های سیاه و حل بسیاری از مسایل فیزیک موثر خواهد بود.
این تلسکوپ که فضای دریافتی اطلاعاتی آن معادل 30 زمین فوتبال است و بشقاب رادیویی 500 متری دارد در استان گویجو واقع در جنوب غرب چین قرار دارد و اکتشافات مولکولی و بهبود علایم ارتباطاتی و مخابراتی و شناسایی ستارگان از جمله زمینه های کاری آن محسوب می شود.
آساق**231**1904**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پائز ستاره‌های تیم ملی را سورپرایز کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از یکم خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و تیم ملی والیبال ایران برای حضور پرقدرت در این رقابت‌ها آماده می‌شود.

ملی‌پوشان تمرینات خود را از ۱۸ فروردین ماه آغاز کردند و از روز دهم اردیبهشت ماه این تمرینات با لیست ۱۸ نفره پائز، فاز جدی‌تری به خود گرفت. در ادامه این تمرینات، امروز یک اتفاق جالب توجه رخ داد. دز این تمرین موریس موتا پائز ملی‌پوشان را سورپرایز کرد. سرمربی تیم ملی برخلاف روال همیشه که تمرینات بدنسازی در نوبت صبح انجام می‌شد، دستور داد که بازیکنان در تمرین عصر به جای تمرینات توپی، مشغول حرکات بدنسازی شوند.

پائز که این روز‌ها با وسواس بیشتری تمرینات تیم ملی را دنبال می‌کند، به خاطر اختلاف ساعت بین ایران و برزیل دست به تغییر برنامه تمرینی زد تا بازیکنان تیم ملی به این شکل تا حدودی با تغییرات زمانی وفق پیدا کنند.

علی رمضانی، محمدطاهر وادی، مهدی رضایی، امیرحسین صداقت، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، علی شفیعی، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، متین احمدی، مرتضی شریفی، امیررضا سرلک بازیکنان دعوت شده به این اردو هستند.

همچنین امین اسماعیل‌نژاد از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه به جمع اردونشینان افزوده خواهد شد تا در کنار ملی‌پوشان تمرینات خود را آغاز کند.

دیگر لژیونر‌های تیم ملی والیبال ایران هم به محض ورود به ایران و با تشخیص کادر فنی به اردو اضافه خواهند شد.

وحید مرادی به عنوان سرپرست گروه و مدیر تیم، امیر خوش‌خبر (سرپرست اردو)، موریس موتا پائز (سرمربی)، پیمان اکبری (دستیار اول)، لئوناردو افونسو، عبدالرضا علیزاده، علی فتاحی و نوید مشجری (مربیان)، مارسلو زنگراند (بدنساز)، محمدامین شاکری (آنالیزور)، علی حدادی (فیزیوتراپ) و محمدناصر نقره به عنوان ماساژور اعضای معرفی شده کادر فنی تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌ها هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ستاره شمس آذر: به تیم‌های بزرگ‌تر هم فکر می‌کنم!
  • پائز ستاره‌های تیم ملی را سورپرایز کرد
  • نقشه‌ تلسکوپ فضایی «جیمز وب» از آب‌وهوای یک سیاره فراخورشیدی
  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • نمای حیرت‌انگیز اسب سیاه آسمان از نگاه تلسکوپ فضایی جیمز وب / عکس و فیلم
  • عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
  • تصاویر نجومی یازدهم اردیبهشت (۳۰ آوریل)
  • تصاویر تلسکوپ فضایی وب از یک سحابی در فاصله ۱۳۰۰ سال نوری
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی