Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری افغانستان برای شرکت در نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی به ترکیه سفر کرد.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان در رأس یک هیئت بلندپایه دولتی برای شرکت در نشست فوق‌العاده سران سازمان همکاری‌ کشورهای اسلامی، به ترکیه سفر کرد.

کاخ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار خبری اعلام کرد که غنی ضمن سخنرانی در این نشست دیدگاه افغانستان را در مورد به رسمیت شناختن «بیت‌المقدس» و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس شرقی بیان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری افغانستان  را در این سفر «صلاح‌الدین ربانی» وزیر خارجه، «فضل محمود فضلی» مشاور ریاست جمهوری و «هارون چخانسوری» معاون ارتباطات استراتژیک و رسانه‌های ریاست جمهوری این کشور همراهی می‌کنند.

 لازم به ذکر است که نشست سران سازمان همکاری کشورهای اسلامی، پس از آن برگزار می شود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد. این تصمیم ترامپ واکنش‌های بسیاری در پی داشت و سران کشورهای اسلامی از آمریکا خواستند تا در این مورد تجدید نظر کند.

اتحادیه عرب نیز با برگزاری نشستی این تصمیم ترامپ را محکوم کرد و خواستار بازنگری در این مورد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند

نشست خبری مشترک روسای جمهور ایران و سریلانکا در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا،‌ در ابتدای این نشست خبری مشترک، «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا اظهار کرد: صمیمانه از رئیس‌جمهور ایران برای سفر به سریلانکا تشکر می‌کنم. در این سفر پروژه چندمنظوره سد افتتاح شد ،در این پروژه ۱۲۰ مگاوات برق به سریلانکا اضافه و با کمبود آب در برخی مناطق این کشور نیز مقابله شد.

وی ادامه داد: این افتتاح به افزایش کشاورزی، بهره‌وری و تامین زنجیره غذایی سریلانکا منجر می‌شود بار دیگر از جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در ساخت این سد و نیز انتقال دانش و فناوری آن تشکر می‌کنم. با اجرای این طرح، تعهد خود را به روابط دوجانبه نشان دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در گفت‌وگوهای امروز با رئیس‌جمهور ایران درباره موضوعات دوجانبه‌ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نیز ضرورت تقویت همکاری‌ها صحبت کردیم. دو دولت ۵ موافقت‌نامه در حوزه های گوناگون امضا کردند. دو کشور بر همکاری‌های چندجانبه در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان ملل، جنبش عدم تعهد، گروه ۷۷ و نیز کمیسیون اقیانوس هند به توافقات خوبی رسیدند. در حوزه تغییرات اقلیمی، امنیت غذایی، فناوری و نیز ضرورت توسعه‌ همکاری‌ها به توافقات خوبی رسیدیم.

این خبر تکمیل می شود.

دیگر خبرها

  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • انجام مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه
  • قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • حمایت از عملیات وعده صادق در ترکیه
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • راه‌آهن: به‌تازگی قطار تجاری از افغانستان وارد ایران نشده است
  • قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است