Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: دومین جشنواره برند با هدف توسعه صادرات در استان مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، جمشید زند شامگاه سه‌شنبه در نشست اصناف و بازاریان با اشاره به اهمیت اشتغال‌زایی در کشور اظهار داشت: در بخش صنعت برای ایجاد هر شغل بیش از سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است این در حالی است که به ازای هر 300 میلیون ریال در بخش کسب و کار امکان ایجاد یک فرصت شغلی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 103 هزار و 742 بازرسی از واحدهای مختلف صنفی انجام شد که در نتیجه آن متخلفان برای بررسی به مجامع قضایی معرفی شدند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی تصریح کرد: بخشی از فعالیت‌های امسال اصناف استان ساخت برج اصناف با هدف تجمیع واحدهای صنفی در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع، برگزاری کلاس مکاسب و ترویج فرهنگ نماز میان این کسبه و جمع‌آوری اقلام مورد نیاز برای زائران حرم حسینی(ع) در آیین معنوی پیاده‌روی اربعین به میزان هفت میلیارد ریال، راه‌اندازی اتوماسیون مکاتبات اداری و سایت اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی بوده است.

زند بیان کرد: از آنجایی که 4 یا 6 درصد مالیات را اصناف می‌دهد اما حواشی در حدود 80 درصد است این در حالی است که در جامعه‌ای که رکود و این مشکلات حاکم است گرفتن دارایی به این سبک کسبه را ناتوان کرده است.

وی ادامه داد: امسال دومین جشنواره برند با هدف صادرات برگزار می‌شود اما این مستلزم این است که کمک مالی خوبی پراخت شود.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی عنوان کرد: اتاق اصناف راه‌اندازی تلفن چهار رقمی به شماره 3820 را به عنوان پل ارتباطی مردم با اتاق اصناف به منظور ارایه شکایات و پیشنهادات و همچنین جمع‌آوری کمک‌های صنفی و مردمی به ارزش 10 میلیارد ریال برای زلزله‌زدگان غرب کشور انجام داده است.

زند خاطرنشان کرد: از مهمترین مشکلات استانی اصناف می‌توان به دریافت مالیات بدون توجه به رکود حاکم بر بازار و همچنین فعالیت دست‌فروشان و وانت بار‌ها در معابر و خیابان‌های اصلی شهرهای استان و اشاره کرد.

وی اضافه کرد: از دیگر مشکلات کلی و کشوری اصناف مشکلات مالی اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف شهرستان‌های مختلف، حذف حدود و حریم صنفی و پرداخت نکردن مبلغ از محل درآمد جریمه‌ها به اتاق اصناف بر اساس ماده 72 قانون نظام صنفی، بالا بودن تعرفه حامل‌های انرژی و قوانین بیمه و کار به منظور ایجاد اشتغال در حوزه اصناف و اعمال تسهیلات ماده 191 قانون کار برای صنوف است.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۵۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان گفت: ١٠٠ هزار واحد صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند.

به گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو صادق سلطانی نژاد مدیر کل امور اقتصادي و دارایی استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: طبق قانون ١٠٠ هزار واحد صنفی باید از درگاه ملی مجوز‌ها شناسه یکتا دریافت نمایند.

وی افزود: کلیه اصناف و فعالان اقتصادی باید تا تاریخ ٢٥ اردیبهشت ماه با مراجعه به این سامانه شناسه یکتا دریافت کنند و در غیر این صورت از دریافت برخی خدمات دولتی و تسهیلات بانکی بهره‌مند خواهند شد.

او اظهار کرد: از طریق این سامانه کلیه مجوز‌های کاغذی، حذف و تبدیل به مجوز‌های الکترونیکی خواهد شد و فرآیند صدور مجوز‌ها بسیار تسهیل شده است. 

سلطانی نژاد هدف از این کار را شناسایی فعالان اقتصادی واقعی و حمایت از کسب و کار‌های قانونی و مشروع است.

مدیر کل امور اقتصادي و دارایی استان کرمان گفت: از مجموع ١٠٩ هزار صنف فعال در استان کرمان تا کنون ٩ هزار شناسه یکتا در استان صادر شده و از همه اصناف می‌خواهیم تا با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها تا زمان مذکور نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام نمایند.

وی رتبه کرمان را در اخذ شناسه یکتا، رتبه ٢٨ کشور اعلام کرد و افزود: كليه اصناف باید در این خصوص مشارکت کنند؛ زیرا این خدمت در جهت تحقق دولت الکترونیک است.

او در پایان گفت: پارسال در مجموع ٤٤ هزار و ٥٩٩ مجوز و طی سالجاری ٤ هزار و ٨٧٣ مجوز از طریق درگاه ملی مجوز‌ها برای مردم استان کرمان صادر شده است.

دیگر خبرها

  • EXEED در راس هرم نوآوری چری
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند
  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید