Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد که علي‌رغم صدور رواديد براي دو هيأت فني ايران و عربستان به منظور بازديد از اماکن ديپلماتيک دو کشور، ولي هنوز هيچ سفري در اين زمينه انجام نشده است.
بهرام قاسمي سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگاران خبرگزاري فارس و خبر راديو درباره آخرين تحولات در مناسبات تهران و اتاوا و وضعيت آينده روابط بيان کرد: در ادامه سياست تعامل گسترده با جهان که از شعائر نظام است و سياست کلي جمهوري اسلامي ايران و با توجه به درخواست و علاقه‌اي که دولت کانادا براي برقراري مجدد رابطه با ايران داشت، از مدت‌ها پيش تماس‌هايي بين دو کشور برقرار شد از جمله بين وزراي خارجه چه در سازمان ملل و چه به صورت تلفني و همچنين هيأت‌هاي کارشناسي نيز بين دو کشور مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*برگزاري نشست کارشناسي با طرف کانادايي در آينده نه چندان دور
سخنگوي وزارت خارجه ادامه داد: تصورم اين است که در آينده نه چندان دور مجدداً نشست کارشناسي با طرف کانادايي خواهيم داشت و گام نخست که همان تشکيل دفتر حفاظت منافع است را براي ارائه خدمات کنسولي به شهروندان ايراني در کانادا و به صورت متقابل به آنها در تهران دنبال خواهيم کرد.
وي افزود: فکر مي‌کنيم با توجه به تحولات بين‌المللي در جهان امروز و با واقع بيني که بيش از گذشته در دولت فعلي کانادا نسبت به مسائل منطقه وجود دارد، مي‌توان گام‌هايي را برداشت.
قاسمي اضافه کرد: اميدواريم با درک دقيق‌تري که دولت کانادا مي‌تواند در شرايط کنوني از منطقه غرب آسيا و نقش موثر ايران در مبارزه با تروريسم و ايجاد ثبات در مجموعه منطقه داشته باشد و با توجه به ويژگي‌هايي که در کانادا وجود دارد و حضور موثر و وسيع ايرانيان در جامعه کانادا به عنوان يک جامعه بسيار خوشنام، تحصيلکرده و فرهيخته بتوانيم گام‌هاي بيشتري را در تعامل طرفين با هم برداريم.
* هنوز تبادلي بين هيأت‌هاي ايران و عربستان صورت نگرفته
سخنگوي دستگاه ديپلماسي درباره سفر هيأت‌هاي کنسولي ايران و عربستان نيز بيان کرد: قرار بود يک هيأت فني براي بازديد از اماکن ديپلماتيک عربستان به تهران و مشهد اعزام شود و متقابلا همزمان يا در همان ايام هيأت ايراني براي بازديد از اماکن ما در جده و رياض به عربستان سفر کند. در مراحلي پيش از ايام حج ويزاها توسط طرفين براي دو هيأت صادر شد، ولي هنوز اين کار صورت نگرفته و اين رفت و آمد در اين سطح و براي اين منظور انجام نشده است.
* تکرار مجدد خطاهاي فاحش آمريکا در منطقه
به گزارش فارس، بهرام قاسمي در خصوص اقدامات و پيگيري‌هاي ايران در پي تصميم ترامپ براي انتقال سفارت اين کشور از تل‌آويو به بيت‌المقدس خاطرنشان کرد: با توجه به شعائر جمهوري اسلامي ايران و نگاهي که جمهوري اسلامي و مردم ايران از گذشته دور و حتي مردم منطقه، جهان اسلام و جهان عرب نسبت به بحث اشغالگري رژيم صهيونيستي و قدس شريف داشتند، قطعا اين يک مسئله بسيار حساس، مهم و جدي براي ما است.
سخنگوي وزارت خارجه ادامه داد: ما اين اقدام را ادامه و تکرار مجدد خطاهاي فاحشي مي‌دانيم که آمريکا در اين منطقه انجام داده و هنوز هم گرفتار خطاهاي قبلي خودش است و قطعا اين موضوع دامنگير آمريکا در اين منطقه از جهان و شايد بخش عمده‌اي از جهان خواهد شد.
وي گفت: آنگونه که دولت‌هاي اسلامي و دول ديگر جهان درخواست کرده‌اند، آمريکا بايد از اين نگاه و حرکت خودش دست بردارد. جمهوري اسلامي ايران با توجه به مجموعه شرايط و با حساسيت زيادي اين موضوع را در دستورکار دارد و طراحي‌ها و صحبت‌هايي انجام شده است.
قاسمي بيان کرد: ما به اقداماتي که در حد متعارف بتوانيم انجام دهيم، با توجه به حمايتي که همواره از مردم مظلوم فلسطين داشتيم، ادامه خواهيم داد.
وي با اشاره به حضور رئيس جمهور کشورمان در اجلاس فوق العاده سازمان همکاري اسلامي در استانبول خاطرنشان کرد: بعد از اجلاس استانبول و احتمالا مذاکرات حاشيه‌اي که مي‌تواند در آنجا بين مقامات ما و ديگر کشورها انجام شود، گام به گام اقداماتمان را دنبال کرده و اعلام خواهيم کرد.
* دريافت گزارش‌هاي اوليه از چگونگي حادثه ماکو
قاسمي همچنين درباره حادثه تيراندازي در ماکو که به شهادت يکي از مرزبانان ايراني و مجروح شدن 4 نفر ديگر منجر شد، با اشاره به پيگيري‌هاي انجام شده و حسن نيتي که دولت ترکيه در اين خصوص انجام داد، عنوان کرد: جا دارد از تلاش‌هاي دولت ترکيه در اين زمينه براي امدادرساني و کمک رساني به مجروحان حادثه که سريعا آنها را با هليکوپتر به نزديک‌ترين بيمارستان‌ها رساندند، تشکر کنم.
وي با اشاره به تماس فوري وزير کشور و ديگر مقامات ترکيه با سفارت ايران در آنکارا و ديگر سرکنسولگري‌هاي جمهوي اسلامي در ترکيه و همچنين تماس وزير خارجه ترکيه با ظريف و توضيحات و تسليت چاووش اوغلو و قول پيگيري اين موضوع توسط وزير خارجه ترکيه، بيان کرد: اين مسئله را در دستورکار داريم و دنبال مي‌کنيم.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي افزود: تيم بررسي و تحقيق کننده ما که متشکل از ارگان‌هاي نظامي و غيرنظامي هستند، در حال بررسي اين موضوع هستند و گزارش‌هاي اوليه‌اي را درباره چگونگي حادثه دريافت کرديم که در اختيار مقامات ذيربط و وزارت کشور قرار گرفته و در حال بررسي و پيگيري هستند و اگر لازم باشد در زمان مقتضي ديدگاه خود را اعلام خواهند کرد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۵۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین گروسی پس از بازدید از شهرک صنعتی ماکو در جلسه ای با حضور جمعی از تولیدکنندگان این شهرک با تاکید بر برگزاری جلسات و دیدارهای مستمر مسئولین و فعالان اقتصادی گفت:‌ ثمره جلسات و تصمیمات این جلسات، در بازدید بعدی گزارش داده شود چرا هدف از این بازدیدها رفع مشکل تولیدکنندگان است.

وی با بیان اینکه با اتمام عملیات محصورسازی منطقه و استقرار گمرک در ورودی منطقه بخشی از مشکلات حل می شود افزود: در سال جدید پیگیر افزایش سهمیه کالای همراه مسافر به منطقه هستیم.

گروسی اضافه کرد: رفع مشکلات مطرح و دیده‌شده در بازدید اخیر از واحدهای صنعتی، در دستورکار منطقه آزاد ماکو قرار گرفته است.

وی با اشاره به اراده‌ی سازمان منطقه آزاد ماکو برای جهش تولید و حمایت از سرمایه گذاران بیان داشت: سعی می‌کنیم شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاران تامین کنیم که متاسفانه در حال حاضر شرایط ثبات اقتصادی با قوانین خلق‌الساعه همخوانی ندارد و مشکل‌آفرین شده است.

گروسی لجستیک و ترانزیت را مهمترین مزیت منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و افزود: ایجاد دهکده لجستیک اکو در کنار تصویب طرح جامع و چندین مگا پروژه در منطقه را در دستور کار قرارداده ایم که به امید خدا شاهد شکوفایی و توسعه واقعی منطقه در آینده نه چندان دور خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • چرایی چیستی و چگونگیِ بیانات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار‌های رمضانی با رهبر انقلاب
  • تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد/ پدافند هوایی هوشیار است
  • سانحه رانندگی جان نوعروس زرندی را گرفت
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا پیام داده‌ایم
  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!