Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@19:23:51 GMT

درمان آرتروز با این چکمه اسکی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۶۰۴۷

درمان آرتروز با این چکمه اسکی

رکنا:محققان موفق به ساخت گجتی شدند که شبیه به چکمه اسکی است و در درمان آرتروز موثر عمل می کند.

به گزارش انگجت، محققان یک چکمه پلاستیکی ساخته اند که لخته خون در پای افراد مبتلا به آرتروز را درمان می کند. تحقیقات اولیه نشان می دهد این چکمه ها جریان خون را در بخش پایینی پا(محل تشکیل لخته خون) تا ۴۰ درصد بهبود می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چکمه که FlowOx نام گرفته هم اکنون در بیمارستان رویال اولدهام انگلیس در حال آزمایش است.

آرتروز بیشتر اوقات در بخش پایینی پا به وجود می آید. البته گاهی در بازوها نیز دیده می شود که دلیل آن ضخیم شدن رگ ها به دلیل چربی است. در نتیجه این روند جریان خود محدود می شود و به درد در پا هنگام راه رفتن منجر می شود.

به هرحال گجت جدید شبیه یک چکمه اسکی بزرگ است. دو شلنگ هوا FlowOx را به ماشینی متصل می کنند. پس از روشن کردن ماشین، جریان هوا وارد چکمه می شود. این دستگاه با کاهش و افزایش جریان هوای اطراف پا حرکت جریان خون حاوی اکسیژن را شبیه سازی می کند.

سال گذشته ۲۳ داوطلب سالم در دانشگاه اسلو از این چکمه استفاده کردند. نتایج تحقیق نشان داد سرعت جریان خون در نقاط مبتلا به آرتروز وجود لخته های خونی پس از دو ساعت درمان ۴۴ درصد بهبود یافت.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۶۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی

منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، جماعت اسلامی لبنان و نیروهای الفجر، شاخه نظامی آن با صدور بیانیه‌ای شهادت دو تن از فرماندهان خود «مصعب سعید خلف» و «بلال محمد خلف» در جریان حمله رژیم صهیونیستی را تایید کرد.

جماعت اسلامی لبنان اعلام کرد این دو فرمانده حین انجام وظیفه خود در دفاع از ملت لبنان و در حمایت از ملت فلسطین در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در منطقه «البقاع غربی» واقع در شرق لبنان، بعد از ظهر امروز به شهادت رسیدند.

درگیری ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله در مناطق مرزی جنوب لبنان ادامه دارد که در حمایت و پشتیبانی از مردم غزه و مقاومت فلسطین در برابر حملات رژیم صهیونیستی به غزه، همواره مواضع این رژیم را هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی
  • سردار آزمون اعلام جنگ کرد
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • تردد در محورهای گلستان جریان دارد
  • تولید ۱۰ فیلم سینمایی با موضوع شهدا در کشور
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • باشگاه پرسپولیس: اخبار کذب با هدف به حاشیه بردن تیم است
  • پروژه جعل تاریخ شیعه
  • قطعی گاز منطقه‌ای در رشت