Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-25@20:33:01 GMT

ورود‌ هزاران کانتینر کالای قاچاق از مبادی رسمی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۶۰۷۲

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس از واردات بی‌محابای کالای قاچاق به داخل کشور و اطلاعات محرمانه‌ای گفته که حالا بناست در قالب یک نشست خبری به تفصیل از آن سخن بگوید.

به گزارش شریان نیوز، روزنامه شرق: رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس از واردات بی‌محابای کالای قاچاق به داخل کشور و اطلاعات محرمانه‌ای گفته که حالا بناست در قالب یک نشست خبری به تفصیل از آن سخن بگوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  امیر خجسته همچنین از برخی تهدیدهای ضمنی برای افشانکردن اطلاعات مرتبط با واردات قاچاق کالاهای لوکس به داخل ایران سخن گفته است.
‌آیا از قاچاق کالا به داخل کشور آماری دارید؟ و اینکه این کالاها از چه مبادی‌ای وارد می‌شوند؟     برای قاچاق کالا به داخل کشور شبکه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند؛ یعنی نمی‌شود اسم مرز و مکان خاصی را گفت.     ‌اطلاعاتتان را از کجا به‌دست آورده‌اید و بنا دارید چه کنید.     اطلاعات ما از طریق رابطانمان در همه دستگاه‌ها جمع‌آوری شده است. سامانه ثبت تخلف و فساد فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی به مردم عادی هم امکان ثبت تخلف‌ها را می‌دهد و گاهی خود مردم اسناد و اطلاعاتی به دست ما می‌رسانند.   ‌آمار را نگفتید.     شما بنویسید ‌هزاران کانتینر قاچاق.     ‌ هزاران کانیتر کمی کلی است؛ رقم دقیق چقدر است؟     آن را در نشست خبری می‌گویم، ولی هزارو ١٢٨ کانیتر قاچاق از طریق وزارت اطلاعات شناسایی شده بود و افراد اصلی مرتبط با آن هم درحال‌حاضر بازداشت شده‌اند.     ‌با این اطلاعات به قول خودتان محرمانه چه خواهید کرد؟     تذکر اهرم اول ماست؛ از آنها می‌خواهیم به این کارشان پایان دهند. اگر این‌طور نشد، داده‌ها و مستندات به مراجع ذی‌ربط فرستاده می‌شود. تهدیدهای گاه‌وبیگاه هم نمی‌تواند جلوی کار ما را بگیرد.     ‌به‌هرحال رقم دقیق ورود کالای قاچاق به داخل کشور مشخص است؟     خود رئیس گمرک که جایی گفته بود حتی یک کانتینر قاچاق به کشور نیامده و جای دیگری رقم حدودی واردات کالای قاچاق را ٩٠٠‌میلیون دلار (سال ٩٥) ارزیابی کرده بود. اینها یعنی تناقض، یعنی قاچاق هست و خودشان هم می‌دانند و به روی خودشان نمی‌آورند.     ‌بخش عمده کالاهای وارداتی قاچاق چیست؟     کالای لوکس. البته گاهی هم عنوان کالا حذف می‌شود و به‌جای کالای لوکس چیز دیگری بیان می‌شود. 

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۶۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف سه شناور باری حامل بیش از ۱۱ میلیارد تومان کالای قاچاق خبر داد و گفت: در این عملیات ضمن کشف انواع لوازم خانگی قاچاق‌ ۵ متهم دستگیر شد. - اخبار استانها -

سرهنگ عبدالله خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر ، رصد و پایش شناورها در خلیج‌ فارس و نوار ساحلی استان بوشهر را مستمر و دائم دانست و اظهار داشت: برخورد با قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر در اولویت برنامه‌های مرزبانی استان بوشهر قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌فارس است تصریح کرد: مرزبانان در همه سواحل و مرز دریایی خلیج‌فارس شبانه‌روز حضور دارند و با هرگونه تخلف برخورد قاطع می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از افزایش تجهیزات و ناوگان این مجموعه برای حضور در اعماق مختلف دریایی خبر داد و بیان کرد: مرزبانان با تلاش شبانه‌روزی و با مشارکت مردم با هرگونه ناهنجاری برخورد می‌کنند.

خسروی از برقراری امنیت پایدار در نوار ساحلی استان بوشهر و مرز دریایی خلیج‌فارس خبر داد و تصریح کرد با رصد و اشراف اطلاعاتی و اقدامات هدفمند عملیاتی، مرزبانان استان بوشهر موفق شدند 3 فروند شناور حامل کالای قاچاق را توقیف کنند.

وی با اشاره به کشف انواع محموله‌های قاچاق از این 3 شناور گفت: از شناورهای توقیف شده انواع کولر گازی، لوازم خانگی، وسایل و غذای حیوانات، جاروبرقی، گردو. و صدها قلم دیگر کالای قاچاق کشف شد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با بیان اینکه مرزبانان ضمن توقیف سه فروند شناور 5 متهم را به مراجع قضایی معرفی کردند، خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها ارزش کالای قاچاق کشف شده از 3 شناور توقیفی 11.3 میلیارد تومان است.

خسروی ضمن تقدیر از همکاری مردم همیشه در صحنه استان بوشهر افزود: افتخار مرزبانان خدمت به مرزنشینان و استیفای حقوق آنها است و در این راستا ضمن مبارزه با قاچاق و حمایت از تولیدات داخلی ، با قاطعیت و هماهنگی مقام قضایی با متخلفان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • توقیف ۲ خودروی شوتی در البرز / ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • ورود رئیس جمهور به سریلانکا
  • کشف هزاران عدد دخانیات قاچاق در غرب تهران
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • کشف کالای خارجی قاچاق در مرند