Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@06:28:08 GMT

زوایای پنهان اقدام اخیر ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۶۱۱۱

زوایای پنهان اقدام اخیر ترامپ

به گزارش خبرگزاری بسیج، پایگاه ینی‌شفق در گزارشی با عنوان «طرح پنهانی ترامپ» با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر اعلام قدس به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی، بخشی از سازوکار‌های پنهان این تصمیم ناگهانی و جنجالی را روشن می‌کند.


ینی‌شفق با بیان اینکه همه می‌دانند «لابی اسرائیل» نقشی اصلی در «تصمیم اورشلیم» دونالد ترامپ دارد می‌نویسد: هیئت ترامپ برای پیشبرد آنچه طرح صلح نهایی بین فلسطین و اسرائیل نامیده می‌شود، متشکل از چهار نفر از جمله «جَرِد کوشنر» داماد یهودی‌ مذهب و مشاور ارشد ترامپ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نویسنده در معرفی این چهار نفر می‌افزاید:همه اعضای این گروه به جز «دیانا پاول»، از مشاوران امنیت ملی دولت ترامپ، ریشه یهودی دارند؛ «دیانا پاول» مسیحی‌مذهب و اصالتا مصر است. «جیسون گرینبلات» زمانی وکیل شرکت ترامپ بود و نفر آخر نیز «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در اسرائیل است. مشهور است که «دیوید فریدمن» از مخالفان جدی طرح موسوم به «راه‌‎حل دو دولتی» برای حل مسئله فلسطین و اسرائیل است و از انتقال سفارت آمریکا به قدس پشتیبانی می‌کند.

 


وی همچنین اشاره می‌کند که رکس تیلرسون، وزیر امورخارجه، و جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا به دلایل «امنیتی» با اعلام قدس به عنوان مرکز اسرائیل و همچنین انتقال سفارت آمریکا به این شهر مخالف بوده چرا که اعتقاد دارند این اقدام روابط آمریکا را با متحدان عربش را خدشه‌دار می‌کند، اما ترامپ در پاسخ آن‌ها گفته «هرگز تصمیمش را تغییر نخواهد داد».

به نوشته ینی‌شفق، «جرد کوشنر» به دونالد ترامپ اطمینان داده که «تصمیم اورشلیم» هیچ آسیبی به طرح صلح نخواهد شد و واکنشها به اعلام قدس به عنوان مرکز اسرائیل محدود خواهد بود و خیلی زود همه‌چیز به روال عادی خود برخواهد گشت.


در ادامه گزارش آمده است: ترامپ جزئیات طرح به اصطلاح صلح بین اسرائیل و فلسطین را همچون یک راز مخفی می‌کند، اما همه طرح‌ها در این مورد پیرامون «جرد کوشنر» و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان می‌چرخد.


نگارنده با اشاره به نشست اضطراری روز چهارشنبه کشور‌های عضو «سازمان همکاری اسلامی» در استانبول می‌افزاید: به نظر می‌رسد که دولت ترامپ به دیپلماسی پنهان بین «جبهه عرب» و اسرائیل وابسته باشد که علیه ایران در منطقه شکل گرفته است. موضع‌گیری اصلی کشور‌های عضو «جبهه عرب» در برابر طرح ترامپ برای مسئله فلسطین و اسرائیل را بهتر می‌توان در نشست اضطراری «سازمان همکاری اسلامی» در ۱۳ نوامبر ۲۲ آذر» در استانبول دید.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد

به گزارش ایسنا، بایدن در بیانیه‌ای در این باره گفت: من وضعیت اضطراری درباره فدراسیون روسیه و قوانین اضطراری مربوطه در رابطه با مقررات لنگرگیری و جا به جایی شناورهای مرتبط با روسیه در بنادر آمریکا را به مدت یک سال تمدید می‌کنم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جو بایدن: رهبران اروپایی ترامپ را به موسولینی تشبیه می‌کنند جو بایدن خطاب به ترامپ: بزرگ شو و توئیت کردن را تمام کن

دیگر خبرها

  • وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • نماینده روسیه: شرم بر آمریکا باد!
  • آمریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • اسرائیل: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اقدام سیاسی است
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا خبر دادیم تصمیم ما قطعی است | فقط در یک صورت پایگاه‌های آمریکا را می‌زدیم
  • نماینده کنگره خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • انور ابراهیم پاسخ تنبیهی ایران را یک اقدام مشروع خواند
  • مخالفان اسرائیل پل سانفرانسیسکو در آمریکا را بستند! | ویدئو