Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - انتخاب شهردار بوشهر این روزها به یک چالش جدی در شورای شهر تبدیل شده است و شورای شهر بوشهر برای دومین بار نیز موفق به انتخاب شهردار نشد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - نساء کروندی: انتخاب شهردار را می‌توان یکی از مهمترین برنامه‌ها و ماموریت‌های شورای شهر دانست که همواره به عنوان یکی از اولین اقدامات پس از تشکیل هیئت رئیسه شورای شهر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه غلامعلی میگلی‌نژاد شهردار سابق بوشهر به دلایلی که بازنشستگی عنوان شد، توسط اعضای شورای شهر از سمت خود برکنار شد، گزینه‌های متعددی برای شهرداری بوشهر مطرح شده است و بحث و گفت‌وگو در مورد این گزینه‌ها علاوه بر شورای شهر در همه محافل حقیقی و مجازی نیز جریان دارد.

انتخاب شهردار امروز به چالش بزرگی برای شورای شهر بوشهر تبدیل شده است؛ مسئله‌ای که علاوه بر عدم انتخاب شهردار موجب حرف و حدیث هایی بین مردم شده است.

نمایندگان مردم حتی به خاطر مردم هم نتوانستند مواضع سیاسی خود را کنار بگذارند و برای انتخاب شهرداری توانمند و شایسته بر سر یک میز ننشتند تا حالا شاهد یک جدال و سهم‌خواهی برای انتخاب شهردار بوشهر باشیم.

جلسه بررسی گزینه‌های شهردار به حدنصاب نرسید

نشست نخست شورای شهر برای تعیین شهردار به تعویق افتاد، رئیس شورای شهر نداشتن برنامه مکتوب کاندیداها را دلیل این تعویق عنوان کرد و به این ترتیب جلسه نخست بی‌نتیجه تمام شد و به سه‌شنبه هفته بعد موکول شد.

روز سه‌شنبه مقرر فرا رسید و سی‌وسومین جلسه شورای شهر بوشهر برای بررسی و انتخاب شهردار بوشهر با غیبت چهار عضو شورا به حد نصاب نرسید.

طاهره شمشیری، پویا دولابی، مهرزاد آسایش و عبدالخالق برزگرزاده چهار عضو غایب شورای شهر بودند و در صحن حاضر نشدند.

رفتار نمایندگان شورا توهین به مردم است

یکی از اعضای شورای شهر در این جلسه در واکنش به حضور برخی نمایندگان در عمارت امیریه و عدم حضور در صحن شورا بیان کرد: این رفتارها بر خلاف شان یک نماینده است.

کیوان هاشم زاده در ادامه افزود: عدم حضور نمایندگان در صحن توهین به مردم و کاندیدای شهردار است.

وی تصریح کرد: منشا این رفتارها فشارهای بیرونی است که قصد ایجاد حاشیه برای شورا و شهرداری بوشهر است.

هاشم‌زاده خاطرنشان کرد: خواستار ایجاد تنش در شورا نیستیم اما در صورت ادامه رفتارهای برخی اعضاء پشت پرده برخی اتفاقات را می‌گوییم تا برخی افراد سر به زیر شوند.

عقلانیت به صحن شورا برگردد

اکبر توسلی نیز در این جلسه در خصوص رفتارها و بحث‌های به وجود آمده، عنوان کرد: وضعیت کنونی شهرداری بوشهر بحرانی است و باید هرچه زودتر شهردار انتخاب شود.

وی با انتقاد از رفتارهای دیگر نمایندگان، بیان کرد: باید عقلانیت را سرلوحه کار خود قرار داد.

امیری یکی از گزینه‌های شهرداری بوشهر در این جلسه با مشاهده رفتارها و صحبت‌های نمایندگان گفت: حداقل به مهمان خود احترام بگذارید.

جلسه شورای شهر بوشهر بدون نتیجه‌گیری خاتمه یافت تا به گفته خود اعضای شورای شهر بوشهر همچنان ۸۰ درصد پروژه‌های نیمه‌تمام و تعطیل شده شهر بوشهر و بسیاری از طرح های فاقد کارشناسی باقی بماند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۶۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زنجیره افتتاح پروژه‌های شهرداری آغاز می‌شود و جز این اگر باشد، حق مطلب و حق مردم ادا نمی‌شود، زیرا فصل پاسخگویی و عمل به وعده‌ها و تعهداتی است که شهردار به شورا و شورا به مردم داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نطق خود در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان به زبان انگلیسی آغاز و اظهار کرد:

"In the name of the only merciful Lord and preserver of the persecuted people. This is a short but heartfelt message from a former student activist and current member of the city parliament of Isfahan metropolis in Iran to freedom-loving students, defenders of humanity and exhausted of long and hard crimes against the oppressed children and women of Gaza.

We respect your right to protest and freedom of speech as the basic right for academic assemblies and we expect international associations to handle this intense suppression of your basic rights, as , silence in the face of the tragedy in the US universities means a great shame for any international assemblies.

We honor your humanity and nobleness and we are proud of your heroic and tall spirit. Know that we are attentively following your great effort and achievement and we will be aside you with all our strength until the goals is achieved.

Hoping for great days without war and contravention of the rights of nations, blessing humanity and the emergence of a worldwide revisionist and rescuer of the humanity next to Jesus Christ. "

«به نام یگانه پروردگار مهربان و حامی مظلومان

این پیامی است کوتاه اما از صمیم قلب از یک فعال دانشجویی سابق و عضو کنونی پارلمان شهری کلان‌شهر اصفهان در کشور ایران به دانشجویان آزادی‌خواه، مدافع انسانیت و خسته از جنایت‌های سخت و طولانی علیه کودکان و زنان مظلوم غزه…

ما حق اعتراض و آزادی بیان شما را حداقلی‌ترین حق برای محافل آکادمیک می‌دانیم و از مجامع بین‌المللی در برابر این سرکوب شدید شما در برابر حقوق اولیه انتظار رسیدگی داریم چون سکوت در برابر فاجعه در دانشگاه‌های ایالات متحده به معنای ننگ بزرگ برای همه نهادهای بین‌المللی است.

انسانیت و شرافت شما را می‌ستاییم و به روح قهرمان و بلند شما افتخار می‌کنیم. بدانید که با دقت پیگیر تلاش و دستاورد بزرگ شما هستیم و با همه وجود و توان تا حصول نتیجه در کنارتان خواهیم بود.

به امید روزهایی خوب بدون جنگ و تجاوز به حقوق ملت‌ها، تکریم انسانیت و ظهور مصلح جهانی و منجی بشریت در کنار حضرت عیسی بن مریم.»

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه نطق خود گفت: ۹۹۷ روز از دوره خدمت شورای ششم گذشته و نصف همین میزان تا پایان دوره فرصت باقی است، بر خلاف برخی که عجولانه به استقبال پایان می‌روند، معتقدم در مهم‌ترین دوره از فعالیت شورای ششم هستیم که برای تصمیم‌ها و اقدامات مهم، فرصت، کافی به‌نظر می‌رسد.

صالحی افزود: اشراف بر مسائل، عبور از دوره لازم برای هماهنگی میان اعضا و شهرداری، فراهم‌شدن مسیرهای اجرایی بر اساس برنامه‌های راهبردی طراحی شده و تطبیق یافتن نیازها و اولویت‌ها جز ویژگی‌های این زمان است که باید آن را غنیمت شمرد و کمر همت را بیش از پیش بست.

وی یادآور شد: ۱۴۰۳، سال سرعت و سال طلایی به ثمر نشستن و چیدن میوه‌هایی است که در این سه سال چیده نشده است؛ سال جاری باید موعد رسیدن باشد و زنجیره افتتاح پروژه‌های شهرداری آغاز می‌شود و جز این اگر باشد، حق مطلب و حق مردم ادا نمی‌شود، زیرا فصل پاسخگویی و عمل به وعده‌ها و تعهداتی است که شهردار به شورا و شورا به مردم داده است.

صالحی یادآور شد: انتظار داریم با نصب روزشمار بر تعهدات به صورت علنی، برقراری منظم و جدی جلسات هفتگی کنترل پروژه، بتوانیم سال طلایی را با خدمت همکاران شهرداری با بهترین و والاترین دستاوردها که رضایت اللهی و مردم است به‌دست آوریم و شرمنده آن‌ها نباشیم.

کد خبر 748715

دیگر خبرها

  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد