Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@04:30:08 GMT

پرفروش‌ترين آثار سينمايي جهان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۶۳۷۷

پرفروش‌ترين آثار سينمايي جهان

خبرگزاري آريا - روزنامه قانون: پرفروش ترين فيلم هاي تاريخ را مي شناسيد؟ منظور جدول هميشگي که در اکثر سايت ها و مجله‌ها مي‌بينيم نيست؛ با احتساب نوسانات قيمت در طول تاريخ، درواقع کدام ها پرفروش ترين هستند؟ هميشه دانستنِ ترين‌ها در هر صنعتي براي ما جذابيت دارد، در سينما هم همين‌گونه است. فروش بالاي فيلم ها نشان مي دهد که آن اثر سينمايي چيزي در چنته دارد که تا اين اندازه فروش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدول فروش فيلم هاي پرفروش امروزي را اکثر سينما‌دوستان مي دانند.
10فيلم اول اين ليست به ترتيب عبارتند از: «آواتار»،«تايتانيکو» و «جنگ ستارگان: نيرو برمي‌خيزد»، «دنياي ژوراسيک»، «انتقام‌جويان1»،«سريع و خشن 7» (مرگ بازيگر اصلي اين فيلم يعني پل واکر در پرفروش شدن اين فيلم بي تاثير نبود)، «انتقام گيران 2»، آخرين «هري‌پاتر»، «انيميشن فروزن» و در آخر فيلم سينمايي جديد «ديو و دلبر» که اين آخرين مورد تازه وارد اين ليست پرفروش ترين فيلم هاي تاريخ سينماست.پنج تا از اين عناوين براي استوديو ديزني هستند که نشان مي دهد چرا به او حاکم و سلطان هاليوود مي گويند.
اما مي خواهيم نگاهي موشکافانه و دقيق تر به پرفروش‌ترين فيلم هاي تاريخ سينما بيندازيم. با توجه به نوسانات قيمت دلار بايد ديد اين 10 فيلم با احتساب فروششان به قيمت دلار امروزي، پرفروش‌ترين فيلم هاي تاريخ در جهان هستند؟
بر باد رفته

اولين فيلم اين ليست، فيلم اقتباسي «برباد رفته» از رماني به همين نام به قلم مارگارت ميچل است؛ زني که چند کتاب معمولي نوشته بود و به يکباره با زحمتي 10 ساله کتابي نوشت که در زمان خود پرفروش ترين کتاب تاريخ شد. فيلم بربادرفته نيز دو، سه سال پس از انتشار کتاب ساخته شد و بازيگر گمنامي به نام «ويوين لي» نقش شخصيت اصلي را بازي کرد و «کلارگ گيبل» مشهور نقش مقابل وي را ايفا مي کرد؛ فيلمي با مدت بيش از چهار ساعت که در دو سانس اکران مي شد. فيلم معادل 3,861,930,040 دلار خالص به واحد پولي امروز فروش داشته است.
تايتانيک

تمام اين فيلم به اين عظمت در يک استخر فيلمبرداري شده است و «جيمز کامرون» توانست بابت آن 11 اسکار را به خانه ببرد. حتي در جدول پرفروش هاي امروز هم جايگاه دوم را دارد اما با احتساب فروش امروزي فيلم، 2,805,989,777 دلار فروش کرده است.
آواتار

جيمز کامرون، دو فيلم از سه فيلم اول را در اختيار دارد. فيلم« آواتار»، پلي جديد به سوي تکنولوژي و جلوه هاي ويژه در تاريخ سينما و سينماي سه بعدي بود. داستاني پوکوهانتس‌مانند داشت و مدت زيادي است که رتبه اول را در باکس آفيس فعلي با اختلاف فاحشي نسبت به پايين رده هايش دارد اما فروش فيلم با احتساب امروزي 2,799,266,304 دلار است که باعث شده در اين ليست جايگاه سوم را به خود اختصاص دهد.
جنگ ستارگان

اينکه« جنگ ستارگان» را بايد برعکس ديد و اين قسمت از فيلمي که نخست ساخته شده، در حقيقت اپيزود چهارم در کل سري است و… به خاطر تصميمات «جرج لوکاس» کارگردان است. او که يکي از بزرگ‌ترين فرنچايزهاي تاريخ سينما را خلق کرد و امروزه هم همگي منتظر اکران قسمت جديد اين فيلم (البته بدون حضور لوکاس در صندلي کارگردان) هستند. نخستين فيلم از اين سري که انقلابي در صنعت سينما به شمار مي رود و جهاني با جنگي بين کهکشاني را به ما نشان داد که تا امروز طرفداران فراواني در دنيا دارد. فيلم با احتساب فروش امروزي، چيزي حدود 2,200,588,551دلار فروش کرده است.
سفيد برفي و هفت کوتوله

اولين انيميشن دو بعدي بلند سينما که توسط استوديو والت ديزني به اکران در آمد و وارد ليست پرفروش‌ترين فيلم هاي تاريخ شد «سفيد برفي و هفت کوتوله» است؛ انيميشني که هنوز بعد از گذشت بيش از 80 سال جذابيت دارد و نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان نيز از مخاطبان اين انيميشن هستند. اين انيميشن در زمان اکران خود پديده جديدي بود و بسياري از بچه ها از جادوگري که در داستان بود بسيار مي ترسيدند، چرا که هنوز جهان با پديده‌اي به نام انيميشن آشنايي نداشت. فيلم با محاسبه امروزي 2,116,034,366 دلار فروخته است.
اشک ها و لبخندها

فيلم «اشک ها و لبخندها» با نام اصلي «نواي موسيقي» به اکران در آمد. دوبله شاهکار اين اثر موزيکال از بهترين و قدرتمندترين دوبله هاي تاريخ گويندگي ايران است. «اشک ها و لبخندها» فيلمي سرخوش و شاد با آوازهايي بي نظير است که امروزه نيز ديدن نسخه بازسازي شده و يا به قولي کيفيت اچ دي اين اثر و دوباره رنگ آميزي شده آن به دل مي نشيند.اين اثر نيز با فروش بسيار بالايي در زمان خود همراه بود که با احتساب بليت به قيمت امروزي 1,955,702,430دلار فروخته است.
آرواره ها

«آرواره ها» فيلمي است در ژانر وحشت که نام «استيون اسپيلبرگ» را جهاني کرد؛ يک اثر اقتباسي موفق از کتابي به همين نام که روايتگر شهر ساحلي کوچکي با توريست‌ها و ساکنان مختلف که کوسه اي بزرگ و سفيد که پي در پي آن ها را شکار مي کند.اين فيلم در زمان خود صحنه هاي وحشتناک بسيار قدرتمندي داشت که همراه با پس‌زمينه موسيقي دلهره‌آورش تبديل به اثري جاودان شد اما شايد امروز با وجود جلوه‌هاي ويژه فراوان کمي مسخره به نظر بيايد اما تا مدت‌ها رتبه نخست جدول را به خود اختصاص داده بود. با احتساب فروش امروزي، رقمي معادل 1,913,326,919 دلار فروش کرده است.
جنگ ستارگان: نيرو برمي‌خيزد

احياي سري جنگ ستارگان بعد از مهر اتمامي که خالق آن بر روي اين فرنچايز زده بود توسط استوديوي ديزني و کارگرداني به اسم جي‌جي آبرامز (خالق سريال مشهور گمشدگان) انجام شد. فيلم توانست بارديگر دنياي جنگ ستارگان را به سينماها بکشاند. اين احيا به قدري موفق بود که استوديو سازنده، يعني والت ديزني تصميمات جديد درباره ساخت ادامه آن گرفته و قرار است چندگانه اي جديد بر اساس دنياي جنگ ستارگان ساخته شود. فيلم «جنگ ستارگان: نيرو بر‌مي‌خيزد» با احتساب فروش الان 1,900,347,427 دلار در گيشه فروخته است.
ئي تي

«استيون اسپيلبرگ» هم مثل «جيمز کامرون» دو فيلم در اين ليست کوتاه دارد. فيلم «ئي‌تي» يکي از دلنوازترين علمي‌تخيلي‌هاي تاريخ سينماست؛ به‌‌گونه‌اي که هرکس که اين ژانر را دوست نداشته باشد از ديدن اين فيلم لذت مي برد و دنباله دار نبودن اين اثر، چيزي است که آن را جاودان کرد. ئي‌تي موجود فضايي دوست داشتني‌اي است که از سفينه‌اش جا مانده و پيش يک پسربچه پنهان مي شود تا دور بعدي که دوستانش بيايند و او را برگردانند. فيلم با حساب سرانگشتي به قيمت امروز 1,711,251,022 دلار فروخته است.
جن‌گير

آخرين اين ليست از پرفروش ترين فيلم هاي تاريخ اثر ترسناکي است به اسم «جن گير»؛ فيلمي که حداقل اسمش را شنيده ايم و خيلي‌هايمان از ترس هيچ وقت آن را نديده‌ايم. جن گير شايد امروز زياد ترسناک نباشد و ديدن حرکات دختر جن زده فيلم تا حدي مسخره به نظر مي رسد اما جلوه هاي ويژه و همچنين گريم بسيار موفق در آن سال‌ها باعث شد که جن‌گير تبديل به يک فيلم پايه‌ساز در ژانر وحشت سينما شود. بازسازي ها و دنباله هايي که براي جن‌گير ساخته شده و هنوز هم ادامه دارد (سريال آن را هم مي‌خواهند بسازند) هم هيچ کدام نتوانستند ارزش فيلم اول را تکرار کنند؛ فيلمي با اين حجم از اسانس وحشت و عنصر ترس در زمان خود و اين همه فروش کمي جاي تعجب دارد.فيلم با حساب دلار امروزي 1,601,950,175 دلار فروخته است.
و در پايان...
تيتروار به 10 عنوان ديگر اين فهرست پرفروش‌ترين فيلم هاي تاريخ اشاره مي کنيم؛ آثاري که هر يک توانسته اند مخاطب بي شماري را به سينماها بکشانند و نامشان را در تاريخ هاليوود جاودان کنند.
دکتر ژيواگودنياي ژوراسيکپارک ژوراسيک1سريع و خشنانتقام گيران 1انيميشن کلاسيک پينوکيوارباب حلقه ها 3انيميشن شير شاهجنگ ستارگان 4انتقام گيران 2

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​

تین نیوز

شرکت آمریکایی تسلا سه شنبه شب پیش بینی های بد سرمایه گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی ۹ درصد و سود تعدیل شده آن ۴۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مارکت واچ، شرکت آمریکایی تسلا سه شنبه شب پیش بینی های بد سرمایه گذاران را تأیید و اعلام کرد که فروش سه ماهه این سازنده خودروهای برقی 9 درصد و سود تعدیل شده آن 48 درصد کاهش یافته است.

تسلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی  1.13 میلیارد دلار یا 34 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت، در حالی که در سه ماهه اول سال 2023، 2.2 میلیارد دلار یا 73 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت.

بر اساس این گزارش، فروش تسلا در دوره سه ماهه اول سال جاری میلادی کاهش یافت و به 21.3 میلیارد دلار رسید.

تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی فکت ست FactSet پیش بینی کردند که این سازنده خودروهای الکتریکی درآمد تعدیل شده 49 سنت در هر سهم از فروش 22.2 میلیارد دلاری را گزارش کند.

اگرچه سرمایه گذاران تسلا خود را برای اخبار بد آماده کرده بودند، اما سهام این شرکت بیش از 7 درصد رشد کرد.

تسلا در نامه ای به سهامداران ابراز اطمینان کرد که خودروهای جهان در آینده نه تنها برقی بلکه خودران و بدون راننده خواهند بود.

در این نامه آمده است: ما معتقدیم که خودران شدن خودروها در مقیاس وسیع تنها با داده های میلیون ها وسیله نقلیه و یک خوشه آموزشی عظیم هوش مصنوعی امکان پذیر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • اینفوگرافیک پرفروش ترین داروها در سال ۱۴۰۲ در ایران
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است