Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير سابق راه با طرح پرسش‌هايي از مسئولان دولت دوازدهم بر ارائه اطلاعات غلط مسکن مهر به رييس‌جمهوري تاکيد کرد وگفت:‌ نقدينگي در 5 سال اخير به 1350000 ميليارد تومان افزايش يافته،آقاي روحاني بفرماييد اين نقدينگي کجا هزينه شده در توليد مسکن يا کشاورزي؟ به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم رييس‌جمهوري سه روز پيش در زمان تقديم لايحه بودجه 97 به مجلس با اشاره به ساخت مسکن مهر در دولت نهم و دهم گفته بود:‌ « اين کار اشتباه بود چون پايه پولي را تا 40 درصد افزايش داد و باعث ايجاد تورم 40 درصدي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براي ساخت مسکن مهر از بانک مرکزي استقراض شد. مهم اين نيست که پايه سازه‌هاي مسکن مهر شل يا سفت است، مهم اين است که از جيب فقرا پول برداشته و مسکن مهر ساخته شد.»
علي نيکزاد وزير سابق راه و شهرسازي به‌طور مفصل پاسخ انتقادات رييس‌جمهوري به مسکن مهر را داد. نيکزاد خطاب به روحاني تاکيد کرد؛
«بفرماييد با حداقل 15000 ميليارد تومان اقساط وصول شده مسکن مهر چه کرده ايد ؟ اگر مسکن پول نمي خواهد در عرض 5 سال چند تا مسکن ساخته ايد ؟ متاسفم براي کساني که اقساط مسکن مهر را از مردم وصول مي کنند بجاي پرداخت به بانک مرکزي استمهال 10ساله مي گيرند و امورات صندوق يکم و صندوق جوانان و غيره را با اقساط جمع شده مسکن مهر انجام مي دهند و آنگاه عوض شکرگزاري نعمت مسکن مهر به مسکن مهر فحش مي دهند آيا در روز قيامت جواب خدا را مي توانند بدهند؟ بعيد است! چون در حق مردم نيازمند به مسکن با اين کارهايشان ظلم کرده اند؟
در سال 1384 دولتي با راي مردم با شعار مهرورزي عدالت گستري خدمت بي منت رشد و توسعه مادي و معنوي کشور توسط مردم با هزار اميد به مسئوليت رسيد و اداي اين مسئوليت عظيم بود و سنگين.
همزمان با شروع کار دولت نهم در بخش مسکن ملاحظه گرديد که کشور ايران بالغ بر 70 ميليون نفر جمعيت در قالب 17.5 ميليون خانوار و 16 ميليون واحد مسکن مواجه است يعني در بدو استقرار دولت آمار رسمي بيانگر کسر يک و نيم ميليون واحد مسکوني نسبت به خانوار موجود کشور اعم از روستايي و شهري بود از طرفي دولت در کنار اين کسري مسکن با 3 ميليون خانوار مستاجر در شهر و روستا را در آمار داشت و اين موضوع سبب مطالعه سياست هاي مسکن در گذشته ايران اسلامي و بررسي نحوه مساعدت و راهبري دولتها در باب مسکن دنيا براي خانه دار کردن خانوارها بالاخص کم درآمد و متوسط درآمد را سبب گرديد. بر خلاف ادعا بعضي از افراد که احتمالاً مطلع نيستند با مطالعه حداقل دو ساله لايحه اي براي قانون شدن بنام ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسکن به مجلس محترم شوراي اسلامي ارائه گرديد و در سال 1386 به تصويب رسيد محتواي اين قانون بيانگر امکان واگذاري زمين رايگان به افراد واجد شرايط (افرادي که خانوار آنان از دولت اسلامي زمين و آپارتمان و وام يارانه دار نگرفته باشند) تسهيلات ارزان قيمت و آنچه امکان مساعدت توسط دولت در کاهش هزينه هاي تمام شده مسکن صرفا براي افراد واجد شرايط مي باشد.
دولت نهم تصميم بر اقدام کارشناسي و انقلابي بالاخص در موضوع مقاوم سازي و نوسازي مسکن روستايي گرفت و طبق ماده 11 قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسکن سالانه بايد دويست هزار واحد مسکن روستايي نوسازي شود (البته اين قانون هنوز جاري است ولي اجرا نمي شود).
وزير سابق راه و شهرسازي در ادامه با اشاره به اين‌که "مسکن و ساختمان لکوموتيو اقتصاد است و حرکت و رونق مسکن سبب فعال شدن حداقل 134 رشته صنعتي مي شود، تاکيد کرده است: «با هر يکصد متر مربع ساختمان دو و نيم شغل مستقيم و غير مستقيم ايجاد مي شود. و از طرفي نياز به ارز بري در حداقل ممکن مي باشد جزء چند قلم که به انگشتان دست هم نمي رسد در کل احداث ساختمان نياز به ارزبري نمي باشد. و فعاليت در عرصه مسکن و ساختمان سبب پشتيباني جدي از کارخانجات سيمان فولاد سنگ کاشي سراميک کابل سيم و غيره مي گردد بنابراين دولت نهم تصميم بر ساخت مسکن توسط مردم و با رعايت قوانين و مقررات شهر سازي و معماري و شهرداريها گرفته شد و حتي يک متر مربع ساختمان در کل دولت نهم و دهم بدون اخذ پروانه و جواز ساخت از شهرداريها و بدون نظارت نظام مهندسي استان ها و نظام مهندسي روستايي در روستا ها اتفاق نيافتاد پس با مطالعه کارشناسي و تجربيات دولتهاي گذشته ايران و اقدامات انجام يافته در دنيا موضوع پروژه ملي و عدالت گسترانه مسکن مهر شکل گرفت و مقرر شد که مسکن توسط مردم و با نظارت راهبري نظام مهندسي و شهرداريها و انبوه سازان و پيمانکاران و جامعه فني مهندسي شکل بگيريد.
در دولت نهم و دهم بالغ بر 2.120.000 واحد مسکن مهر روستايي شروع و تا آخر دولت دهم 1.600.000 واحد مسکن روستايي افتتاح و به بهره برداري رسيد جمع شدن کپرنشيني جنوب کرمان و بازسازي زلزله ورزقان آذربايجان شرقي و ساير زلزله ها در آن ايام اتفاق افتاد و اين موضوع اثراش و نتيجه اش و برکت اش اين بود که بعد از اين مقاوم سازي ها بود که در کشور در زلزله ها حتي تا مقياس 6 ريشتر که قبلاً تلفات زيادي را کشور و جامعه عزيز ايران اسلامي متحمل مي شد نداشته باشيم ولي هنوز هم تا سه ميليون واحد مسکن روستايي است که متاسفانه مقاوم نيستند و نمونه آن را در زلزله غمبار کرمانشاه شاهد بوديم و از طرفي بالغ بر 510.000 واحد مسکن روستايي با پيشرفت فيزيکي 30 درصد تحويل دولت يازدهم گرديد و از لحاظ مالي هم براي هر خانوار ايراني که در روستا زندگي مي کنند.
در اول دولت نهم 5ميليون تومان تسهيلات ارزان قيمت، با سود 5 درصد و در آخر دولت دهم به 12 ميليون تومان رسيد بنابراين 5 ميليارد دلار معادل 20.000 ميليارد تومان براي 2.210.000 واحد مسکن روستايي و بالغ بر 8.5 ميليون ايراني که در روستاها زندگي مي کنند پرداخت گرديد آيا کار ارزشمند و انقلابي و عدالت گسترانه و کارشناسي نيست؟ در کنار اين موضوع دلبستگي روستائيان به محل زندگي شان و در کنار آن ماندگاري افراد در روستا و اشتغال و پشتيباني از 134 رشته صنعتي و از همه مهم تر ايمن سازي و مقاوم سازي در مقابل سوانح طبيعي کار ماندگاري است که در دولت نهم و دهم اتفاق افتاده است و اين کار در تاريخ ايران بي بديل و بي سابقه بوده است.
در مسکن شهري از 2.180.000 واحد که 1.180.000 واحد در دولت نهم و دهم افتتاح و به بهره برداري رسيد و آنچه افتتاح شد همگي داراي آب و برق و آنجاهايي که شبکه گاز وجود داشت داراي انشعاب گاز بودند و 1.000.000 واحد مسکن باقي با پيشرفت 70 درصد به دولت يازدهم تحويل گرديد که متاسفانه عليرغم شعارهاي داده شده و حتي قول رئيس محترم دولت يازدهم که بيان کردند تا پايان دولت يازدهم پرونده مسکن مهر با افتتاح همه واحد ها بسته خواهد شد که هيچ وقت اين اتفاق نه افتاد و مورد بي مهري قرار گرفت.
خوب است بدانيم که 2.120.000 واحد بالغ بر 845.000 واحد در ايران بصورت خود مالک (خانوار واجد شرايط خودشان مالک زمين بودند و از دولت فقط دنبال اخذ تسهيلات بودند که اين کار ارزشمندي بود و در کشور شکل گرفت) 260.000 واحد در بافت فرسوده که آن هم مردم داراي زمين و ساختمان دربافت فرسوده بودند و صرفاً جهت نوسازي تسهيلات با نرخ 12 درصد به اين افراد پرداخت گرديد و 650.000 واحد را تعاوني هاي مسکن در سرتاسر کشور متولي و دولت زمين و تسهيلات ارزان قيمت در اختيار اين عزيزان واحد شرايط قرار داد و 350.000 واحد هم در 17 شهر جديد با نظارت وزارت راه و شهرسازي و بصورت سه جانبه با قرارداد بين بانک مسکن و انبوه سازان و پيمانکاران اتفاق افتاد.
لازم به توضيح است که بافت فرسوده و خود مالک ها صرفاً دنبال تسهيلات بودند و همه امور توسط خود مردم انجام گرفته است و تعاوني مسکن کارگري و کارمندي و شغل آزاد و غيره هم تکليف مشخص است بنابراين در پرونده مسکن مهر صرفاً در کشور در عرض 5 سال گذشته موضوع تکميل 350.000 واحد در شهرهاي جديد مي باشد که سياسيون اين چنين موضوع مهم و پروژه ملي مسکن مهر را مورد تاخت و تاز قرار داده اند.
پس 4.300.000 واحد مسکن شهري و روستايي به استناد قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسکن با رعايت قوانين شهرسازي و معماري و با اخذ جواز ساخت از شهرداريها و با نظارت نظام مهندسي و تعامل جهت تخفيف در امر ماليات و بيمه و ساير مباحث جهت کاهش قيمت تمام شده براي خانوارهاي واجد شرايط اقدام گرديده است و برکت مسکن مهر رضايت مندي افراد که باور بر خانه دار شدن در عمرشان را نداشتند و از طرفي اشتغال و پشتيباني از 134 رشته صنعتي و رضايت مندي از عملکرد نظام و دولت و براي اولين بار در تاريخ در سرشماري 1390 تعداد مسکن موجود کشور از تعداد خانوار موجود برخلاف آمار سال 1385 پيشي گرفته و 21.2 ميليون خانوار در کشور در مقابل 21.6ميليون واحد مسکن شکل گرفت که معني اين حرف اين است که صرف نظر از مالکيت تعداد واحد مسکوني 400.000 واحد از تعداد خانوار بيشتر مي باشد. از طرفي متوليان مسکن بجاي کار و تلاش و اميد و نشاط و اشتغال حرف هاي مي زنند که مبنا علمي ندارد.
مي گويند مسکن مهر سبب افزايش نقدينگي و تورم شده است اگر بررسي دقيق و آماري داشته باشيم نقدينگي در دولت جناب آقاي هاشمي رفسنجاني از 1880 ميليارد تومان به 13500 ميليارد تومان رسيد يعني 7.2 برابر شده است.
در دولت خاتمي از 13500 ميليارد تومان به 92000 ميليارد تومان رسيد يعني 6.8 برابر شده است.
در دولت جناب آقاي احمدي نژاد از 92000 به 492000 ميليارد تومان رسيد يعني 5.3 برابر شده است.
بنابراين پائين ترين رشد نقدينگي در دولت هاي آقاي احمدي نژاد بوده است.
بالاترين تورم و رشد نقدينگي در دولت هاي آقاي هاشمي رفسنجاني بوده است.
وزير راه و شهرسازي دولت نهم و دهم در ادامه با بيان "الان نقدينگي از 492.000 ميليارد تومان شروع دولت يازدهم به 1.350.000 ميليارد تومان رسيده است اين نقدينگي کجا هزينه شده است؟ در مسکن در صنعت در توليد هزينه نشده است. پس بايد سوال کرد پس اين همه نقدينگي بابت چيست؟ از مسئولان دولت دوازدهم پرسيده است: «چرا نقدينگي افزايش يافته ولي تورم به ظاهر در آمار کاهش يافته است پس فرمول علمي رشد نقدينگي سبب تورم مي شود را چگونه بايد حل کرد؟»
نيکزاد تاکيد کرده است:‌« از 4.300.000 واحد مسکن شهري روستايي فقط 350.000 واحد در شهرهاي جديد با ورود دولت در عرض هشت سال در 17 شهر جديد در حال ساخت است. بقيه واحدها توسط خود مالکان و بافت فرسوده و تعاوني هاي مسکن و در روستاها ساخته شده است دولت فعلي بجاي حل مشکل مردم و ساخت و تکميل حداکثر 350.000 واحد با پيشرفت قابل توجه از اول استقرار فرافکني نموده است.
مي گويند مکان يابي مناسب نبوده است از 17 شهر جديد کشور در دولت نهم و دهم فقط شهر جديد سهند در تبريز جانمايي در دولت دهم اتفاق افتاده است. و الان زندگي با امکانات تاسيسات روبنايي و زيربنايي در اين شهر جديد در جريان است اما بايد بدانيم کساني که مسئول بخش هستند مکان يابي ساير شهرها در زمان خود شان انجام گرفته است و همه تاريخچه شهرهاي جديد پرند و پرديس و هشتگرد و علوي و بنيالود و غيره را مي دانند. خودشان جانمايي و مکان يابي را تصويب کرده اند اما متاسفانه الان قبول ندارند.
مي گويند تاسيسات زير بنايي و روبنايي ندارد؛
تاسيسات زير بنايي از 4.300.000 واحد فقط 1.100.000 واحد مربوط به شهرهاي جديد و تعاوني هاي مسکن مي باشد. بايد با پيگيري ويژه دولت حل مي شد اگر دولت قادر نيست آب و برق و گاز يک ميليون واحد را تامين نمائيد جاي بسي تاسف است پس چگونه در دولت قبلي همه افتتاح هاي شهري روستايي بالغ بر 2.800.000 واحد به بهره برداري رسيد و تاسيسات زيربنايي هم تامين گرديد .
اگر در بحث تأسيسات روبنايي مشکل دارند چرا زمين هاي مسکن مهر را در قانون بودجه 96 بالغ بر 5.000 ميليارد تومان به عنوان افزايش سرمايه به بانک مسکن مي دهند ولي حاضر نيستند از همان زمين سايت هاي مسکن مهر براي ساخت کلانتري ، درمانگاه و آماده سازي و پارک و مدرسه و مسجد استفاده کنند اگر واقعا دارايي ندارند چگونه متواليان امر بالغ بر 60،000 ميليارد تومان سرمايه گذاري را براي بخش خصوصي در سايت هاي مسکن مهر تعريف کرده اند چراغي که به خانه رواست به مسجد حرام است .
مي گويند مسکن مهر سبب ورشکسته شدن بانک مسکن گرديده است؟
اولاً اين حرف را وزير اقتصاد دولت يازدهم هم رد کرد ثانياً چگونه است وصول اقساط تسهيلات مسکن مهر که تاکنون از 15،000 ميليار تومان گذشته است وصول و بجاي واريز به بانک مرکزي استمهال مي گيرند و پشتيباني صندوق يکم و وام خريد مسکن اولي ها و غيره قرار مي دهند ولي حاضر نيستند وام را حداقل در واحد هاي باقيمانده به 40 ميليون تومان برسانند و موضوع مسکن مهر را که با اميد فراوان شروع شده بود بر کام مردم تلخ نمايند.
وزير سابق راه و شهرسازي نقبي هم به اظهارات چند سال عباس آخوندي وزير کنوي راه و شهرسازي در رابطه با ورشکسته خواندن بانک مسکن زده و گفته است؛
«اگر مسکن مهر سبب ورشکسته شدن بانک مسکن گرديده است چگونه است بانک مسکن به بنگاه سوم اقتصادي در بين بانک ها تبديل شده، چگونه است همکاران شريف ام در بانک مسکن کار جهادي و ويژه در امر اسکان 16 ميليون نفر ايراني در قالب 4،300،000 واحد مسکن مهر روستايي و شهري را در دولت نهم و دهم را انجام داده اند ولي از اول استقرار دولت يازدهم با بي مهري تمام اين پروژه ملي را به تعطيلي کشاندند.
هر دولت و تشکيلات حقوقي که براي عمران و آباداني و رفع مشکل مردم تلاش کند ما قبول داريم و ارج مي نهيم مسکن لوکوموتيو اقتصاد است و نقش به سزا در شکوفايي اقتصاد دارد.
از طرفي انقلاب اسلامي ما حامي محرومان و اقشار کم درآمد و متوسط درآمد است دولت يازدهم در بدو استقرار با نهايت تاسف بجاي حمايت از بالاترين دارايي يک خانوار متوسط و کم درآمد يعني تامين مسکن و تحويل مسکن هاي مهر باقيمانده شعار مسکن اجتماعي را مطرح کرد و از موضع بالا با بيان اينکه طرح مسکن اجتماعي مطالعه شده و امتحان پس داده در کشورهاي خارجي و بالاخص اروپايي است اما بعد از گذشت نزديک به 5 سال از دولت يازدهم و دوازدهم ما هنوز اين طرح را عملياتي نديديم و حتي اگر به اندازه انگشتان دست مسکن اجتماعي ساخته شده است بايد به مردم عزيزمان اعلام نمايند در ضمن هر چه فکر کردم تفاوت مسکن اجتماعي و مسکن مهر که در تامين زمين و ارائه تسهيلات ارزان قيمت و اخذ تخفيفات لازم از مبادي دولتي و غير دولتي صرفاً جهت کاهش قيمت تمام شده مسکن براي اقشار کم درآمد و متوسط درآمد واجد شرايط مي باشد مشترک هستند اما ما دعواي اسم نداريم دولت يازدهم و دوازدهم مسکن را براي افراد مذکور تامين نمايند هر چه دولت مي خواهد براي آن اسم بگذارد بنابراين بنظرم دولت نتوانست طرح مسکن اجتماعي را عملياتي کند نتواست در بافت فرسوده حضور يابد نتوانست سالانه دويست هزار مسکن روستايي مقاوم و نوسازي بکند نتوانست در حاشيه نشين شهرها اثر گذار باشد نتوانست شعار دولت يازدهم که معماري ايراني و اسلامي را قرار بود ترويج و مبلغ و اقدام جدي جهت تغيير سيماي شهري و بصري انجام دهد به نتيجه برسانند و نتوانست سياست هاي پولي و تحريک طرف تقاضا که مد نظر شان هست انجام دهند اگر هم کار جزئي انجام شده است به برکت وصول اقساط مسکن مهر بوده است.
اگر واقعاً به گفته شان ايمان دارند و ساخت مسکن پول نمي خواهد و بدون پول مي توانيد مسکن بسازيد چرا در عرض 5 سال که از دولت مي گذرد مسکن را براي مردم نيازمند که کمرشان زير بار اجاره‌بها خم مي شود نه ساخته ايد؟ اگر ساخته ايد چرا به مردم گزارشي نمي دهيد؟
اگر واقعاً در 72.000 هکتار بافت فرسوده و کهنه اقداماتي را انجام داده ايد چرا اطلاع رساني نمي کنيد؟ چرا افتتاح نمي کنيد؟
آيا زمان آن نرسيده است که به اصطلاح مديريت بي پول که فرموديد آمار و ارقام عملکرد 5 ساله را به مردم در مورد تعداد مسکن هاي احداث شده داده شود؟
اما بنظرم و باز تاکيد مي کنم در مورد مسکن مهر اطلاعات غلط به رئيس جمهور مي دهند؟ چون از 4.300.000 واحد مسکن شهري و روستايي فقط 350.000 واحد در شهرهاي جديد ساخته شده است الباقي در روستاها و شهرهاي زير 25.000 نفر و خود مالک (زمين متعلق به مردم بوده است) و بافت فرسوده احداث گرديده است بنابراين دولت بجاي تکميل و افتتاح 350.000 واحد نيمه تمام فرافکني نکند.
آقاي رئيس جمهور نقدينگي بالغ بر 850.000 ميليارد تومان در دولت جنابعالي که از 492.000 ميليارد تومان اول دولت تان به 1.350.000 ميليارد تومان امروز رسيده است لااقل بفرمائيد اين نقدينگي کجا هزينه شده است در توليد در مسکن در کشاورزي کجا؟
اما اگر 10 ميليارد دلار در عرض هشت سال به مسکن 16 ميليون ايراني عزيز در شهر و روستا تسهيلات داده شده است از اول دولت يازدهم تا الان قسط اش را جمع مي کنيد و پول تمام شده براي بانک مسکن دو درصد مي باشد امورات تان را با تسهيلات جمع شده مسکن مهر مي گذرانيد؟ انصاف خوب است.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد حسینی طباطبایی با اشاره به دور دوم سفر آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور و اعضای هیات دولت از جمله وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان گفت: همزمان با حضور رییس جمهور در استان، ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: در واحدهای آماده افتتاح، ۳۷۶ واحد در قالب انبوه‌ساز، ۳۹۲ واحد در بافت فرسوده، ۷۷۱ واحد خودمالک(خودساز) و ۵۱۹ واحد مسکن روستایی قرار دارند.

سفر دولت و برنامه‌های حوزه مسکن در سمنان و شاهرود

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان تاکید کرد: در آیینی باشکوه و با حضور مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان شاهرود، قرارداد واگذاری یکهزار و ۱۵۸ قطعه زمین به متقاضیان اهدا می‌شود.

طباطبایی خاطرنشان کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرستان سمنان، عملیات اجرایی آماده‌سازی ۳۰۰ هکتار از اراضی نهضت ملی مسکن استان در شهرک ۲۰۵ هکتاری سمنان آغاز می‌شود.

به گفته وی، بازدید از پروژه آزادراه حرم تا حرم(حدفاصل گرمسار- لاسجرد) و پروژه‌های نهضت ملی مسکن سمنان، از دیگر برنامه‌های سفر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به استان در قالب دومین سفر دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از طرح‌های حوزه راه در سفر دولت، تاکید کرد: همزمان با سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت در استان سمنان، باند دوم محور سرخه - سمنان به طول ۱۲ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

برپایی مرکز ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی در سمنان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: مرکز ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی همزمان با دور دوم سفر هیات دولت به استان با حضور مدیران ستادی، معاونان وزیر و کارشناسان حوزه راه و شهرسازی استان در سمنان تشکیل می‌شود.

وی افزود: ستاد ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی به‌منظور پاسخگویی به سوالات شهروندان در حوزه نهضت ملی مسکن و حمل و نقل با حضور مدیران ستادی، معاونان وزیر و کارشناسان حوزه راه و شهرسازی در شهرستان سمنان تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: مرکز ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه این هفته از ساعت هشت لغایت ۲۰ آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان می‌باشد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان، مکان مرکز ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی در سالن ورزشی شهید صحافی واقع در خیابان ۲۰ متری وحدت سمنان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم
  • فرآیند ساخت ۲.۵ میلیون واحد مسکن در سطح کشور اجرایی شد
  • ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران
  • ۳۳ هزار واحد طرح نهضت ملی استان همدان در حال ساخت است
  • ۳۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان همدان در حال ساخت است
  • ۱۶۰ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران ساخته شد
  • احداث ۶ هزار واحد مسکونی از ۸ هزار تعهد استان ایلام
  • ۶ هزار مسکن روستایی در استان ایلام ساخته شده
  • افتتاح ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور
  • جهش مسکن ملی با شهرک ها در مازندران/سایه برج ها بر سر دریا