Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@15:09:03 GMT

بزرگ‌ترین خط لوله نفت انگلیس تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۶۶۳۵

بزرگترین خط لوله نفت انگلیس همزمان با سرمای شدید در این کشور، به دلیل کار تعمیراتی غیرمنتظره احتمالا به مدت چند هفته تعطیل خواهد بود.

به گزارش ایسنا، سیستم خط لوله فورتیز که حدود ۴۵۰ هزار بشکه در روز نفت فورتیز را از دریای شمال به پایانه فرآوری کینیل در اسکاتلند منتقل می‌کند، از هفت دسامبر که یک بازرسی متداول نشتی اندکی را برملا کرد، با ظرفیت پایین‌تری فعالیت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت اینونس که مالک این خط لوله است، اعلام کرد تصمیم گرفته شده که این سیستم به طور کامل تعطیل شود.

معامله‌گران نفت برآورد کرده‌اند که تعطیلی کامل این سیستم برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ که شرکت بی پی اداره‌کننده وقت این خط لوله آن را در زمان بررسی یک بمب مربوط به جنگ جهانی دوم است بر سر دریا تعطیل کرده بود روی داده است.

سخنگوی شرکت اینوس اعلام کرد هنوز زود است مدت زمان مشخصی را برای کار تعمیرات اعلام کنیم. ما نمی‌توانیم برآورد دقیقی داشته باشیم و تنها می‌توانیم بگوییم این کار چند هفته طول خواهد کشید.

اینوس کمتر از دو ماه پیش، سیستم خط لوله نفت فورتیز را از شرکت BP به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار خریداری کرد.

این خط لوله که حدود یک چهارم از کل تولید نفت دریای شمال را حمل می‌کند، همچنین یک مسیر بزرگ برای ارسال گاز طبیعی به انگلیس است که به صورت فراساحلی تولید می‌شود. انگلیس با یک جبهه هوای سرد روبه‌روست که برف سنگینی را به همراه آورده و باعث تعطیلی مدارس و مختل شدن سفر در سراسر این کشور شده است.

اینوس که همچنین مالک پالایشگاه گراندماوت به ظرفیت ۲۰۰ هزار بشکه در روز در اسکاتلند است، اعلام کرد این کارخانه به دنبال تامین نفت جایگزین خواهد بود اما در حال حاضر نفت کافی در مخازن این پالایشگاه وجود دارد تا این شرکت بتواند اوضاع را مدیریت کند.

براساس گزارش رویترز، فورتیز بزرگترین خط لوله از پنج خط لوله دریای شمال است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس

رسانه‌های انگلیس امروز (چهارشنبه) از وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگ صنایع دفاعی این کشور موسوم به «بی‌ای‌ئی سیستمز» خبر دادند.

به گزارش مشرق از منابع خبری، این انفجار ساعت ۱۰ و ۴۹ دقیقه در منطقه «مون‌ماوثشر» واقع در جنوب ولز رخ داد.

یک سخنگوی بی‌ای‌ئی سیستمز گفت که در پی این حادثه، پروتکل‌های ایمنی فعال و نیروهای امدادی در محل حاضر شدند.

به گفته این سخنگو، حادثه امروز هیچ تلفاتی نداشته و علت بروز انفجار در دست بررسی است.

گفته می‌شود که این سایت در آستانه جنگ جهانی دوم راه‌اندازی شد و در اختیار نیروی دریای انگلیس بود. در این مرکز اکنون ۵۰۰ نفر فعال هستند.

این رویداد درحالی رخ می‌دهد که فشارها روی دولت انگلیس برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در پی جنگ غزه بالا گرفته است. حامیان فلسطین تاکنون تجمعات متعددی را مقابل دفاتر مختلف بی‌ای‌ئی سیستمز که گفته می‌شود با رژیم صهیونیستی همکاری دارد، برگزار کرده‌اند.

داده‌های آماری همچنین نشان می‌دهد که این شرکت طی یکسال گذشته، سود کلانی را به واسطه سفارش‌های تسلیحاتی دول غربی در پی جنگ اوکراین به جیب زده است.

دیگر خبرها

  • اینتل و چند شرکت دیگر متعهد به ساخت ابزارهای سازمانی هوش مصنوعی مولد باز شدند
  • پایداری آب مصرفی ۴۵ روستا با عملیات جهادی صنعت نفت
  • واحدهای تعطیل سمنان احیا شد/ رئیس جمهور: تلاش برای رفع کم آبی
  • واحد های تعطیل سمنان احیا شد/ رئیس جمهور: تلاش برای رفع کم آبی
  • وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )