Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@22:05:41 GMT

توطئه علیه ترکیه در آمریکا اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۶۷۷۴

توطئه علیه ترکیه در آمریکا اجرا می‌شود

معاون نخست وزیر ترکیه به شدت از رویکرد دولت آمریکا در قبال آنکارا انتقاد کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب آکداغ معاون نخست وزیر ترکیه سه شنبه در سخنانی در پارلمان تاکید کرد: توطئه علیه ترکیه در آمریکا اجرا می‌شود آن هم از طریق پرونده‌ای علیه یک تاجر ترک در نیویورک.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تلاش های آمریکا برای ضربه زدن به ترکیه با استفاده از پرونده رضا ضراب را محکوم کرد و گفت: یک توطئه علیه ترکیه در آمریکا در حال اجرا است. هیچ کس نباید با این توطئه فریب بخورد.

معاون نخست وزیر ترکیه از افکار عمومی این کشور خواست تا به واسطه این پرونده گمراه نشده و تحت تاثیر قرار نگیرند چرا که این پرونده تنها با هدف ضربه زدن به ترکیه بوده است.

ضراب ماه گذشته همه اتهامات مطرح شده علیه خود را قبول کرد و موافقت کرد تا به عنوان شاهد در پرونده علیه مهمت هاکان آتیلا معاون سابق هالک بانک ترکیه با مقام های قضایی آمریکا همکاری کند.

ترکیه اخیرا تحقیقاتی را درباره دادستان های آمریکایی مرتبط با این پرونده آغاز کرده است.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است

به گزارش خبرآنلاین از فارس، صدها دانشجوی آمریکایی در پی اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه بازداشت و از دانشگاه اخراج یا تعلیق شدند، معاون وزیر علوم کشورمان از پذیرش دانشجویان آمریکایی اخراجی در دانشگاه‌های ایران خبر می‌دهد.

پلیس آمریکا در روزهای گذشته، صدها دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرد، روسای دانشگاه هاروارد، ام. آی. تی، پنسیلوانیا و ماساچوست هم به خاطر اینکه در دانشگاه‌های تحت مدیریت‌شان دانشجویان از فلسطین حمایت کردند دادگاهی و عده‌ای از دانشجویان و اساتید اخراج شدند.

دانشگاهیان ایران اعم از دانشجویان، اساتید و مسؤولان در حمایت از هدف دانشجویان آمریکایی در پشتیبانی از مردم غزه و اعتراض به استکبار در تجمعاتی شرکت کردند.

رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور نیز ضمن حمایت از دانشگاهیان معترض آمریکایی، برای پذیرش اخراجی‌ها اعلام آمادگی کردند که این دانشجویان را با همان شرایطی که در کشور خودشان تحصیل می‌کردند پذیرش کرده و تسهیلات و امکانات تحصیل در اختیارشان قرار می‌دهند.

علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با بیان اینکه جامعه ایرانی اسلامی به معنای واقعی به محیط علم و عالم اهمیت می‌دهد و حرف‌های ما شعار نیست، می‌گوید که در سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌های ما دچار بحران شد ولی هیچ نیروی نظامی داخل دانشگاه نشد و هیچ دانشجویی آسیب ندید اما ببینید در آمریکا چه خبر است.

وی عنوان می‌کند که درب دانشگاه‌های ایرانی به روی تمام افرادی که در دانشگاه‌های آمریکا محروم از تحصیل یا تعلیق شدند، باز است و هزینه تحصیل این دانشجویان رایگان است.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902393

دیگر خبرها

  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • از اعتصاب اساتیددانشگاه نیویورک تا حمایت دانشگاه‌های ترکیه از غزه
  • ادامه حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم فلسطین
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند