Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- چند کارخانه هم اکنون درون بافت شهری شیراز فعالیت می کنند که تقریبا هرکدام به اندازه سابقه فعالیتشان تذکر زیست محیطی گرفته اند و وعده انتقال آن ها به خارج از شهر داده شده است که این بار نام کارخانه پشم شیشه برای انتقال به میان آمده است.

چهار کارخانه که در بافت شهری شیراز واقع شده اند شامل شرکت پشم شیشه ایران، کارخانه سیمان، روغن نباتی نرگس و کارخانه ریشمک است که به طور میانیگین نزدیک به 40 سال است که گفته می شود باید از شیراز خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست اداره کل محیط زیست استان فارس می گوید: مسئولان شرکت پشم شیشه سالهاست که برای جا به جایی کارخانه تعهد می دهند ولی به وعده خود عمل نمی کنند، با این حال امیدوارم این بار وعده جدیدی که آنان داده اند محقق شود.
نبی الله مرادی چهارشنبه به ایرنا گفت:مدیران شرکت پشم شیشه ایران در کارگروه کاهش آلودگی هوای شیراز بر اساس برنامه زمان بندی که خودشان ارائه کردند متعهد شدند تا پایان سال جاری فعالیت کارخانه را در محل فعلی تعطیل و آن را به منطقه ویژه اقتصادی شیراز منتقل کنند که این مساله در کارگروه کاهش آلودگی هوای شیراز به تصویب رسید.
بنابراین برپایه مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوای شیراز، کارخانه پشم شیشه تا پایان سال جاری باید به منطقه ویژه اقتصادی شیراز منتقل شود و فعالیت خود را در محل فعلی تعطیل کند.
سرپرست اداره کل محیط زیست فارس ادامه داد:براساس بازرسی که از منطقه ویژه اقتصادی شیراز داشتیم، ساخت کارخانه جدید شرکت پشم شیشه پیشرفت خوبی دارد که امیدواریم مسئولان این کارخانه این بار به وعده خود برای جا به جایی عمل کنند.
مرادی اضافه کرد: در چند سال گذشته پیگیری و بازرسی های محیط زیست از شرکت پشم شیشه به صورت مداوم انجام شده و در حال حاضر آلودگی های خطرناک این کارخانه با نصب فیلتر کنترل شده و به حداقل رسیده است.
وی بیان کرد: اگر مدیران شرکت پشم شیشه ایران در شیراز به وعده خود مبنی بر انتقال این کارخانه در مهلت تعیین شده اقدام نکنند طبق قوانین شهرداری ها می توان به عنوان کارگاه های مزاحم شهری از ادامه فعالیت این کارخانه جلوگیری کرد.
شرکت پشم شیشه که سازنده عایق های رطوبتی(پشم شیشه) و محصولات موسوم به ایزوگام است سال 1357در محله احمدآباد شیراز فعالیت خود را آغاز کرد.
این محله یکی از پرجمعیت ترین محله های شیراز واقع در پشت باغ جنت است.
مصاحبه کننده:محمدامین افشارپور ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
9873 /1876

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رجبی در این خصوص اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده در این دادستانی و با وصول مکاتبه از سوی سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی مستقر در استان از تهران به همین استان اقدام شد.

وی افزود: تا به امروز با توجه به استقرار دفتر این شرکت‌ها در تهران وجوه مالیاتی آنها نیز به اداره مالیات تهران واریز می‌شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: همچنین تعداد ۴ شرکت تولیدی دیگر نیز در مرحله بررسی و تصمیم گیری و انتقال به استان قزوین می‌باشند که به محض قطعیت اعلام خواهد شد.

کد خبر 6063866

دیگر خبرها

  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین
  • فعالیت شهربازی کرمان با تجهیزات جدید
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان در شب‌های قدر
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • رویا یا واقعیت؛ استقلال و پرسپولیس در سال جدید عاقبت به خیر می‌شوند؟
  • مراکز درمانی فارس نیازمند ذخایر خونی است
  • کاهش ذخایر خونی در فارس ، همزمان با سال جدید
  • فعالیت پایگاه‌های انتقال خون استان قزوین در شب‌های قدر