Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از دنیای اقتصاد، طبق اعلام ایران‌خودرو، سهام شرکت سرمایه‌گذاری سمند برای واگذاری به بخش خصوصی، به مزایده گذاشته شده و سهام حدود ۵/ ۱۵ درصدی آن به بالاترین و البته موجه‌ترین پیشنهاد فروخته خواهد شد.

هرچند هنوز قیمت پایه این سهام رسما اعلام نشده، با این حال برخی کارشناسان بورس معتقدند قیمت موردنظر می‌تواند بیش از ۹۵۰ میلیارد تومان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ازآنجاکه سهام موردنظر به مزایده گذاشته شده، این احتمال وجود دارد که با قیمتی بالاتر خریداری شود.اگرچه رسما نامی از مشتریان سهام شرکت سرمایه‌گذاری سمند برده نشده، با این حال منابع آگاه تاکید می‌کنند غول‌های قطعه‌سازی یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای تصاحب این بلوک گران‌قیمت به‌شمار می‌روند.

استدلال منابع آگاه این است که قطعه‌سازان، هم از این جنبه که به هر حال بخشی مهم از زنجیره خودروسازی به‌شمار می‌روند و هم از این حیث که از تمکن مالی بالایی برخوردار هستند، در مجموع شرایط لازم برای خرید سهام موردنظر را دارند. هرچه هست، به‌نظر می‌رسد ایران‌خودرو مطابق اصل ۴۴ و در راستای خصوصی‌سازی، اقدام به انتشار اعلامیه واگذاری شرکت سرمایه‌گذاری سمند کرده و باید منتظر ماند و دید در نهایت این سهام بزرگ و ارزشمند نصیب چه کسانی خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد مشابه اتفاقی که در ایران‌خودرو رخ داده، تا چندی دیگر در سایپا هم رخ خواهد داد، چه آنکه این شرکت نیز طبق قانون، تکلیف سهام خود را برای واگذاری به بخش خصوصی مشخص خواهد کرد.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال از فروش رسمی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، اعلام فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را اعلام کرد.

در نامه بازیان آمده است:

به استحضار می‌رساند در اجرای مصوبه هیئت محترم واگذاری بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ 1403/2/3 توسط این سازمان به فروش رسید.

دیگر خبرها

  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس