Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@10:46:35 GMT

صدور پنج هزار و ۸۰۰ جلد شناسنامه در لنجان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۷۲۰۲

صدور پنج هزار و ۸۰۰ جلد شناسنامه در لنجان

لنجان_ رئیس اداره ثبت احوال شهرستان لنجان گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری پنج هزارو ۸۰۰ جلد شناسنامه برای شهروندان لنجانی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا  از شهرستان لنجان، محسن اسماعیلی در نشست کارگروه ثبت وقایع حیاتی شهرستان لنجان اظهار کرد: سازمان ثبت احوال کشور با وظایف و عملکردی مستقل، از نهادهای زیرمجموعه وزارت کشور است و  این سازمان وظیفه تهیه اطلاعات ثبتی اساسی مانند زاد و ولد، مرگ و میر و ازدواج و نیز صدور مدارک هویتی مانند شناسنامه را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از اهداف اداره ثبت احوال شهرستان لنجان استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به منظور کیفی‌سازی ارائه خدمات ثبت احوال و توسعه خدمات دولت الکترونیک است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان لنجان تصریح کرد: دفاتر پیشخوان ثبت احوال در شهرستان لنجان خدماتی چون صدور شناسنامه المثنی و تعویض شناسنامه مستعمل، عکس‌دار کردن شناسنامه و صدور کارت ملی هوشمند را به متقاضیان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به صدور شناسنامه تحت وب ادامه داد: با استفاده از سامانه صدور شناسنامه تحت وب مردم می‌توانند بدون توجه به محل صدور شناسنامه خود از خدمات سجلی خود استفاده کنند و اجرای این طرح سبب صرفه‌جویی در وقت و هزینه مراجعه‌کنندگان شده است، از طرفی با انجام این خدمت به مردم در این شهرستان، طرح رضایت‌مندی ارباب رجوع را نیز به همراه داشته است.

اسماعیلی اضافه کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری پنج هزارو ۸۰۰ جلد شناسنامه برای شهروندان لنجانی صادر شده است.

وی عنوان کرد: مردم در فرآیند ثبت وقایع حیاتی باید حساس باشند، چرا که مهلت اعلام ولادت حداکثر ۱۵ روز پس از تاریخ ولادت طفل و مهلت اعلام فوت نیز حداکثر ۱۰ روز پس از تاریخ فوت است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: در ۸ ماهه اول سالجاری بالغ بر ۲ هزار و ۵۹۴ ولادت و ۶۰۱ فوت در شهرستان لنجان ثبت شده است و این در حالی است که در ۸ ماه مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۶۲۲ ولادت و ۶۲۹ فوت در این شهرستان به ثبت رسیده بود.

وی عنوان کرد: با توجه به تهدید جمعیتی که امروز متوجه کشور است، رصد مستمر تغییرات جمعیتی در شهرستان لنجان بسیار مهم بوده و دستگاه‌های مربوطه باید در راستای افزایش نرخ باروری در این شهرستان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

اسماعیلی در پایان با اشاره به ارائه خدمات الکترونیکی ثبت احوال به شهروندان خاطرنشان کرد: خدمات الکترونیکی ثبت احوال انتخاب و مشاوره نام، درخواست کارت هوشمند ملی، رهگیری کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی به صورت دوسویه الکترونیکی وصدور گواهینامه مختلف به صورت یک سویه الکترونیکی انجام شده و همچنین کلیه خدمات ثبت احوال نیز با اتکا به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به صورت سکونت محور ارائه می شود، به عبارت دیگر هر ایرانی در هرجایی که ساکن باشد خدمات ثبت احوال به آن فرد ارائه می‌شود.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان در ادامه سفر به سریلانکا در مراسم افتتاح سد اومااویا گفت: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان در ادامه سفر به سریلانکا در مراسم افتتاح سد اومااویا گفت: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم.

وی افزود: فکر و دانش مهندسان ایرانی امروز نه تنها در ایران اسلامی بلکه در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد. انقلاب اسلامی و امام خامنه‌ای به عنوان رهبر این انقلاب و شهدای همچون سردار سلیمانی به ملت ما آموختند که ما می‌توانیم. دشمن به ما القا می‌کرد که ما نمی‌توانیم، اما ما توانستیم، خواست و اراده ملیت ایران تحقق پیدا کرد و دشمن ناکام ماند.

رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور و وزرای محترم کشور دوست سریلانکا، جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت کشور شما کمک کند و تجربه ۴۵ ساله از استقلال و خودکفایی خود را به اشتراک بگذارد. آقای رئیس جمهور و همه مسئولان سریلانکایی، ما آمادگی داریم در طرح‌ها و پروژه‌های سریلانکا با صدور خدمات فنی و مهندسی خود در پیشرفت شما کمک کنیم.

در حال تکمیل ...

دیگر خبرها

  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد
  • قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
  • فرماندار جدید کاشان معارفه شد + سوابق
  • برخی از فرزندان مادر ایرانی همچنان در انتظار صدور شناسنامه
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • ۱۸ هزار و ۳۹۸ واقعه ولادت در قم به ثبت رسید
  • افتتاح کارگزاری صدور شناسنامه فرش کُردی در کردستان
  • زنجیره ارزش فرش دستباف در کردستان ایجاد می‌شود
  • افتتاح دفتر نمایندگی بازرسی و نظارت فولاد شهر