Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:15:15 GMT

تعطیلی 50 درصد واحدهای سنگبری لرستان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۷۲۲۲

تعطیلی 50 درصد واحدهای سنگبری لرستان

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی لرستان گفت: یکی از مزیت‌های مطلق صنعتی استان، معادن و واحدهای فرآوری سنگ است اما متاسفانه این صنعت با وجود ظرفیت‌های فراوان اکنون شرایط خوبی ندارد.

به گزارش ایسنا، محسن غیاثوند درخصوص وضعیت کنونی بنگاه‌های تولیدی و معدنی سنگ استان اظهار کرد: یکی از مزیت‌های مطلق صنعتی استان، معادن و واحدهای فرآوری سنگ است اما متاسفانه این صنعت با وجود ظرفیت‌های فراوان اکنون شرایط خوبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه در چند سال اخیر در لرستان برای صادرات سنگ برنامه قابل قبول و منظمی وجود نداشته و از طرف دیگر با رکودهای رخ داده در بازار داخل، واحدهای سنگ‌بری هم در کشور و هم در سطح استان با چالش‌های اساسی روبرو هستند که به وضوح قابل مشاهده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی لرستان با اعلام اینکه بیش از 40 تا 50 درصد از واحدهای سنگبری استان تعطیل و مابقی نیز با کم‌ترین ظرفیت کار می‌کنند، عنوان کرد: با وجود اینکه صنعت سنگ یکی از مزیت‌های مطلق صنعتی و معدنی استان است اما متاسفانه شرایط فعلی واحدهای سنگبری لرستان بسیار نامناسب است. 

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در چهار سال گذشته وضعیت بنگاه‌های تولیدی سنگ استان منفی و یا یا مثبت بوده است، گفت: متاسفانه در این مدت به دلیل مواجه شدن با رکود بی‌سابقه در حوزه ساختمان، به طور طبیعی صنعت سنگ نیز دچار رکود بی‌سابقه و چالش اساسی شده و حال و روز خوشی ندارد.

غیاثوند با اشاره به تعدیل 30 هزار نفری نیرو در کشور و تعدیل 2000 نفری در لرستان تصریح کرد: متاسفانه صنعت سنگ استان از لحاظ حجم صادرات و تولید و ارزش افزوده شرایط بغرنج و نابسامانی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر با در نظر گرفتن اولویت مهم‌ترین مشکل حوزه سنگ چیست، گفت: علاوه بر رونق بخش ساختمان به طور حتم رونق صادرات نیز می‌تواند باعث رفع مشکلات این حوزه شود.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی لرستان اضافه کرد: برای رونق بازار داخلی لازم است که سیاست‌های کلی کشور از شرایط انقباضی فعلی مقداری عدول کند و منابع کافی را در اختیار بنگاه‌ها و مردم قرار دهند.

غیاثوند درخصوص رونق صادرات سنگ اظهارکرد: با توجه به اینکه کار اساسی، علمی و چارچوب‌داری در حوزه سیاست‌های صادراتی در حوزه صنعت سنگ انجام نشده، بنابراین ساماندهی به آن نیازمند به پایانه‌های صادراتی است.

وی بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته با وجود پیگیری‌های فراوان اقدام عملی و شایسته‌ای در ایجاد پایانه‌های صادراتی می‌تواند صورت نگرفته است، درحالیکه این پایانه‌ها برای رفع مشکل فروش واحدهای سنگ و رونق بازار داخل می‌توانند موثر باشند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۷۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

بهمن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت طرح لاستیک‌سازی خرم‌آباد، اظهار داشت: اختصاص منابع مالی برای عملیاتی‌شدن این پروژه در سفر رئیس‌جمهور به لرستان تصویب شده است.

لاستیک‌سازی همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

وی عنوان کرد: اختصاص اعتبار و تسهیلات برای این طرح اقتصادی در بانک صنعت و معدن مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر این طرح اقتصادی در شرف عقد قرارداد با بانک صنعت و معدن است، افزود: می‌طلبد که بانک زودتر اقدام به عقد قرارداد دراین‌رابطه کند.

جعفری، گفت: این طرح اقتصادی مقداری گیر تضامین داشت که فکر می‌کنم طی ماه جاری قرارداد پرداخت تسهیلات به این طرح اقتصادی منعقد شود.

وعده افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز در تابستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دیگر سفر رئیس‌جمهور به لرستان یعنی احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر، افزود: الان این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: خردادماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری همچنین با اشاره به طرح تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز، گفت: این طرح نیز در بین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح نیز تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تشریح آخرین وضعیت طرح شمش منیزیم الیگودرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به طرح شمش منیزیم الیگودرز با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌ها و مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح به دلیل یک سری مسائل و مشکلات هنوز آغاز نشده است.

جعفری، بیان داشت: دو بار برای این طرح مزایده برگزار شد که هیچ بخش خصوصی دراین‌رابطه مشارکت نکرد.

وی عنوان کرد: در این راستا طرح را عوض کردند، الان در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر اینکه معدن و زمین نیز در داخل شهرک‌های صنعتی به این طرح واگذار کرده‌ایم، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح نیز بهار سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6087112

دیگر خبرها

  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد