Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@23:25:55 GMT

وضعیت شیرخوارگاه های پایتخت مناسب است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۷۳۴۸

وضعیت شیرخوارگاه های پایتخت مناسب است

محمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، در حال حاضر حدود 1500 نوزاد در 34 مرکز شیرخوارگاه در سراسر کشور نگهداری می شوند.

نفریه تاکید کرد: با استقبال خوب مردم از فرزندخواندگی، باعث شده است تا تعداد نوزادان حاضر در مراکز شیرخوارگاه های کشور، از جمله شیرخوارگاه های  شهر تهران تا حدودی کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ظرفیت شیرخوارگاه آمنه شهر تهران در حدود 100 نوزاد است، طی سال های گذشته دراین مرکز گاهی تعداد نوزادان به 300 نوزاد می رسید و این تعداد بیش از ظرفیت واقعی شیرخوارگاه فوق بود.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در حال حاضر تعداد 90 کودک در شیرخوارگاه آمنه نگهداری می شوند که می توان گفت هم اکنون این تعداد با ظرفیت استاندارد همخوانی پیدا کرده و از شرایط مطلوب برخوردار است.

نفریه خاطرنشان کرد: هیچ یک از شیرخوارگاه های کشور برای نگهداری 300 نوزاد استاندارد لازم را ندارند و خوشبختانه مشکلات شیرخوارگاه آمنه با افزایش درخواست ها برای فرزند خواندگی مرتفع شده است.

وی تاکید کرد: کمبود مکان و نداشتن امکانات مورد نیاز باعث شده بود تا از شیرخوارگاه آمنه شهر تهران بیش از ظرفیت استاندارد مورد استفاده قرار بگیرد و تمام شیرخوارگاه های پایتخت نیز با تراکم حضور نوزادان مواجه بودند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: در حال حاضر در شهر تهران 4 شیرخوارگاه شامل شبیر، ترکمانی، آمنه و شیرخوارگاه حضرت رقیه وجود دارد که همه آنها با استانداردهای واقعی و ظرفیت حقیقی برای نگهداری از نوزادان اقدام می کنند و عملکرد خوب و مثبتی دارند.

نفریه تصریح کرد: با اقدامات خوبی که معاونت اجتماعی بهزیستی استان تهران انجام داده است، مشکل تراکم نوزادان در شیرخوارگاه های این شهر مرتفع شده است اما، برخی استان های کشور هنوز با مشکل تراکم حضور نوزادان مواجه هستند.

وی ادامه داد: در برخی از استان های کشور با وجود متقاضی برای فرزندخواندگی، مراکز نگهداری از کودکان سازمان بهزیستی، با کمبود فرزند مواجه هستند و همانطور که گفته شد نسبت فرزند پذیران به فرزندان حاضر در مراکز فوق بیشتر است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ اسدالله عباسی در دیدار معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با بیان اینکه نگهداری اسناد هویت‌دار اهمیت زیادی دارد و موجب حفظ فرهنگ و هویت هر ملت می‌شود گفت: بازدید دانش‌آموزان از سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان برای شناخت و آگاهی آنان از وظایف این سازمان باید در دستور کار متولیان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: وظایف و فعالیت سازمان اسناد و کتابخانه ملی باید از طریق افراد متخصص و تاثیرگذارو با همکاری رسانه‌ها به مردم شناسانده شود.
استاندار گیلان نگهداری نسخه‌های خطی و تاریخ شفاهی شخصیت‌ها در حوزه‌های مختلف را از اقدامات ارزشمند سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور دانست و بر ضرورت همکاری بیشتر دستگاه‌ها با مدیریت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در گیلان تاکید کرد.
اسدالله عباسی همچنین برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان قول مساعد داد.
 معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور نیز در این دیدار گفت: ۴۲ هزار نسخه خطی در این سازمان نگهداری می‌شود که برخی نادر و جهانی بوده و به عنوان اثر علمی و فرهنگی ثبت یونسکو شده‌ است.
 فاطمه صدر همچنین افزود: هزار و ۵۰۰ تاریخ شفاهی از شخصیت‌ها ، دولتمردان، سیاستمداران، ادیبان و اهالی فرهنگ و هنر نیز در سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور نگهداری می شود.
وی در ادامه با تشریح جایگاه و قدمت سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور افزود: بخش کتابخانه ملی این سازمان قدمت ۹۰ ساله دارد و سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور عضو فدراسیون بین‌المللی کتابخانه‌های ملی و فدراسیون بین المللی آرشیوهای ملی است.
معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با بیا اینکه به جز نگهداری اسناد اداری کشور در این سازمان گفت: تعدادی اسناد تاریخی از دوران قاجار و پهلوی نیز در این سازمان نگهداری می شود.

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی