Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@15:02:55 GMT

فیلم «لی‌لی» با موضوع مقاومت در یزد تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۷۴۰۵

فیلم «لی‌لی» با موضوع مقاومت در یزد تولید شد

یزد - رئیس حوزه هنری یزد گفت: فیلم داستانی «لی‌لی» محصول حوزه هنری یزد به کارگردانی فاطمه آئینی با موضوع مقاومت تولید و به هشتمین جشنواره فیلم عمار ارسال شد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدصادق کوچک‌زاده  شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص این فیلم اظهار داشت: فیلم داستانی «لی‌لی» به نویسندگی و کارگردانی فاطمه آئینی به تهیه کنندگی حوزه هنری استان با موضوع مقاومت، ایثار و پایداری مدافعان حرم تولید شده   و تصویربرداری فیلم دو روز در یزد انجام شد، و علی دهقان‌پور و پرنیان پروانه در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تصویربرداری و صدابرداری این اثر به ترتیب برعهده احسان دادرس و جمال دهقان بوده و حدیث دانایی‌کیا آن را تدوین کرده است.

دیگر عوامل فیلم را دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: مریم صائمی، مجری طرح: حسام سالکی، منشی صحنه: نجمه غلامی، طراح صحنه و لباس: حبیبه گلمکانی، صداگذار: مهدی جمشیدیان و دستیاران تصویربردار: حسین زارع و مرتضی انیسی تشکیل می‌دهند.

رئیس حوزه هنری استان همچنین از ارسال این فیلم کوتاه به هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار خبر داد.

کارگردان فیلم «لی‌لی» هم درباره تازه‌ترین اثرش گفت: این فیلم کوتاه داستان یک پدر رزمنده و جانباز مدافع حرم را به تصویر می‌کشد و به نوع ارتباط او با دخترش می‌پردازد.

فاطمه آئینی که فیلم داستانی «یک قاب، یک آن، یک آینه» را نیز در کارنامه دارد، معتقد است بانوان در کنار آقایان می‌توانند تکمیل کننده پازل سینمای انقلاب باشند.

وی با اشاره به توانمندی بانوان در عرصه‌های مختلف افزود: زنان فیلمساز در برخی مضامین با نکته‌سنجی و ظرافت خاص از زوایایی به موضوع نگاه می‌کنند که شاید مردها این نگاه را نداشته باشند.

گفتنی است: اکران مرکزی هشتمین جشنواره فیلم عمار از ۸ تا ۱۷دی‌ماه سال‌جاری به میزبانی سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود و بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، اکران مردمی آن که از آبان‌ماه امسال آغاز شده تا پایان مهرماه ۹۷ در همه شهرها و روستاهای کشور ادامه خواهد داشت.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۷۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمادگی گروه‌های موسیقی این منطقه برای شرکت در جشنواره‌های بین المللی خبر داد و گفت: تعداد سه گروه موسیقی به منظور معرفی خرده فرهنگ‌های جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام سیداحمد حسینی در گفت و گو با ایسنا از اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: از این سه گروه موسیقی، یک گروه موسیقی سنتی و دو گروه موسیقی مقامی به جشنواره‌های هنری بین المللی اعزام خواهند شد.

وی تنوع در موسیقی منطقه را برگرفته از استعدادهای هنرمندان دانست‌ و افزود: گروه موسیقی آوای منوجان به سرپرستی فرامرز زارعی یکی از این گروه‌های موسیقی است که به جشنواره هنری کشور قزاقستان اعزام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: گروه موسیقی سنتی لیکوی جنوب به سرپرستی علی یونس زاده از جیرفت نیز قرار است به جشنواره هنری کشور تونس اعزام شود.

وی اظهار کرد: گروه موسیقی مقامی کمنزیل به سرپرستی هوشنگ کردستانی یکی دیگر از این سه گروه موسیقی است که برای شرکت در جشنواره هنری به کشور ازبکستان شهر ضامین اعزام خواهد شد.

حسینی افزود: انتخاب این سه گروه موسیقی از جنوب کرمان برای شرکت در جشنواره‌های هنری بین المللی با توجه به مولفه‌های اعلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از اعزام گروه‌های موسیقی سنتی و مقامی به این جشنواره‌های هنری را، معرفی خرده فرهنگ‌های بومی و سنتی جنوب کرمان در سطح بین‌المللی دانست که باید بیش از این مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد