Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@13:39:01 GMT

ایرانی‌ها در تلگرام چگونه رفتار می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۷۶۶۳

ایرانی‌ها در تلگرام چگونه رفتار می‌کنند

با توجه به محبوبیت تلگرام در ایران، پژوهشگاه فضای مجازی به تحقیق و پژوهش درباره رفتار کاربران ایرانی در این شبکه اجتماعی پرداخته و طی یک نظرسنجی عنوان کرده است که 54.2درصد ایرانیان معتقدند تلگرام مفید است و درمقابل 38.8درصد، این شبکه اجتماعی را آسیب‌رسان می‌دانند. میترا جلیلی خبرنگار

ایران آنلاین /در آمار این پژوهشگاه آمده است که 58.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4درصد ایرانیان بالای 18سال در تلگرام عضو هستند و درکل، ایرانی ها 40میلیون حساب کاربری دارند که البته هر ایرانی عضو شبکه اجتماعی تلگرام، به طور میانگین در 18 کانال عضویت دارد. همچنین در این گزارش، تعداد کانال‌های تلگرامی ایجاد شده توسط ایرانی‌ها 586هزار مورد عنوان شده و آمده است که از این تعداد، 20هزار کانال دارای حداقل 5هزار عضو هستند.

در این گزارش محتوای کانال‌های تلگرامی هم مورد بررسی قرار گرفته و عنوان شده است که ایرانی‌ها روزانه 3میلیون مطلب منتشر می‌کنند که 88درصد آن را مطالب تولیدی تشکیل می‌دهد و 12درصد باقیمانده به بازنشر مطالب مربوط می‌شود.

اما ایرانی‌ها تا چه حد در شبکه اجتماعی تلگرام حضور دارند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که تعداد کل بازدیدها از کانال‌های تلگرامی در یک روز حدود یک میلیارد و 944میلیون و 500 هزار بار است و البته اوج انتشار مطلب ایرانی‌ها در کانال‌های تلگرامی به ساعت 22 مربوط می‌شود و کمترین ساعت انتشار مطالب نیز 4صبح است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد

مدیرعامل تلگرام معتقد است که حذف این پیام‌رسان از اپ استور چین در نهایت به ضرر خود اپل خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، با انتشار پستی در کانال شخصی خود گفت پیام‌رسان موردبحث در رتبه‌ی اول دانلودشده‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی در چین قرار دارد و محبوبیتش روزبه‌روز در حال افزایش است.

تلگرام در چین فیلتر است و کاربران برای دسترسی به آن باید از VPN استفاده کنند. دورف می‌گوید چینی‌ها از تلگرام خوش‌شان می‌آید و همواره راهی برای استفاده از آن پیدا می‌کنند.

هفته‌ی گذشته دولت چین به اپل دستور داد که تلگرام، واتساپ، سیگنال و تردز را از اپ استور این کشور حذف کند. دورف می‌گوید از آن زمان آمار دانلود تلگرام در چین به‌هیچ‌وجه افت نکرده است.

مدیرعامل تلگرام معتقد است که حذف این پیام‌رسان از اپ استور چین، در واقع اقدامی علیه اپل محسوب می‌شود: «مقامات چین در حال فشار آوردن به تعداد بیشتری از مردم برای مهاجرت از آیفون به گوشی‌های اندرویدی تولیدشده توسط شرکت‌های چینی نظیر شیائومی هستند.» او در ادامه به قابلیت سایدلود در گوشی‌های اندرویدی اشاره کرد و گفت حذف تلگرام از اپ استور در نهایت باعث مهاجرت تعداد بیشتری از مردم این کشور به پلتفرم اندروید خواهد شد.

پاول دورف در ادامه‌ی سخنانش گفت که «اپل بار دیگر گل به‌خودی زد» و دلیل این اتفاق، سیاست انحصارگرایانه‌ی «باغ محصول» است. به اعتقاد دورف، حذف پیام‌رسان‌ها از اپ استور چین در نهایت باعث کاهش سهم آیفون در بازار موبایل این کشور خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کتک خوردن ورزشکار ایرانی از تماشاچیان پس از رفتار غیر حرفه‌ای با مجری زن مسابقه (فیلم)
  • رخ نمایی پلنگ ایرانی با غرش‌های بلند در صخره‌های دماوند (فیلم)
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد؟
  • فرهنگ برهنگی از مظاهر جاهلیت مدرن/ با سخنرانی، معضل حجاب رفع نمی‌شود 
  • پخش شبانگاهی «چهارگاه» در شبکه چهار
  • ویدیوی ایلان ماسک از یک نوازنده ایرانی؛ ترکیب استارشیپ و پیانو
  • نیاز ۱۲۰ همتی برای تکمیل کل شبکه آب‌های سطحی/هزینه هر متر کانال ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان است+فیلم
  • دلار تلگرامی بر قیمت کالاهای وارداتی تاثیر ندارد