Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@21:24:37 GMT

استفاده از فناوری های نوین برای حفاظت از منابع طبیعی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۲۷۷۵۷

استفاده از فناوری های نوین برای حفاظت از منابع طبیعی

نیشابور- مدیرجهاد کشاورزی نیشابور گفت: برای حفظ منابع طبیعی موجود در نیشابور باید از فناوری های نوین استفاده کرد.

محمدعلی فرهمندراد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متاسفانه تکنولوژی در زراعت و دامداری بسیار ضعیف بوده و باید استفاده از فناوری های نوین در این دو بخش ترویج شود و با بکارگیری روش های نوین و علم روز نسل جوان و تحصیل کرده را به بخش کشاورزی ترغیب کرد تا با روش های نوین تولید در واحد سطح را افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای حفظ منابع موجود در نیشابور باید از فناوری های موجود استفاده کرد و ما تاکنون به دلیل سهل انگاری و عدم استفاده از فناوری های نوین برخی از منابع را از دست داده ایم.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: در شیوه مصرف آب در نیشابور  باید به دنبال ابزار و ماشین های جدید باشیم که یکی از راهکارهای مؤثر و عملی، استفاده بهینه و صرفه جویی در مصرف آب است. بهره گیری از سیستم های هوشمند موجب بهره وری در مصرف آب و افزایش تولیدات کشاورزی با استفاده از منابع موجود می شود.

وی ابراز کرد: مهم ترین عامل موثر در توسعه، رویکرد انسانی است و باید نگاه های ما در کشور ملی باشد تا در تمامی عرصه ها با جدیت و تلاش حضور پیدا کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی به سامانه آبیاری نوین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین برزگر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت سامانه آبیاری نوین برای اراضی استان، اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 2 هزار هکتار از اراضی استان به سامانه آبیاری نوین مجهز شدند.

وی با تأکید بر اهمیت آب در بخش کشاورزی و وضعیت بارش‌ها در سال جاری و مدیریت مصرف آب در اراضی استان، گفت: اجرای سامانه‌های آبیاری نوین یکی از روش‌های اصلی و کاربردی مدیریت آب در مزارع است که منجر به افزایش راندمان و بهره وری مصرف آب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تجهیز اراضی استان به سامانه آبیاری نوین از طریق اعتبارات دولتی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی است، افزود: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های پایلوت در زمینه آبیاری هوشمند در سطح کشور است. 

برزگر با اشاره به اینکه اعتبارات سفر رییس جمهور به استان زمینه‌ساز جهش بزرگی در اجرای پروژه‌های آب و خاک و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان شد، بیان داشت: این استان بر اساس درصد تجهیز سطح مزارع به سامانه‌های نوین آبیاری از استان‌های برتر در کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در پایان با اشاره به اینکه بیش از 70 هزار هکتار از اراضی استان تاکنون به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شدند، خاطرنشان کرد: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اساسی در سال جاری است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • با متصرفین اراضی ملی، قاطعانه برخورد می شود
  • برخورد قاطعانه با متصرفین اراضی ملی در جنوب کرمان
  • رفع تصرف ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
  • آزادسازی اراضی ملی در شهرستان بابل
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۲ میلیارد ریالی در لنگرود
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین
  • رفع تصرف اراضی ملی در لنگرود
  • نیشابور، شهری اساطیری