Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا-بخشدار الموت غربی گفت: درخت چنار کهنسال روستای فلار این بخش در فهرست آثار ملی طبیعی کشور به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بخشداری الموت غربی، اکبر رحمتی روز چهارشنبه افزود: با توجه به ثبت درخت چنار کهنسال روستای فلار در فهرست آثار ملی و وجود امامزاده اسماعیل(ع) در این روستا و قرارگیری آن در نزدیکی مجموعه تفریحی کاسپین از این روستای زیبا می‌توان به عنوان یکی از مناطق گردشگری زیارتی، تاریخی و طبیعی بخش الموت غربی نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخشدار الموت غربی، ثبت درختان کهنسال در فهرست آثار ملی را از جمله برنامه های پیش بینی شده جهت توسعه گردشگری این بخش دانست و گفت: هم اکنون کار ثبت چهار درخت گردو و یک اصله درخت چنار در منطقه در دست اجرا است که با نهایی شدن آن تعداد درختان ثبت شده در این بخش به 14 اصله خواهد رسید.
وی اظهار کرد: بخش الموت غربی با توجه به قرار گرفتن قلعه لمبسر به عنوان بزرگترین قلعه اسماعیلیه در کشور و سرچشمه های خارود و نینه رود و شاهرود به عنوان پرآب ترین چشمه ها و رودخانه آب استان قزوین و طبیعت زیبای رشته کوه های البرز از مهم ترین مناطق گردشگری استان قزوین به شمار می رود.
تاکنون هشت اصله از درختان کهنسال این بخش شامل 2 اصله گردو، چهار اصله چنار و 2اصله اُرس در فهرست آثار طبیعی ملی به ثبت رسیده اند.
الموت غربی به مرکزیت رازمیان یکی از بخش های شهرستان قزوین است که در شمال شرقی استان قرار دارد.
7389*3013
خبرنگار نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۸۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رئیس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعاً فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 6089559

دیگر خبرها

  • ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر