Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ترکیه از سازمان همکاری اسلامی خواست تا سایر کشورهای جهان را تشویق کند تا بیت المقدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در سخنانی در نشست شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی که امروز چهارشنبه در استانبول برگزار شده است، تاکید کرد: ما، که بیت المقدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت می شناسیم، باید سایر کشورها را نیز تشویق کنیم تا بیت المقدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسند، آن هم بر اساس مرزهای 1967 میلادی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: ما اینجا جمع شده ایم تا به آزار و اذیت و شکنجه پایان دهیم. آمریکا عمیقا وجدان انسانی را جریحه دار کرده است. اسرائیل قصد دارد تا تلاش برای اشغالگری اش را مشروع جلوه دهد. این تصمیم آمریکا برای ما باطل و بی ارزش است.

وزیر خارجه ترکیه گفت: بیایید از بیت المقدس حمایت کنیم، مکانی که برای 3 دین ابراهیمی مقدس است. فلسطین باید از سوی سایر کشورها نیز به رسمیت شناخته شود. ما باید سایر کشورها را نیز تشویق کنیم تا بیت المقدس شرقی را به عنوان پایتخت به رسمیت بشناسند، نه تنها با گفتن این مساله که این شهر پایتخت فلسطین است، بلکه از طریق اقدام و عمل. نشست فوق العاده امروز تلاشو مبارزه امت اسلامی را نشان خواهد داد.

دیدار رئیس جمهور ترکیه با محمود عباس در استانبول

همچنین رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در استانبول دیدار و گفتگو کرده است.

بر اساس اعلام منابع ریاست جمهوری ترکیه که نامشان فاش نشده است، نشست اردوغان و محمود عباس به مدت یک ساعت پشت درهای بسته انجام شده است.

این دیدار در آستانه اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برگزار شده است. نشست سازمان همکاری اسلامی به درخواست اردوغان و پس از تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل برگزار می شود.

تصمیم ترامپ با مخالفت های گسترده در جهان عرب و کشورهای اسلامی روبرو شده و متحدان غربی واشنگتن نیز مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده اند. متحدان آمریکا بر این باورند که تصمیم ترامپ به ضرر تلاش های مربوط به روند سازش خواهد بود و در نهایت منجر به تشدید خشونت ها در منطقه می شود.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان شاگردانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار امان‌الله گشتاسبی ظهر پنج‌شنبه در ویژه برنامه گرامیداشت مقام معلم در سنندج، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم در خصوص استاد شهید مطهری عنوان کرد: شهید مطهری یک الگوی ناب و به تمام معنا معلم بود که بهره گیری از زندگی ایشان به عنوان سرمشق و الگو برای جامعه فرهنگیان ما یک لازمه و ضرورت محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: امروز معلمان ما وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارند و آن هم تربیت شاگردانی در تراز انقلاب است که شهید مطهری نیز این رسالت سنگین را عملیاتی کرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: تمام تلاش دشمن این است که از رشد، تعالی و ترقی نوجوانان و جوانان این سرزمین جلوگیری به عمل آورد و برای انجام این کار به حربه‌های گوناگونی متوسل می‌شود

گشتاسبی خطاب به فرهنگیان اضافه کرد: هم شما و هم جامعه دارای شرح وظایف و انتظاراتی است که باید با درک متقابل و صحیح از آن به یک گفتمان سازنده برای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم رسید.

وی تصریح کرد: باید با اجرای عدالت اجتماعی مورد تاکید امامین انقلاب و شهید مطهری، از سو استفاده دشمن برای تغییر ذهنیت افکار عمومی، ناکارآمد نشان دادن سیستم و تخریب نهادها و ارزش‌های انقلاب جلوگیری کرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اینکه باید از منظومه فکری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نهایت بهره را ببریم، گفت: ما و شما فرهنگیان ارجمند باید تا آنجا که می‌توانیم در مساله جهاد تبیین ورود کنیم تا دستاوردهای شگرف نظام مقدس اسلامی در تمامی ابعاد به خوبی در منظر افکار عمومی قرار بگیرد.

کد خبر 6095095

دیگر خبرها

  • نقش مهم متفکران دینی در ایجاد وحدت
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
  • معلمان شاگردانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت