Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمل «قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس» را در صورتی که صرفا به منظور درگیری فیزیکی انجام شود، جرم محسوب کردند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق دو تبصره به ماده (۶۱۷) قانون مجازات اسلامی - اعاده شده از شورای نگهبان - مبنی بر «جرم محسوب شدن حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس»، ضمن ایجاد اصلاحاتی؛ با ۱۲۹ رأی موافق، ۴۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در جلسه با اصلاحات کمیسیون موافقت کرده و آن را به تصویب رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تبصره (۱) اصلاح شده ماده واحده قانون مذکور به شرح زیر است: حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس در صورتی که صرفاً به منظور درگیری فیزیکی و ضرب و جرح انجام شود جرم محسوب و مرتکب به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می‌گردد. واردات، تولید و عرضه سلاح‌های مذکور ممنوع است و مرتکب به جزای نقدی درجه ۶ محکوم و حسب مورد این سلاح‌ها به نفع دولت ضبط یا معدوم می‌شود.

به گزارش خانه ملت در جریان بررسی این لایحه نمایندگان طی تذکراتی اقدام به اصلاح این ماده واحده کردند چرا که به گفته آن‌ها این وسایل مصارف دیگری دارد و افراد زیادی به واسطه تولید آن‌ها به کار مشغولند لذا نباید مانع از تولید و صادرات وسایلی همچون چاقوی ضامن دار شد.

همچنین نادر قاضی‌پور از اشتغال به کار هزاران فرد در استان زنجان جهت تولید چاقوی ضامن دار خبر داد و گفت: نباید مانع از تولید این وسایل شد که لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: چاقوی ضامن دار از میان اقلام مورد نظر این ماده حذف شد البته در صورت اخذ مجوز تولید و خرید و فروش دیگر اقلام برای اقدامات نمایشی و تزئینی بلامانع است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌سازی کارآفرینان برای ایجاد خطوط تولید فناورانه در تحقق جهش تولید

مهدی رفیعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، راه‌های مشارکت مردم در راستای جهش تولید را دعوت از کارآفرینان و تولیدکنندگان موفق به‌منظور برگزاری رویداد‌های انتقال تجربه و ایجاد مشوق در قالب بخشنامه یا قوانین برای دانشجویان به‌منظور گام برداشتن در مسیر تولید برشمرد.

وی اضافه کرد: به‌کارگیری روش‌های نوین تأمین مالی مانند روش تأمین مالی جمعی از طریق واگذاری سهام و ... به منظور اجرای طرح‌های متوسط و بزرگ و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه برای افزایش بهره‌وری واحد‌های کوچک و متوسط از دیگر راه‌های تحقق جهش تولید با مشارکت مردم است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد درباره اینکه رسالت و ظرفیت‌های دانشگاه و دانشگاهیان در راستای تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید چیست؟ پاسخ داد: حمایت از فعالیت‌های کارآفرینی دانشجویان و تشویق خانواده‌ها به حمایت از آنها و در اختیار قراردادن فضا‌های پارک علم و فناوری دانشگاه برای ایجاد واحد‌های تحقیق و توسعه در دانشگاه به‌منظور افزایش بهره‌وری از وظایف دانشگاه‌ها برای جهش تولید است.

رفیعی متذکر شد: ایجاد فرهنگ حمایت از تولیدکنندگان، استفاده از کالا‌های ساخت داخل با معرفی الگو‌های موفق جهان و اهمیت نقش مردم در ارتقای جایگاه اقتصادی کشور و به‌کارگیری از صددرصد ظرفیت‌های دانشگاه شامل زیرساخت‌ها، تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی و شبکه‌سازی کارآفرینان درراستای ایجاد خطوط تولید فناورانه در جلب مشارکت مردم برای تحقق جهش تولید بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • منظور از اقتصاد مردمی، همان تعاونی است
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار درباره دستمزد کارگران
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار درباره دستمزد کارگران، بزودی
  • ضرورت همدلی ۱۲ نماینده مازندران با استاندار به منظور رفع موانع استان
  • شبکه‌سازی کارآفرینان برای ایجاد خطوط تولید فناورانه در تحقق جهش تولید
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است
  • چاپ سه‌بُعدی هر آنچه را که تصور کنید، ممکن می کند!
  • دوسالانه‌های تجسمی با چه چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند؟
  •  ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران 
  • اعتراف رسانه عبری زبان: اسرائیل به انزوای کامل نزدیک می‌شود