Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاش ایرنا محمد مهدی مروج الشریعه در این مراسم با بیان اینکه صنایع دستی از بهترین مبادی ایجاد اشتغال پایدار است اظهار کرد: خراسان جنوبی ظرفیت خوبی در حوزه صنایع دستی دارد، امروز صنایع دستی و مشاغل خانگی از مهم ترین راه های ایجاد اشتغال پایدارست.
وی بر ارتقای کمی و کیفی ظرفیت های استان در حوزه صنایع دستی تاکید کرد و یادآور شد: با تقویت صنایع دستی با کمترین هزینه می توان بیشترین بهره برداری را در حوزه اشتغال پایدار بدست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه 2 نقطه در استان به منظور ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: به این منظور احداث بازارچه دائمی در شهرستان طبس و شهر خضری دشت بیاض پیش بینی شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاینات هم در حاشیه این مراسم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بازارچه دائمی صنایع دستی در شهر خضری به خبرنگار ایرنا گفت: هزینه تخصیص یافته این بازارچه چهار میلیارد ریال است که تکمیل آن به 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
شاهرخ عباسی اظهار کرد: این بازارچه در زمینی به مساحت 1500 متر مربع و در 2 مرحله اجرا می شود.
وی یادآور شد: پیش بینی می شود مرحله نخست این پروژه تا پایان سال جاری و مرحله دوم در تابستان سال 1397 به بهره برداری برسد.
عباسی گفت: در این بازارچه 30 غرفه، محصول صنایع دستی خراسان جنوبی با اولویت محصولات شهرستان قاینات مانند جاجیم بافی و حوله بافی سنتی، ماشته بافی، سفال و سرامیک و ... ارائه می شود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7218*6054*خبرنگار- محمد امین زرگر* انتشار - مریم پنجابی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف ۱۵درصدی محصولات صنایع دستی تا پایان ماه مبارک رمضان

ایسنا/اردبیل معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اردبیل از تخفیف ۱۵ درصدی تولیدات صنایع دستی در تعطیلات نوروزی و تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

توحید دلاور قوام ۸ فروردین در بازدید از بازارچه دائمی صنایع دستی اردبیل گفت: باهدف معرفی و عرضه مستقیم تولیدات متنوع صنایع دستی برای گردشگران نوروزی، در تمامی شهرستان های استان بازارچه های موقت صنایع دستی برپا شد که مورد استقبال مسافران واقع شد.

معاون صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: تمامی تولیدات صنایع دستی در سراسر استان از تخفیف ۱۵ درصد برخوردار هستند و این تخفیف ها از امروز شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت .

دلاور قوام افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل بدلیل برخورداری از مواهب متعدد گردشگری همواره یکی از مقاصد اصلی سفر در کشور است، برپایی بازارچه ها و ارائه مشوق ها برای تولیدات صنایع دستی می تواند در عرضه این محصولات و همچنین معرفی فرهنگ اصیل منطقه موثر باشد.

وی ادامه داد : این استان با ۶۰ رشته فعال یکی از استان های پیشرو در حوزه صنایع در کشور است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۴ میلیارد تومانی صنایع‌دستی خراسان جنوبی در نوروز
  • میزبانی ۱۰ روزه بازارچه نوروزی خواجه خضر بیرجند از گردشگران
  • رصد بازارچه‌های صنایع‌دستی و کارگاه‌گردی سطح شهرستان بیرجند
  • توجه به عرضه صنایع‌دستی و سوغات در بازارچه‌های نوروزی
  • افتتاح بازارچه موقت صنایع‌ دستی در بوستان ملل ساری
  • تخفیف ۱۵درصدی محصولات صنایع دستی تا پایان ماه مبارک رمضان
  • تخفیف ۲۰ درصدی صنایع‌دستی در بازارچه‌های نوروزی کرمانشاه
  • برگزاری بازارچه صنایع دستی و کتاب و سوغات نوروزی در هندیجان
  • فعالیت ۱۷ بازارچه صنایع دستی در کرمان
  • فروش نوروزی بیش از پنج میلیارد تومان صنایع دستی در مازندران