Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ارشد سازمان ملل در خصوص آزار جنسی زنان مسلمان «روهینگیا» توسط نظامیان میانمار هشدار داد و تأکید کرد که شورای امنیت باید از این کشور بازدید به عمل آورد.

به گزارش جنوب نیوز، خبرگزاری رویترز گزارش کرد، «پرامیلا پاتن» نماینده ویژه «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در امور خشونت جنسی در جنگ گفت، یک زن مسلمان روهینگیا به وی گفته است که ارتش میانمار به مدت 45 روز وی را در گروگان نگه داشته بود و به طور مداوم به وی تجاوز می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک مورد دیگر، یک زن دیگر در حین تحمل آزار جنسی، مورد ضرب و شتم یک نظامی میانماری قرار گرفته است و بینایی یک چشم خود را از دست داده است.

پاتن به شورای امنیت گفت: «برخی شاهدان ماجرا گزارش کردند که زنان و دختران به یک صخره یا درخت بسته می‌شوند و چندین نظامی تا حد مرگ به آنها تجاوز می‌کنند».

وی ادامه داد: «برخی زنان شرح داده‌اند که چگونه نظامیان، کودکان را در روستا خفه می‌کنند. برخی زنان نیز به من گفته‌اند که کودکانشان در حالیکه مورد آزار جنسی گروهی قرار گرفته‌اند، به داخل آتش پرتاب شده‌اند».

پاتن تصریح کرد که شورای امنیت 15 عضوی باید از میانمار و بازار کوکس در بنگلادش که بیش از 626 هزار آواره روهینگیایی از آغاز خشونت‌های ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخینه در 25 آگوست تاکنون به این منطقه فرار کرده‌اند، بازدید به عمل آورد.

وی همچنین پیشنهاد یک قطعنامه شورای امنیت را مطرح کرد که خواستار توقف فوری خشونت‌ها علیه غیرنظامیان راخینه شود و تأکید کرد که اقداماتی باید برای مسئول نگه داشتن عوامل خشونت‌ علیه مسلمانان روهینگیا صورت گیرد.

ارتش میانمار ماه گذشته، با انتشار گزارشی تمامی اتهامات تجاوز و کشتار مسلمانان توسط نیروهای امنیتی را انکار کرد.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: «این غیرقابل پذیرش است. برمه می‌بایست اجازه تحقیقات مستقل، شفاف و معتبر درباره آنچه رخ داده است را بدهد. در حالی که وعده‌هایی از دولت برمه می‌شنویم، باید شاهد اقدام آنها نیز باشیم».

«وو هایتائو» معاون سفیر چین در سازمان ملل گفت که بحران میانمار باید از طریق توافق میان میانمار و بنگلادش رفع شود و هشدار داد که هرگونه راه‌حلی که از طریق فشارهای زیاد خارجی حاصل شود، احتمالاً اوضاع را به صورت موقت تسهیل می‌بخشد اما پیامدهای منفی را بعد از آن به همراه خواهد داشت.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد

روزنامه اعتماد با شیما قوشه، وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان گفتگو کرده است. بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید: 

خیلی از زنان که تحت خشونت قرار گرفته‌اند، می‌دانند که شرایط شکایت کردن برای آنها روی کاغذ فراهم است، اما با چند بررسی ساده متوجه می‌شوند که اثبات این خشونت، کار دشواری است و به‌طور ویژه حمایتی از آنها به عنوان زن نمی‌شود و قرار است در روندی فرسایشی قرار بگیرند.

در ادامه دچار این نگرانی می‌شوند که در صورت ناتوانی در اثبات قانونی، ممکن است شرایط زندگی با همسرشان سخت‌تر شده و همان امنیت جسمی و روانی حداقلی هم از آنها گرفته شود؛ بنابراین با آگاهی از قانون و اختیارات‌شان، ترجیح می‌دهند که پیگیر شکایت و مطالبه‌گری نباشند.

بزرگ‌ترین مساله سکوت زنان در خشونت خانگی، ناتوانی از اثبات خشونت است و وقتی نتوانند اثبات کنند، ممکن است با بحران‌های بیشتری مواجه شوند یا حتی خشونت از طرف مرد آزارگر چند برابر شود. این موضوع هم ناشی از نبود قانون حمایتی خاص درمورد خشونت خانگی است، درواقع مکانیزم‌های حمایتی ویژه از زنان در این موارد وجود ندارد.

tags # زنان سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین
  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان