Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@09:14:24 GMT

درخشش هنرمند اصفهانی در دوسالانه جهانی آبرنگ هند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۰۰۲۲

درخشش هنرمند اصفهانی در دوسالانه جهانی آبرنگ هند

هنرمند نقاشی آبرنگ اصفهان، با خلق یک پرتره در دومین دوسالانه جهانی آبرنگ هند درخشید.

به گزارش ایمنا، در دومین دوسالانه جهانی آبرنگ هند، اثری از «شهرام سینایی» هنرمند اصفهانی، به عنوان یکی از آثار برگزیده معرفی شد و در معرض بازدید مخاطبان قرارگرفته است.

فراخوان دومین دوسالانه جهانی آبرنگ کشور هندوستان بصورت بین المللی در ژوئن ۲۰۱۷ ارائه شد و هنرمندانی از سراسر جهان در این جشنواره شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درنهایت تعداد ۴۵۰ اثر از ۶۵ کشور به مرحله رونمایی رسید که از ۹ تا ۱۴دسامبر۲۰۱۷ در نمایشگاه دوسالانه جهانی آبرنگ هند به نمایش گذاشته شده است. در این میان، پرتره ای که با استفاده از تکنیک آبرنگ توسط هنرمند اصفهانی «شهرام سینایی» خلق شده است، به عنوان یکی از آثار برگزیده معرفی شد و در کنار آثار دیگر هنرمندان در معرض بازدید مخاطبان قرار گرفته است.

گفتنی است، شهرام سینایی در آثارش به جزئیات موضوع نقاشی می پردازد و به گفتۀ خودش آثار وی به «هایپر رئالیسم» بسیار نزدیک است. سینایی می گوید: «من دقیقاً آن چیزی را که هست با تمام جزئیاتش ترسیم می کنم؛ ضمن اینکه مضمون نقاشی های من بیشتر مشاغل قدیمی، پرتره های رنج کشیده و فقیر و مهجور است».

وی به دو سبک رئالیسم و هایپررئالیسم در نقاشی اشاره می کند و هایپررئالیسم را سبکی معرفی می کند که در نقاشی آبرنگ معمول نیست. سینایی ادامه می دهد: «چون اصولاً در نقاشی آبرنگ تمام جزئیات ارائه نمی شود؛ در ایران نیز اصلاً چنین سبکی وجود نداشته است، البته در دورۀ صفویان، رضا عباسی تا اندازه ای به صورت جزئی با مواد آن دوره بر روی نشانه ها و جزئیات کار کرد ولی در حد هاپیررئالیسم امروزی نبود، اما به طور کلی من در آثارم بخصوص در پرتره ها تمام جزئیات را ترسیم می کنم و نقاشی های من در گروه هایپررئالیسم جای می گیرند«.

گفتنی است، اثر دیگری از «شهرام سینایی» که پرتره ای از یک مرد قشقائی است و با استفاده از تکنیک آبرنگ خلق شده است، در دوسالانه آبرنگ بنگلادش با عنوان «امواج رنگ ها» موفق به پذیرش در این جشنواره شد و به مرحلۀ نمایش اثر در تاریخ ۵ تا ۸ مارس ۲۰۱۸ میلادی راه یافت. 

شهرام سینایی، دانش آموختۀ کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه آزاد نجف آباد اصفهان است.

وی در ابتدا با ورود به موسیقی، به دنیای هنر گام نهاد و در ادامه در سال ۷۴ فعالیت خود را در زمینه طراحی و نقاشی آغاز کرد و سال ۸۰ نیز به صورت حرفه ای به نقاشی پرداخت و در این میان از محضر اساتیدی همچون عباسعلی پورصفا، کوروش اصلانی، استاد یقینی و استاد عمادی بهره مند شد. وی از سال ۹۰ نمایشگاه های مختلفی را برگزار کرد و تاکنون تعداد ۱۰ نمایشگاه انفرادی داشته است، این هنرمند همچنین در بسیاری از نمایشگاه ها و جشنواره های خارجی شرکت کرده است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۰۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکایت عارف و نماز شاگرد به روایت محمد اصفهانی (فیلم)



منبع:پیج ravi3shakhs4

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ببینید| مداحی محمد بحرانی (صداپیشه جناب خان) در سینه زنی بوشهری ببینید| تمجید محمد اصفهانی از استاد شجریان خواهش محمد اصفهانی از مسئولین برای حل یک مشکل (فیلم)

دیگر خبرها

  • پیگیری مشکلات شهروندان اصفهانی در برنامه صفحه شما
  • قایقرانی اصفهانی‌ها دور سی و سه پل با آهنگ معین
  • دوسالانه‌های تجسمی با چه چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند؟
  • اجتماع بزرگ روزه اولی‌های اصفهانی
  • تجمع بانوان اصفهانی برای دفاع از مقاومت مردم فلسطین
  • «دوش چه خورده‌ای دلا» شهرام ناظری / «من ایرانی‌ام» علیرضا عصار / «لیلا سوار بر کاروسل» انور براهم / «رندان سلامت می‌کنند» محمدرضا شجریان / «دلبر» محسن چاوشی
  • طبیعتِ متفاوت فریده لاشایی را ببینید
  • حکایت عارف و نماز شاگرد به روایت محمد اصفهانی (فیلم)
  • «سند ملی هنرهای تجسمی» در ۱۴۰۳ به سرانجام می‌رسد/ حضور ایران در دوسالانه ونیز و اکسپوی ژاپن
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت