Web Analytics Made Easy - Statcounter

من صحنه های زننده ای را در سینما دیده ام که از گفتنشان شرم می‌کنم. برخی انگار به هیچ وجه دغدغه سینما ندارند و تماماً به میهمانی‌های شبانه فکر می‌کنند.

به گزارش مشرق، بازیگر سینما و تلویزیون، درخصوص فعالیت‌های خود در عرصه سینما گفت: متاسفانه این روزها بازی در آثار سینمایی به امثال من نمی رسد زیرا برخی در سینمای ایران بیتوته زده و نمی گذارند چیزی به بقیه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا افزود: من تعجب می‌کنم که برخی دوستان 7 اثر سینمایی در سال بازی می‌کنند. مگر ما به جز اینها بازیگر نداریم که همه آثار به تعداد محدودی بازیگر می رسد.

بازیگر سریال "شهرزاد 3" بسیاری از بازیگران امروز را نابازیگر خواند و اذعان کرد: بسیاری از بازیگران پر کار سینما از بازیگری هیچ چیز نمی‌دانند. بیان و بدن نامناسبی دارند و حتی نمی‌دانند که چگونه باید جلوی دوربین ایستاد. متاسفانه همین بازیگران هستند که سالی شش تا هفت کار سینمایی انجام می‌دهند.
وی با گلایه از لابی بازی در سینما تاکید کرد: حضور در سینمای ایران فقط و فقط بر اساس روابط شخصی است. هیچ عاملی به جز رابطه موفقیت شما در سینما را تضمین نمی کند. تهیه کنندگان و کارگردانان هم تنبل شده اند و از بازیگران تکراری استفاده می‌کنند و هیچ وقتی برای جستجوی بازیگران مستعد نمی گذارند.

بازیگر سریال تلویزیونی "نفس" در ادامه بیان کرد: مگر می شود یک بازیگر با هفت فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد. بازیگر حرفه‌ای از لحاظ حسی نمی‌تواند هفت کار را همزمان جلو ببرد. من در حال حاضر بازی در شهرزاد و کاری دیگر را در برنامه دارم و همین باعث شده بعضی شب ها از استرس خوابم نبرد.

وی با اشاره به ساخت آثار بی کیفیت سینمایی تصریح کرد: وقتی در سینمای ایران فیلمی در نوزده روز ساخته می شود چه انتظاری باید داشت؟ البته مطمئن باشید همین فیلم با رابطه در بهترین زمان اکران شده و فروش چند میلیاردی خواهد داشت.

این بازیگر سینما خصوصی شدن را یکی از راهکارهای علاج وضع بیمار سینما دانست و اضافه کرد: تا زمانی که سینما دولتی باشد و تهیه کنندگان شخصی حضور نداشته باشند وضع به همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد. البته این را بگویم که ما باید از خودمان شروع کنیم. یادم می آید که اکبر خواجویی برای سریال پدر سالار مدت‌ها در جستجوی بازیگر با استعداد و معرفی آن به تلویزیون و سینما بود اما امروزه دیگر خبری از این دست کارگردانان نیست.
 


وی ادامه داد: من صحنه های زننده ای را در سینما دیده ام که از گفتنشان شرم می‌کنم. برخی انگار به هیچ وجه دغدغه سینما ندارند و تماماً به میهمانی‌های شبانه فکر می‌کنند. قدیم به ما می‌گفتند برای بازیگری باید تمام تمرکز خود را بگذارید اما امروز صرفاً اگر مهمانی ویلای لواسان جور شود نیاز به شخصیت پردازی و زحمت کشیدن نیست.

بازیگر فیلم "مهیا" نبود حمایت از پیشکسوتان را ناراحت کننده خواند و افزود: یکی از بزرگترین دلایل پرکاری برخی از بازیگران جوان در این است که می ببینند هیچ حمایتی از پیشکسوتان نمی شود و به همین دلیل می خواهند در جوانی پول جمع کنند. مهدی فتحی یکی از بزرگترین بازیگران تاریخ سینمای ایران است اما در وضعی بسیار ناراحت کننده و فوت کرد.

سعیدی با گلایه از نقش فروشی در سینما خاطرنشان کرد: نقش فروشی در سینمای ایران بیداد می کند. من به صورت علنی در دفاتر سینمایی دیده ام که به اندازه پولی که می دهید برای بازی به شما سکانس می دهند. شما وقتی برخی بازیگران مکمل را نگاه کنید به وضوح متوجه می شوید که با پول به سینما آمده اند و هیچ توانایی در بازیگری ندارند.

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجید مجیدی: به تئاتر مدیون هستیم / تاسف از شرایط امروز سینما

اجراهای نمایش «روال عادی» نوشته ژان کلود کری‌یر و کارگردانی کیارش رُست روز پنجشنبه، ۳۰فروردین، در سالن چارسو مجموعه تئاترشهر آغاز شد.

همچنین ساعاتی قبل از شروع نمایش، طی مراسمی، پوستر نمایش «روال عادی» به طراحی محمدصادق زرجویان، با حضور مجید مجیدی تهیه کننده نمایش، سیدجواد طاهری رییس مجموعه تئاتر شهر، کیارش رُست کارگردان نمایش، بازیگران و عوامل نمایش در تالار مشاهیر تئاترشهر رونمایی شد.
در ابتدای مراسم، محمد محمدی مجری مراسم و مدیر روابط‌عمومی مجموعه تئاترشهر در خصوص ارتباط دیرینه مجید مجیدی با تئاتر، از پیش از انقلاب صحبت کرد و یادآور کرد که خانه اصلی مجید مجیدی تئاتر است و ایشان از تئاتر به سینما کوچ کرده و مجدد با تهیه‌کنندگی نمایش «روال عادی» به تئاتر بازگشته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد، نخستین نمایش در تئاترشهر پس از انقلاب با حضور مجید مجیدی کلید خورده است.
پس از صحبت‌های مجری، از کیارش رُست کارگردان نمایش، برای حضور در جایگاه دعوت شد.

وی ضمن تشکر از حضار، در خصوص نمایشنامه و نویسنده نمایشنامه ژان کلود کری‌یر و علت‌های انتخاب متن صحبت کرد و گفت: نویسنده از علاقمندان به کشور ایران بوده و این موضوع من را به انتخاب این متن علاقه‌مند تر کرد. رَست ادامه داد، من با توجه به خوانش شخصی و برداشتی که از متن داشتم، تغییراتی را در شیوه اجرا ایجاد کردم. پیشنهاد متن ۲بازیگر است، منتهی تصمیم گرفتم از ۴بازیگر استفاده کنم و هر شخصیت را در ۲نفر وجود آوردم.

وی ضمن تشکر از اهالی تئاتر و علاقه‌مندان برای تماشای این نمایش، از تک‌تک بازیگران و عوامل نمایشش بابت تلاش مضاعف و جنگیدن برای به صحنه رسیدن این نمایش تشکر کرد.

سپس مجید مجیدی، تهیه‌کننده این اثر در جایگاه دعوت شد و سخنانش را اینگونه آغاز کرد: تئاتر شهر برای من نوستالژی خاصی دارد. اوایل انقلاب حدود ۵ سال را من در تئاترشهر زندگی کردم. من در تک تک سالن‌های این‌جا خاطره دارم. نمایش «نهضت» را در اوایل انقلاب را در سالن چارسو به کارگردانی شهید قشقایی کار کردیم. من تئاتر را با آقای حسین قشقایی شروع کردم و علت علاقه‌ من به تئاتر حسین قشقایی بود. در آن زمان علاوه بر تئاتر از شهید قشقایی درس زندگی گرفتم. امروز اگر این‌جا هستم ادای دین به اوست.

وی اضافه کرد: وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم. اکثر افرادی که از تئاتر به سینما آمدند بازیگران یا کارگردان‌های موفق‌تری هستند اما متاسفانه وضعیت الان سینما جای تاسف دارد.

او همچنین در رابطه با تهیه‌کنندگی نمایش «روال عادی» گفت: در این تئاتر سراسر خلاقیت است. من برای این گروه کاری نکردم و هر کاری کردم کاملا خالصانه بود. امیدوارم مسیر این گروه مسیر درخشانی باشد.
مجیدی در آخر از مدیریت تئاترشهر بابت حمایت از این گروه نمایشی تشکر کرد.

سیدجواد طاهری، رییس تئاترشهر نیز گفت: من به عنوان عضو کوچکی از خانواده تئاتر و بنابر مسئولیتی که به من سپرده شده است، وظیفه خود را حمایت از گروه‌های جوان تئاتری می‌دانم.
او به گروه‌های جوان تئاتری توصیه کرد: ما منابع ارزشمند هنری و تئاتری در کشور خودمان داریم که فرهنگ گذشته، حال و آینده را که ما نشان می‌دهد و از گروه‌های تئاتری به ویژه گروه‌های جوان تقاضا دارم که به این سمت و سو حرکت کنند و من هم در حد توان و وظیفه خودم از آن‌ها حمایت می‌کنم.
در پایان این مراسم از پوستر نمایش «روال عادی» که توسط محمدصادق زرجویان طراحی شده است، رونمایی شد.

نمایش «روال عادی» نوشته ژان کلود کریر، ترجمه اصغر نوری، کارگردانی کیارش رُست و تهیه‌کنندگی مجید مجیدی از ۳۰فروردین تا ۲۰اردیبهشت ساعت ۱۸:۰۰ در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مجید مجیدی: به تئاتر مدیون هستیم / تاسف از شرایط امروز سینما
  • حمایت بازیگران «جیغ» از بازیگر اخراجی برای اعتراض به اسراییل
  • مجموعه «هیس، هیچی نیس»، از شبکه دو سیما
  • بزرگداشت کیومرث پوراحمد ؛ میراث این فیلمساز چه بود؟
  • کیومرث پوراحمد پرچمدار سینمای کودک بود
  • هنرمندی که یک کودک درون جسورداشت/«قصه‌های مجید» میراث پوراحمد است
  • «هیس، هیچی نیس!» روی آنتن تلویزیون می‌رود
  • «هیس، هیچی نیس!» از یک اردیبهشت به آنتن می‌رسد/ رونمایی از پوستر
  • فانتزی «هیس، هیچی نیس!» از اول اردیبهشت روی آنتن می‌رود
  • همه چیز درباره فصل سوم سریال «سرزمین مادری»؛ زمان پخش و بازیگران جدید