Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- معاون امور رفاه اجتماعي سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: افزودن سهم اضافه کار در مستمري تمامي بازنشستگان مشمول قانون تامين اجتماعي که تا پيش از 17 تيرماه 1393 از اضافه کار آنان کسور بازنشستگيپرداخته شده به استناد مصوبه شماره 111160/ت 051128 مورخ پنج دي ماه 1395 قانوني است و نياز به مصوبه جديد ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هيات وزيران در تاريخ ياد شده، آيين نامه اجرايي قسمت دوم ماده 59 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه در مورد نحوه محاسبه حقوق بازنشستگي تمامي کارکنان دستگاه هاي اجرايي مشمول قانون تامين اجتماعي که قبل از 17 تير 1393 از اضافه کار آنها کسور بازنشستگي کسر و به حساب صندوق تامين اجتماعي واريز شده است را براي اجرا ابلاغ کرد.
ماده يک اين آيين نامه اجرايي مي گويد؛ حقوق بازنشستگي کارکنان دستگاه هاي اجرايي مشمول قانون تامين اجتماعي که قبل از 17 تير 1393 از اضافه کار آنها کسور بازنشستگي کسر و به حساب صندوق تامين اجتماعي واريز شده است بر اساس فرمولي که در اين آيين نامه تعيين مي کند، محاسبه و پرداخت مي شود.
«حسين دهستاني» معاون امور رفاه اجتماعي سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به اين سوال که آيا سازمان تامين اجتماعي مي تواند به اين بهانه که چون برنامه پنجم توسعه تمام شده و اين آيين نامه اجرايي مربوط به آن برنامه بوده است، از اجراي آن خودداري کند؟ تصريح کرد: آيين نامه هايي که به استناد قوانين برنامه هاي توسعه ابلاغ مي شوند، ادامه دار هستند و با پايان برنامه مربوطه، اعتبار آنها به سر نمي آيد و لازم الاجرا هستند.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و سازمان تامين اجتماعي در تاريخ يک تيرماه 1396 بخشنامه شماره 70 مستمري ها را به سازمان تامين اجتماعي همه استان ها ابلاغ کرده اند که بر اساس آن صرفا براي آن دسته از مشمولاني که تا پايان سال 1395 (تاريخ پايان اجراي برنامه پنجم توسعه) بازنشسته مي شوند، افزودن سهم اضافه کار در مستمري بازنشستگي قابل اجرا است.
تمامي مشمولاني که از ابتداي سال 1396 بازنشسته شده اند، با وجود آنکه سال ها از اضافه کار آنها کسور بازنشستگي کسر شده است، مستمري بازنشستگي آنها بدون در نظر گرفتن سهم اضافه کار محاسبه شده است.
سازمان تامين اجتماعي معتقد است، براي مشمولاني که پس از سال 1395 بازنشسته مي شوند، نياز به مصوبه جديد است.
به گزارش ايرنا، در مهرماه گذشته، رئيس سازمان برنامه و بودجه نيز گفته بود: افزودن سهم اضافه کار به مستمري، شامل بازنشستگان سال 1395 به بعد هم مي شود.
به گفته محمد باقر نوبخت، براي مشمولان بيمه تامين اجتماعي که پس از سال 1395 بازنشسته مي شوند بخشنامه جديدي ابلاغ نمي شود.
ماده 59 قانون برنامه پنجم توسعه مي گويد؛ آن دسته از کارکنان دستگاه ها که مشمول قانون تامين اجتماعي مي باشند، از هر جهت از جمله شرايط بازنشستگي و ساير مزايا نيز تابع قانون مذکور و اصلاحات آن مي شوند.
در قسمت دوم اين ماده آمده است؛ کساني که قبل از اجراي قانون مديريت خدمات کشوري (1/1/1388) از فوق العاده اضافه کار آنها کسور بازنشستگي کسر شده است، متناسب با مبلغ کسر شده در پاداش پايان خدمت و حقوق بازنشستگي آنها محاسبه مي گردد.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1063** 6075
خبرنگار: رفعت کرمي مهر* انتشار: انتشار: زهرا هجيني نژاد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۱۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جلسه برای بررسی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری

دومین نشست افزایش مستمری بازنشستگان کارگری در هفته جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در هفته جاری دومین نشست افزایش مستمری بازنشستگان کارگری با حضور اعضای کانون عالی بازنشستگان و مدیران سازمان تامین اجتماعی برگزار خواهد شد.

پیگیری‌های ما از کانون بازنشستگان نشان می‌دهد که نشست این هفته احتمالاً آخرین جلسه رایزنی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان خواهد بود و احتمال دارد تصمیمات تا آخر هفته قطعی و نهایی شود.

هفته گذشته نشستی در همین رابطه با حضور فعالان صنفی بازنشستگان و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونان او برگزار شد که نتیجه‌ای در پی نداشت؛ بازنشستگان خواستار اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و افزایش حقوق براساس هزینه‌های زندگی هستند.

دیگر خبرها

  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • دومین جلسه برای بررسی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری
  • خبر مدیرعامل تامین‌اجتماعی درباره سن بازنشستگی/ متوسط سن بازنشستگی چه تغییری کرد؟