Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حمید فرخ‌نژاد با موضوع افزایش عوارض خروج از کشور شوخی کرد و در اینستاگرامش نیز پستی به اشتراک گذاشت.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، حمید فرخ‌نژاد با موضوع افزایش عوارض خروج از کشور شوخی کرد و در اینستاگرامش نیز پستی به اشتراک گذاشت.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور

سالانه گردشگران زیادی برای زیارت، تفریح و... به خارج از کشور سفر می‌کنند. سفر خارجی هزینه‌های خاص خودش را دارد. برای مثال باید هزینه پاسپورت، بلیط، هتل و... در نظر گرفته شود.

جدا از این‌ها پرداخت عوارض خروج از کشور هم پیش از بررسی اطلاعات پرواز استانبول به تهران امروز اهمیت دارد. هزینه این عوارض بر اساس نوع سفر و تعداد سفرهای هر فرد در یک سال متغیر است. در این مطلب همراه ما باشید تا توضیح دهیم چطور عوارض خروج از کشور را به‌صورت آنلاین پرداخت کنید.

هزینه عوارض خروج از کشور چقدر است؟

چه بخواهید چه نه، باید عوارض خروج از کشور را بپردازید. البته این عوارض برای دانشجویان یا افراد مقیم آن کشور ضرورت ندارد؛ اما برای کسانی که به قصد زیارت یا تفریح سفر می‌کنند، هیچ راه فراری وجود ندارد. در سال ۱۴۰۲ هزینه عوارض خروج از کشور توسط مجلس تصویب شده و شرایط آن به شرح ذیل است:

برای مسافر عادی بار اول ۴۰۰ بار دوم ۶۰۰ و بار سوم ۸۰۰ هزار تومان از تمام مرزها برای زائر حج تمتع و عمره بار اول ۱۳۲ بار دوم ۱۹۸ و بار سوم ۲۶۴ هزار تومان از تمام مرزها زائر عتبات عالیات بار اول ۳۷۵۰۰ بار دوم و سوم ۴۵ هزار تومان از طریق مرزهای هوایی زائر عتبات عالیات بار اول ۱۲۵۰۰ بار دوم و سوم ۱۵ هزار تومان از طریق مرزهای زمینی و دریایی برای مرزنشینان از طریق مرزهای هوایی بار اول ۷۵ بار دوم ۶۰۰ و بار سوم ۸۰۰ هزار تومان - از طریق مرزهای زمینی و دریایی بار اول ۲۵ بار دوم ۶۰۰ و بار سوم ۸۰۰ هزارتومان برای ورزشکاران تیم ملی با مجوز از وزارت ورزش در تمام دفعات ۲۶۴ هزار تومان از تمام مرزها

عوارض خروج از کشور برای کودکان

شاید فکر کنید عوارض خروج از کشور شامل حال کودکان نمی‌شود؛ اما این تصور اشتباه است. پرداخت این عوارض هیچ ربطی به سن و جنسیت ندارد و همه افراد باید آن را بپردازند. پس چه سفرتان زمینی باشد چه هوایی یا حتی دریایی باید برای کودکان در هر سنی عوارض خروج از کشور پرداخت شود. بر این اساس نرخ عوارض خروج از کشور برای نوزادان، کودکان و بزرگسالان یکسان است و به ازای هر کد ملی و بلیط پرواز محاسبه می‌شود.

پرداخت آنلاین؛ بهترین روش پرداخت عوارض خروج از کشور

پرداخت عوارض خروج از کشور به صورت آنلاین یا از طریق سداد بهترین راه است. سامانه بانک ملی این امکان را فراهم کرده تا بتوانید برای خود و همراهانتان عوارض پرداخت کنید. تنها کافی است به سایت مورد نظر مراجعه کرده و اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن وایمیل معتبر را بنویسید.

از طرفی می‌توانید از اپلیکیشن بله، ایوا، آپ، قبضینو یا سایت بانک ملی هم استفاده کنید. در صورتی که قادر به پرداخت آنلاین نبودید، از طریق دستگاه‌های خودپرداز موجود در فرودگاه این کار را انجام دهید. همچنین می‌توانید به باجه‌هایی که برای پرداخت عوارض، دستگاه کارتخوان دارند، مراجعه کنید. البته این روش‌ها برای داخل فرودگاه و قبل از پرواز است. قبل از آن هم می‌توانید به صورت حضوری به یکی از شعب بانک ملی مراجعه کرده و عوارض خروج از کشور را بپردازید. پیش از تکمیل فرم مخصوص عوارض خروج از کشور، از توجه به نکات زیر غافل نشوید:

۱. شماره ملی متعلق به مسافر باشد.

۲. ایمیل وارد شده معتبر و فعال باشد.

۳. پس از پرداخت نمی‌توانید اطلاعات را تغییر دهید.

۴. رسید پرداخت عوارض را در فرودگاه و گیت پلیس به همراه داشته باشید.

۵. پس از پرداخت عوارض حداقل تا ۳۰ دقیقه بعد می‌توانید از کشور خارج شوید.

به طور کلی برای اینکه بدون دغدغه سفر کنید و برای دیر رسیدن هیچ استرس و نگرانی نداشته باشید، از طریق سداد و به صورت آنلاین عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید. در ادامه این روش را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سامانه سداد

این سامانه از سه ویژگی سهولت، سرعت و امنیت برخوردار است. در زمان پرداخت عوارض خروج از کشور به صورت حضوری، احتمال قطع بودن دستگاه‌های خودپرداز وجود دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از حضور در فرودگاه یا پایانه‌های مرزی، عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید.

یک بازه ۳۰ دقیقه‌ای طول می‌کشد تا پرداخت شما در سامانه کل مالیاتی کشور ثبت شود. بهترین روش پرداخت عوارض خروج از کشور این است که به سامانه سداد مراجعه کرده و با انتخاب نوع سفر و ارائه اطلاعات لازم، هزینه تعیین شده را بپردازید. این هزینه بر اساس تعداد سفرهای شما در سال متغیر است و سوابق خروج از کشور هم در کد ملی شما ثبت می‌شود.

مدارک لازم برای پرداخت عوارضی خروج از کشور

برای پرداخت عوارض خروج از کشور به مدرک خاصی احتیاج ندارید. تنها کافی است کارت بانکی خود را همراه داشته و مشخصات معتبر متقاضی را وارد کنید. استفاده از رسید پرداخت وجه تنها برای شخصی که هزینه به نام او پرداخت شده، امکان‌پذیر است.

استعلام آنلاین عوارض خروج از کشور

همه کسانی که هزینه عوارض خروج از کشور را آنلاین پرداخت کرده‌اند، می‌توانند از سایت مربوطه استعلام بگیرند. تنها کافی است به سامانه سداد مراجعه و گزینه پیگیری درخواست را وارد کنند. سپس کد ملی، شماره کارت و شماره مرجع خرید را وارد کرده و استعلام پرداخت عوارض خروج از کشور را دریافت کنند.

تنها در صورتی می‌توانید با خیال راحت سفر کنید که عوارض خروج از کشور را پرداخت کرده باشید. یعنی پیش از بررسی اطلاعات پرواز استانبول به تهران امروز در سایت علی بابا حتما این مبلغ عوارضی را بپردازید. روش‌های آنلاین پرداخت بسیار ایمن و مطمئن هستند و سامانه سداد یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای پرداخت عوارض خروج از کشور است. بدین ترتیب در مدت زمان ۳۰ دقیقه پرداخت هزینه در سامانه کل مالیاتی کشور ثبت می‌شود و فرد می‌تواند بدون هیچ مشکلی به سمت مقصد رهسپار شود.

کد خبر 744317

دیگر خبرها

  • عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳
  • ورود خودروهای برقی محدوده طرح ترافیک را عوض می کند!
  • عوارض خروج از کشور سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • عوارض خروج از کشور در ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳ چقدر شد؟
  • اعلام تغییرات جدید در طرح ترافیک تهران
  • تغییرات جدید در طرح ترافیک تهران | ورود خودروهای برقی چطور محدوده طرح را عوض می کند؟
  • پرداخت آنلاین عوارض خروج از کشور
  • اعلام افزایش سنگین در عوارض خروج از کشور | هر نفر چند؟
  • عوارض خروج از کشور افزایش یافت