Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 192 رای با یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون تامین اجتماعی مربوط به بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با 192رای موافق، 30 رای مخالف، 10رای ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر با یک فوریت طرح اصلاح تبصره 2ماده 86 قانون تامین اجتماعی موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین امیرخامکانی نماینده مردم زرند در مجلس به عنوان طراح این طرح گفت: در سال 80 تبصره 2 ماده 86 قانون تامین اجتماعی اصلاح شد که به موجب آن کارفرمایان مشاغل سخت و زیان‌آور باید چهار درصد بیشتر از حق مقرر، حق بیمه پرداخت می کردند و در آن زمان نحوه پرداخت نیز به صورت یکجا و اقساطی تعیین شد، منظور از یکجا این بود که کارفرمایان می‌توانند در زمان تسویه حساب این چهار درصد مازاد را پرداخت کنند یا اینکه به صورت اقساطی باشد.
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس افزود: بعد از آن کارفرمایان به دیوان عدالت اداری شکایت کردند که با توجه به این که در قانون آمده آنها می‌توانند چهار درصد را یکجا پرداخت کنند پس دیگر ضرورتی به پرداخت ماهانه آن نیست و کارفرمایان می‌توانند در زمان بازنشستگی کارگر این پول را یکجا بپردازند.
امیری خامکانی تصریح کرد: دیوان عدالت اداری نیز با این موضوع موافقت کرد،این روند باعث شد که کارفرمایان برای فرار از پرداخت چهار درصد مازاد حق بیمه برای مشاغل سخت، کارگری که در آستانه بازنشستگی است را حداقل دو سال قبل از بازنشستگی از کار بیکار کنند یا این که واحدهای تولیدی که تعداد افراد در معرض بازنشستگی آن زیاد است را ورشکسته اعلام کرده و کلا تعطیل کنند.
وی گفت: این قانون ظلم آشکار به کارگر است و باعث می‌شود که کارگران در آستانه بازنشستگی بیکار شده و از مزایای بازنشستگی برخوردار نشوند.
نماینده مردم زرند در مجلس تاکیدکرد: ما در این طرح تلاش داریم که مشکل این کارگران که دارای مشاغل سخت و زیان‌آور بوده حل کنیم تا آنها در آستانه بازنشستگی بیکار نشوند.
سیام**9121 **1336
خبرنگار: سمیه لاری**انتشار:مهرنوش خانزائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۲۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داد.   به گزارش مهر، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور، معاونان این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.   وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.   اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • حقوق اردیبهشت‌ بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسید؟
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسیده است؟
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید
  • میانگین سن بازنشستگی در ایران به کمتر از ۴۰ سال رسید! | افزایش تقاضاهای کذب برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور