Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه گفت: با برگزاری همه ساله سمینار فرهنگ تعایش و گفتگو آذربایجان غربی به عنوان پایتخت اقوام و نماد همزیستی ادیان و مذاهب شناخته می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، سید محمد صالحی، رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه صبح امروز(22آذر) در نشست علمی تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو با اشاره به این که ماهیت مرکز مطالعاتی اقوام و ادیان تحقیق و ورود علمی در این موارد است، گفت: اگر بنا باشد که دانشگاه و مرکزی در رابطه با این موضوع فعالیت و تحقیق داشته باشد جای آن استان آذربایجان غربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: آذربایجان غربی پایتخت اقوام و ادیان است و دارای پتانسیل های بالایی است؛ یکی از این پتانسیل ها گردشگری دینی است و همچنین مناسب ترین مکان، این استان است که روز جهانی مبارزه با خشونت افراطی گری در آن برگزار شود.

 

صالحی با بیان این که چنین همایش هایی برکت بسیاری برای استان در پی دارد افزود: این نشست ها باید هرسال در سطح بین المللی و دعوت از میهمانان ملی برگزار شود چراکه ضریب ظرفیت گردشگری دینی را بالا می برد.

 

وی با اشاره به این که آسیب شناسی موضوع وحدت، یکی از اهداف این نشست است، خاطرنشان کرد: تبیین فرهنگ گفتگو در اسلام و معرفی چهره رحمانی و عاری از خشونت ایران اسلامی، بیان راهکارهای عملی، همگرایی و همدلی و ایجاد تعامل بین آحاد مردم با تکیه بر ارزش های انسانی، بررسی مولفه های افراطی و خشونت گری و راه های مبارزه با آن، معرفی استان و ارومیه به عنوان پایتخت اقوام و نماد همزیستی ادیان و مذاهب از دیگر اهداف سمینار است.

 

رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه تصریح کرد: ایجاد بستر مناسب جهت برگزاری کارگاه های تخصصی، همایش های علمی و کنفرانس های مشترک علمی در سطح ملی و بین الملل و گسترش روابط بین المللی با استفاده از ظرفیت گردشگری دینی و آثار باستانی از پایانی ترین اهداف سمینار فرهنگ تعایش و گفتگو مطرح است.

پایان پیام/322

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ زندانی آذربایجان غربی از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند

رئیس دادگستری آذربایجان غربی گفت: در شورای طبقه‌بندی زندانیان با ۱۸ درخواست شامل ۴ پابند الکترونیک، ۷ آزادی مشروط و ۴ تعلیق مجازات و ۳ مرخصی موافقت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، دومین جلسه شورای طبقه بندی زندان ارومیه با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و تعدادی از معاونین قضایی در محل زندان ارومیه تشکیل شد.

عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این جلسه گفت: شورای طبقه بندی زندان برای بهره مندی زندانیان از ارفاقات قانونی ایجاد شده و تلاش مسئولین قضایی و زندان فراهم کردن شرایط برای زندانیانی است که توانایی بهره‌مندی از ارفاقات و تاسیسات قانون را دارند.

در این جلسه تعداد 45 درخواست طرح شد و با بررسی و تصمیم اعضای شورا با 18 درخواست که شامل 4 پابند الکترونیک، 7 آزادی مشروط و 4 تعلیق مجازات و 3 مرخصی موافقت شد.

گفتنی است در پایان جلسه عتباتی رئیس کل دادگستری استان و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی از بند جوانان زندان مرکزی ارومیه بازدید کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد
  • دعوت ۳۵ بازیکن و مربی از استان آذربایجان‌غربی به تیم‌های ملی کشور / بیداری دوباره پایتخت والیبال
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه
  • بررسی روند راه‌اندازی موزه ورزش در ارومیه
  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • مشکلی در تأمین آرد و نان در آذربایجان‌غربی وجود ندارد
  • شاخ به شاخ شدن یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ با پراید در محوراشنویه - ارومیه
  • ۱۸ زندانی آذربایجان غربی از ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند
  • پلاتوی تئاتر حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه افتتاح شد
  • هنرمندان برتر آذربایجان غربی در «جشن هنر انقلاب» مورد تقدیر قرار گرفتند