Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: کنگره مفسر قرآن و عالم ربانی آیت‌الله آقانجفی همدانی در روزهاي هفتم و هشتم دی در استان همدان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار مرداد ماه سال جاری با هیات اجرایی کنگره آیت‌الله آقانجفی همدانی، در راستای پاسداشت مقام شامخ این عالم ربانی این کنگره در روزهاي هفتم و هشتم دی در همدان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علما و فقهای انقلابی همچون مرحوم آیت الله نجفی همدانی (ره) برگزار می‌شود، ضمن اینکه مرحله نخست این همایش در قم و با حضور آیت الله العظمی نوری همدانی در بیت معظم له و مرحله دوم بزرگداشت در حسینیه امام (ره) همدان و با حضور جمع گسترده‌ای از مردم برگزار شد.

 

بخش علمی کنگره در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان و مراسم عمومی مردمی آن نیز شامگاه پنج‌شنبه هفتم دی ماه در مسجد مهدیه همدان برگزار خواهد شد.

 

آقا نجفی همدانی در خانواده‌ای اهل علم و تقوا در نجف به دنیا آمد و پدر وی سید علی عرب از فقها و مجتهدین شهر همدان است و در مسجد کولانج سال ها به اقامه نماز می‌پرداختند.

 

مرحوم آیت الله آقا نجفی  در دوران نوجوانی وارد حوزه علمیه شد و مقدمات و بخشی از سطوح عالی در محضر پدر تلمذ کرد، برای ادامه تحصیل وارد حوزه نجف شد و از اساتیدی چون آیات عظام مرحوم میرزای نائینی، سید علی قاضی، کمپانی و سایر علمای حوزه نجف کسب فیض کردند.

 

وی بعد از اخذ درجه اجتهاد از آیات عظام نائینی، غروی اصفهانی و شیخ عبد الکریم حائری به شهر همدان برگشت و به فعالیت تحقیقی، تالیف و تبلیغ دین پرداخت. این عالم در مدت عمر با برکت خود خدمات شایانی به انقلاب و جامعه اسلامی کرد و از جمله آن تالیف تفسیر انوار درخشان در 18 جلد، پرتوی درخشان از اصول کافی، شرح جلد کتاب التوحید کافی در6 جلد، معاد جسمانی و ده‌ها آثار دیگر را تالیف کرد.

 

مرحوم آقا نجفی از علمایی بود که با روی گشاده همواره پذیرای جوانان به ویژه بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس بود که با دفاع از ارزش‌های انقلاب، تاکید بر حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی داشتند.

 

وی بعد از عمری مجاهدت برای پیروزی انقلاب در سحرگاه 1375 در سن 96 سالگی دیده از جهان فرو بست، پیکر او در جوار حرم اما رضا(ع) در رواق دارالزهد در کنار قبر شیخ بهایی آرام گرفت.

 

مقام معظم رهبری درباره این عالم و مفسر قرآن فرمودند: «حقاً آیت‌الله نجفی همدانی یکی از علمای ابرار و اعلام علم و دین در زمان ما محسوب می‌شد، که خود از سرسپردگان انقلاب و ارادتمندان به خیل جوانان بسیجی ما بود».

 

پایان پیام/155

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند

به گزارش صدای ایران از ایرنا از حوزه علمیه خراسان، آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی روز شنبه در مراسم اقامه عزای امام جعفرصادق (ع) در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی (ره) مشهد افزود: حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند و باید برای دفاع از ذخایر شیعی تدابیر هوشمندانه‌ای داشته باشد.

وی گفت: حوزه باید عالم به زمان خود و فرهنگ‌های رایج روزگارش باشد و از سیاست و سیاست مداران زمان با خبر و دنیای خودش را بشناسد و از آنچه که در غرب، مراکز نظامی، اماکن صنعتی و نظام بانکداری اطلاع جامع داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: حوزه علمیه علاوه بر عالم بودن و نگهبانی از ارزش‌های دینی، و صیانت از عزت، شرف و استقلال ملت باید اهل عمل باشد، چرا که اگر از پیشرفته‌ترین فنون و مهارت‌ها در عرصه‌های مختلف دانش برخوردار باشد، اما اهل عمل نباشد در انجام رسالتش موفق نخواهد شد.

وی افزود: حوزه با مردم و در میان مردم باشد، چرا که اگر حوزه به عنوان علامه دهر روزگار خود شناخته شود، اما از مردم بریده و جدا باشد، دیگر نمی‌تواند نگهبان ایمان، عقیده، فرهنگ، اخلاق، ادب و حجاب و عفاف ملت باقی بماند.

آیت الله حسینی خراسانی گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیت مایه چشم روشنی رهبر معظم انقلاب هستند.

وی همچنین با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: نظام جمهوری اسلامی به فرماندهی فرمانده کل قوا و فقیهی از مکتب امام صادق (ع) توانست مراکز حساس اسرائیل را هدف قرار دهد و گنبد آهنین این رژیم منحوس را در هم کوبد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه مردم پشتوانه حوزه‌های علمیه هستند، یکی از دلایل پایداری روحانیت را، حمایت ملت خواند و افزود: حوزه‌های علمیه با همه زهد، تقوا و دیانت بدون حمایت مردم اعتبار ندارند.

وی به وضعیت معیشت طلاب و روحانیت اشاره و بیان کرد: اگر معیشت سامان نگیرد، از هر قشر و ملتی که نیز باشند، دچار آسیب خواهند شد، البته با قناعت، زهد و مجاهدت می‌شود شرایط زندگی را مدیریت کرد، اما باید مشکل معیشت به صورت اساسی حل شود.

دیگر خبرها

  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمان‌آرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پاره‌ای توضیحات احضار شدند
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش